Przygotowanie lisci na golabki

1. Data: 2002-10-28 12:40:16

Temat: Re: Przygotowanie lisci na golabki
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> (...)
> Dlatego zawsze wybieralem te biale, rowniez na
> golabki. Moze raz sprobuje z zielona.

To spróbuj jeszcze z włoską. O wiele łatwiej ją
rozebrać i o tej porze roku chyba lepiej mi smakuje.

Krycha

1. Data: 2002-10-28 12:56:38

Od: "Nina" <n...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek <x...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:apj0d8$dae$...@n...tpi.pl...
> =============

> Nie wychodzi mi, juz od lat, przygotowanie lisci z
> kapusty (zwyklej) na golabki.
> Trzymam sie wszystkich przepisow, a ciagle cos
> jest nie tak.
> "Sparzyc kapuste, wyciac glab, zawijac farsz i
> gotowac", ect....
> Niby nic prostszego, a kapusta albo jest twarda i
> wloknista (a fe),
> albo rozgotowana i wtedy wstretna w smaku (tfuj).
> Zamiast gotowac, pieke golabki - wychodza o niebo
> lepsze.

Moja babcia pod koniec gotowania kapusty dodaje troche octu - liscie sa
podobno elastyczne. Sama nie probowalam, ale babcine golabki sa zawsze
pyszne.

pozdrawiam

Nina>

1. Data: 2002-10-28 14:29:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Oct 2002 13:40:16 +0100, Krystyna Chiger
<k...@p...pl> wrote:

>To spróbuj jeszcze z w?osk?. O wiele ?atwiej j?
>rozebra? i o tej porze roku chyba lepiej mi smakuje.
>
>Krycha

i z wloskiej sa jakies takies, no nie wiem, jakby elegantsze, tzn
jest pewnosc, z e nie zrobi sie kapusciana maziaja, jak trzebaby
jakiegos czlowieka tym karmic a nie tylko siebie ;)))...

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-28 14:38:46

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> i z wloskiej sa jakies takies, no nie wiem, jakby elegantsze, tzn
> jest pewnosc, z e nie zrobi sie kapusciana maziaja, jak trzebaby
> jakiegos czlowieka tym karmic a nie tylko siebie ;)))...

DO karmienia innych czlowiekow to ladnie wygladaja golabki
z wszystkich rodzjaow kapusty - bialej, wloskiej i czerwonej.
Tylko musi byc duzo gosci, bo wychodzi tego jak na pulk wojska.

Krycha

1. Data: 2002-10-28 17:42:51

Od: "emc" <e...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote

> [...]
> z wszystkich rodzjaow kapusty - bialej, wloskiej i czerwonej.
> Tylko musi byc duzo gosci, bo wychodzi tego jak na pulk wojska.

Czy masz namysli ze kazdy golabek jest innego koloru czy
ze kazdy zawiniety w trzy roznokolorowe liscie ?

Ewa (emc)

1. Data: 2002-10-29 17:34:08

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> albo z ryżem nie
> gotowanym, ale duszonym w sosie razem z mięsem
> pokrojonym w kostkę (najlepszy karczek
wieprzowy)...
> mniam :)))
===============
O, ten pomysl bardzo mi sie podoba!
Na pewno sprobuje.

waldek
===============

1. Data: 2002-10-30 13:03:34

Temat: Re: Przygotowanie lisci na golabki - gołabki z kapustą w środku
Od: "CLARIS-ONA!!!" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja w sprawie gołąbków. Takich właśnie udziwnionych.Kochani poratujcie
> przepisem (albo odeślijcie do jakiegoś źródła) na gołąbki z kapustą w
środku
> (jakieś 3 odcinki temu Robert M. pokazywał w "Wędrówkach"). Wyglądały
> pysznie, a ja nie zapisałam.

Hej,

U mnie w rodzinie takie gołąbki nazywamy francuskimi.

Surowa kapustę białą drobno kroję [w kosteczke ]. Musi jej być wagowo tyle
co mielonego mięska. Potem mięsko mieszam z kapustą, dokładam jajko,
zeszkolną cebulkę i odrobinę zmiażdżonego czosnku. Mieszkam to wszystko
doprawiając solą i pieprzem [nie zalowac!]. Jesli jest bardzo rozlazle mozna
dodac namoczona bulke [jak do mielonych]. Potem formuluje takie wieksze
kotleciki i obsmazam [kurcze, nie pamietam czy czasami bulka tarta nie trza
tego potraktowac po wierzchu]. Jak sa obsmazone ze wszystkich stron to
przekladam do rondla, podlewam woda, dodaje przecier pomidorowy i tak dusze
ponad godzinke, az w srodku kapusta bedzie mieciutka. Na koniec sosik
podprawiam smietana.

Pycha, ech, chyba zrobie w tygodniu...

--
CLARIS /ona/ z Wrocławia
c...@w...pl

1. Data: 2002-10-30 14:04:07

Temat: Re: Przygotowanie lisci na golabki - go&sup3;abki z kapust&plusmn; w &para;rodku
Od: b...@w...pl (MiKa) szukaj wiadomości tego autora

CLARIS-ONA!!! wrote:

> [...]

> przekladam do rondla, podlewam woda, dodaje przecier
pomidorowy i tak dusze
> ponad godzinke, az w srodku kapusta bedzie mieciutka. Na

Tak, ale to nie gołabki tylko kotleciki. Też takie
smażyłam i faktycznie pycha. I trzeba panierować, jak
zwykłe. A kapustę tarłam na tarce z grubymi oczkami.
Ale jakby takie coś zawinąć w liście, to juz będą
gołąbki, prawda? :)))
ojej, ale jestem głodna...
MiKa

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

zupa czosnkowa
małe co nieco z cebulką [P]
Potrawy greckie
babka ziemniaczana i kiszka ziemniaczana- Maklowicz
Puk, puk, puk...