Potrawy greckie

1. Data: 2002-10-28 08:42:39

Temat: Potrawy greckie
Od: Orla <m...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Grupowicze,
mam ogromną do Was prosbę - chciałabym przygotować dzień szaleństw z
kuchnią grecką (bedzie jakies 6 osób). Może macie wypróbowane przepisy
na jakies przystawki, danie obiadowe i deser?
Będę bardzo wdzięczna.
Aha - sałatkę grecką przygotować umiem ;))

pozdrawiam
Monika

1. Data: 2002-10-28 11:16:02

Temat: Re: Potrawy greckie (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Orla <m...@a...waw.pl> wrote:

> [...]
>na jakies przystawki, danie obiadowe i deser?
>Będę bardzo wdzięczna.
>Aha - sałatkę grecką przygotować umiem ;))

http://grecja.home.pl/kuchnia/przepisy.htm

Musaka....poki baklazany sa....moim skromnym zdaniem
obowiazkowe do zlamania tlustosci i ciezkosci musaki sa
tzatzyki...(przepis w linku)
Mam przepis dla 6 osób, który przygotowuje się w 2 godziny.

Składniki 2 kg bakłażanów, 1 kg mielonego mięsa, 2 duże
posiekane cebule, 5 pomidorów, 125 ml oliwy, 125 ml białego wina, 4
łyżki soli, 250 g utartego żółtego sera, 100 ml oleju, pieprz

SOS
500 ml przegotowanego mleka, 2 łyżki masła, 2 czubate łyżki
mąki, 2 jaja, 125 g utartego sera, sól
1. Bakłażany pociąć na duże plastry, osolić i odstawić na 1 godzinę
2. Mięso i cebulę zrumienić na oleju, dodac wino, wrzycić
rozdrobnione pomidory(bez skórek i pestek), dodać sól i pieprz,
gotować przez 40 minut
3 Bakłażany opłukać z soli i osuszyć na ściereczce. Na patelni
rozgrzać olej, plastry bakłażanów obsmażyć z obu stron na złoty kolor.
4. Naczynie do zapiekania natłuścic. Na dnie ułożyć warstwę z
połowy bakłażnów, posypać 1/3 utartego sera, nałożyć
mięso,nakryć resztą bakłażnów. Wierzchnią warstwę również posypać 1/3
sera. SOS 1. Masło rozpuścić w garnku, dodać mąke, rozprowadzić ją
przy użyciu drewnianej łyżki. Wlać mleko cały czas mieszając,
by nie powstały grudki. Wsypać żółty ser, osolić. Ubić jaja i
wolno wlewać do sosu ciągle mieszając. Gdy zacznie gęstnieć,
zdjąć z ognia. 2. Polać sosem równomiernie wierzchnią warstwę
bakłażanów i posypać pozostałym tartym serem. 3. Wstawić do średnio
nagrzanego piekarnika i piec przez 50 minut, aż wierzchnia
warstwa lekko się zrumieni. Podawać gorące."Agnieszka...

Melitsanes jemistes:
"15dag masła, mała cebula, 40dag mielonej wołowiny, pęczek
natki, 10 dag ryżu, 2 pomidory, szklanka soku pomidorowego (teraz
najlepiej puszka pomidorów), łyżeczka cukru. Bakłażanów tyle
coby dało się wykorzystać całe nadzienie. farsz usmażyć zaczynając
od cebuli z połową masła, dodać mięso (starannie rozgnieść
widelcem coby grud nie było), dalej garść pietruszki, dodać ryż,
pomidory bez zalewy soli i pieprzu. Nabić bakłażany w 3/4 zatkać
końcówką i ułożyć w żaroodpornym naczyniu, Zalać zagotowaną
zalewą z dodatkiem 1/2 szkl wody i reszty masła zakryć porywką i
piec 40 min (około)" Alex

Pasta czosnkowa grecka Skordalia
Składniki:

2 zabki czosnku
1 lyzka oliwy
1 ziemniak (80 g)
ocet
sol
Przepis:
ziemniaka ugotowac w mundurku, obrac i zmiksowac z czosnkiem i oliwa,
posolic. jesc na przystawke z baietka lub pita.
Małe uzupełnienie: czesto zamiast octu winnego dodawany jest
sok z cytryny (czasem jedno i drugie) no i swiezo zmielony czarny
pieprz. " Wok

Ciasto greckie z orzechami wloskimi i jablkami
4 szklanki pokrojonych w kostke jablek 1 szklanka skruszonych
orzechow 2 szklanki maki 1,5 szklanki cukru 0,5 szklanki oleju 4
jajka cukier waniliowy 1 lyzeczka sody 1 lyzeczka cynamonu
Mieszamy cukier, cukier waniliowy i cale jaja. Do tego dodajemy
make zmieszana z soda i z cynamonem, nastepnie olej. Na koniec
dodajemy jablka i orzechy. Pieczemy w temp.180 stopni."Alla

Deser grecki
Ze słodkich małych co-nieco ostatnio odkryłam prosty grecki
deser - jogurt (ale musi być b. gęsty - taki jak grecki) polewamy
miodem i posypujemy orzechami włoskimi. Pyszotka... i jaka
prosta. Herbatka

Wino
propnuje zimna Retsine (biale o posmaku sosnowej pini....dla
amatorow ale po jednym kieliszku warto sprobowac)

Na stole przygotowac rowniez przystawki :
dobra oliwe
dobry ocet
miche czarnych blyszczacych oliwek z pestka
banalna fete w kawlkach posypana ziolami
cieple chlebki typu pita zakupione w supermarketach w dziale piekarskim
znalezc puszki z dobrymi sardynkami wedzonymi i postawic
symboliczna ilosc (po jednej na goscia) na talerzu z cwiartka cytyny.

AgataW.

babka ziemniaczana i kiszka ziemniaczana- Maklowicz
Puk, puk, puk...
zielona tarta
kurczak w sosie czosnkowo-miodowym
zupa czosnkowa w 20 min.