Przygotowanie lisci na golabki

1. Data: 2002-10-28 09:35:33

Temat: Przygotowanie lisci na golabki
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=============
Witam w wietrzny dzien i prosze o rade.
Nie wychodzi mi, juz od lat, przygotowanie lisci z
kapusty (zwyklej) na golabki.
Trzymam sie wszystkich przepisow, a ciagle cos
jest nie tak.
"Sparzyc kapuste, wyciac glab, zawijac farsz i
gotowac", ect....
Niby nic prostszego, a kapusta albo jest twarda i
wloknista (a fe),
albo rozgotowana i wtedy wstretna w smaku (tfuj).
Zamiast gotowac, pieke golabki - wychodza o niebo
lepsze.
Genialne sa tez z kapusty wloskiej, pieczone.
Chcialbym jednak czasem zrobic to tradycyjnie.
Czy sa jakies haki albo kruczki w przygotowaniu
gotowanych golebi?
Czy moglibyscie sczegolowo opisac przygotowanie
lisci i sposob gotowania?

dziekuje

waldek
==============

1. Data: 2002-10-28 09:48:18

Temat: Re: Przygotowanie lisci na golabki
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Podpisuje sie pod pieczonymi golabkami, sa pycha. Ja, gdy nie mam zbyt duzo
czasu, pakuje farsz w liscie kapusty pekinskiej leciutko sparzone, a
twardsza czesc liscia zbijam tluczkiem.
A jesli chodzi o Twoje problemy, to moze to wina kapuchy? Czasem tez mi sie
tak robi.
Pozdrawiam.

Dorota

1. Data: 2002-10-28 10:28:35

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To wina kapsty chyba. Ostatnio kupilam glowke, ladna jasno zielona, twarda i
w ogole okaz pieknosci. Chcialam zrobic gotowana z zasmazka taka mniami. I
co? Po ugotowaniu kapusta miala konstsencje gumy do skakania albo tej od
majtek. Rozciagliwa do granic niemozliwosci. Myslalam zeby dac dzieciom na
podworku zeby sobie proce zrobili....

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-28 10:43:15

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===========
A czy zwracasz uwage na rodzaj kapusty?
Moze to jest tak jak z kapusta na surowke?
Ze snieznobialej glowki wychodzi miekka i
soczysta, a z tych zielenszych nie da sie zrobic
surowki.
Dlatego zawsze wybieralem te biale, rowniez na
golabki. Moze raz sprobuje z zielona.

waldek
==========

1. Data: 2002-10-28 11:09:24

Od: ewa <p...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> Trzymam sie wszystkich przepisow, a ciagle cos
> jest nie tak.
> "Sparzyc kapuste, wyciac glab, zawijac farsz i

ja zamiast sparzac, kapuste gotuje kilkanascie minut. potem, jak
przestygnie, sciagam pojedyncze liscie, zcinam nozem najtwardsze czesci
liscia (tak, zeby dziury nie zrobic) i nakladam farsz. Wychodza
mieciutkie i pysznosciowe.:)))

*dziwnie dziwne - zdziwil sie baranek...*
@[] @[]
'' ``
@_
@[]_}
''``
mailto:p...@s...com.pl
http://www.indukti.art.pl
http://indukti.mp3.com.pl
GG:4474632

1. Data: 2002-10-28 11:22:48

Od: "Dysia_Te" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w sprawie gołąbków. Takich właśnie udziwnionych.Kochani poratujcie
przepisem (albo odeślijcie do jakiegoś źródła) na gołąbki z kapustą w środku
(jakieś 3 odcinki temu Robert M. pokazywał w "Wędrówkach"). Wyglądały
pysznie, a ja nie zapisałam.

1. Data: 2002-10-28 11:34:07

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja w sprawie gołąbków. Takich właśnie
udziwnionych.
=================
???????
Jakich udziwnionych? Mowimy o zwyklych golabkach.
=================

> Kochani poratujcie przepisem na gołąbki z
kapustą w środku
=================
!#$%^&*(+|_>:<???????????????
Golabki zazwyczj maja kapuste na zewnatrz! Moze
sprecyzujesz?

waldek
=================

1. Data: 2002-10-28 11:55:47

Od: ewa <p...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> ===========
> A czy zwracasz uwage na rodzaj kapusty?

wiesz, szczerze mowiac, nie. zwracam uwage tylko na to, zeby nie byla za
bardzo scisnieta. wtedy latwiej te liscie oddzielac.

pozdrawiam
ewa

1. Data: 2002-10-28 11:57:39

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maklowicz robil podobno golabki dla leniwych. Robisz farsz jak do golabkow
zwyklych, gotujesz kapsutke i siekasz, aczysz z farszem i podsamazasz chyba
zeby wyszly takie kotleciki o smaku golabkow. Moj ojciec stwierdzil ze
wygladalo to to jak juz strawiony golabek a esteta raczej nie jest.

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-28 12:06:52

Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote: Kapusta powinna być luźna. Wycinam głąb
głęboko, gotuję kapustę klika minut,gdy wierzchnie
liście nabierają "przejrzystości" wyjmuję, zdejmuję
wierzchnią warstwę, potem znowu na parę minut wkładam
do wrzątku itd... warstwami. Wtedy są równomiernie
miękkie wszystkie liście. W międzyczasie zdjęte liście
poddaję już dalszej obróbce. Ścinam zgrubienia jak
Ewa, i zawijam farsz. Sprawdzone!! Wychodzi jak należy
:)))
A potem piekę lub duszę. Pyszne są z kaszą z grzybami
lub z tartymi surowymi ziemniakami posypane białym
ostrym serem i polane masełkiem... albo z ryżem nie
gotowanym, ale duszonym w sosie razem z mięsem
pokrojonym w kostkę (najlepszy karczek wieprzowy)...
mniam :)))
MiKa

> [...]
> Czy sa jakies haki albo kruczki w przygotowaniu
> gotowanych golebi?
> Czy moglibyscie sczegolowo opisac przygotowanie

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

zupa czosnkowa
małe co nieco z cebulką [P]
Potrawy greckie
babka ziemniaczana i kiszka ziemniaczana- Maklowicz
Puk, puk, puk...