babka ziemniaczana i kiszka ziemniaczana- Maklowicz

1. Data: 2002-10-28 08:08:43

Temat: babka ziemniaczana i kiszka ziemniaczana- Maklowicz
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj u Maklowicza gotowala zwyciezczyni konkursu na babke ziemniaczana i
kiszke ziemniaczana na Podlasiu. Jej byla naj,naj,najsmaczniejsza. Podala
wszystkie swoje tajemnice w tej dziedzinie. Uczmy sie od najlepszych :))

Babka ziemniaczana ;
2 kg ziemniakow surowych
1-2 cebule
0,3 kg surowego podgardla wieprzowego
4 jajka
0,2 kaszy manny (szklanka)
0,6 kg ziemniakow ugotowanych puree
100 g oliwy , sol, pieprz

Podgardle pokroic w kostke i podsmazyc na zloto na patelni.
Zetrzec surowe ziemniaki i cebule na drobniutkich oczkach tarki, jak na
placki ziemniaczane Do tej masy dodac 4 cale jaja, kasze manna, sol, pieprz,
troche oliwy i skwarki z wytopione z tluszczem oraz puree. Wymieszac na
jednolita mase i wlac do formy ( wieksza prostokatna aby ciasta bylo na ok.
5 cm wysokosci ). Forma ma byc wysmarowana oliwa i posypana bulka tarta- dla
chrupkosci spodu. Po wlaniu do formy polac wierzch reszta oliwy ( dla
rumianego wierzchu) i wstawic do nagrzanego piekarnika na 200stopni . Piec
ok. 1godz do 1godz i 15 min. Gotowa jest wyzlocona. Kobieta serwowala
gotowa babke lekko polana sosem grzybowym.

Kiszka ziemniaczana:
farsz tak jak do babki
jelito grube wieprzowe ( tak na moje oko- to z 1 metr go bylo)

Ze dobrze oczyszczone- to wiadomo. Cale nadzienie dokladnie jak do babki
.Nalozyc mase lyzka do srodka. Zawiazac nitka oba konce.
Nie nakladac grubo, nabito, tylko duzo, duzo mniej, z luzem. Ona sie
powieksza i moze popekac. Po nalozeniu ponakluwac wielokrotnie widelcem.
Wylozyc na blache posmarowana olejem i posypana bulka tarta i piec ok. 1
godz. w piekarniku 200 st.

Jola L-L

1. Data: 2002-10-28 08:47:37

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystkie swoje tajemnice w tej dziedzinie. Uczmy sie od najlepszych :))

Tez ogladalam :))) Wlasnie zamierzam w najblizszym czasie zrobic babke
ziemniaczana :)

1. Data: 2002-10-28 09:51:10

Od: "Mea" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wszystkie swoje tajemnice w tej dziedzinie. Uczmy sie od najlepszych :))

Wlasnie leci teraz powtorka tego programu na TVP2

Wlaczcie telewizor :-))

Maja

1. Data: 2002-10-28 10:40:46

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote:

> [...]
>wszystkie swoje tajemnice w tej dziedzinie. Uczmy sie od najlepszych :))

..a najwredniejsze jest to, ze to program sprzed 2
lat......jeden z wczesniejszych...wrrrrrrrrrr

Ale babka fajna...:)

AgataW.

1. Data: 2002-10-28 13:19:31

Od: "Piotr Szuta" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zaraz po programie ja zrobiłem, była bardzo smaczna.

Piotr

1. Data: 2002-10-28 13:30:51

Od: "emc" <e...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote

> [...]
> 0,3 kg surowego podgardla wieprzowego
> [.....]

> Podgardle pokroic w kostke i podsmazyc na zloto na patelni.

A jakiej wielkosci ma byc ta kostka ?
Drobna jak np. slonina na skwarki, czy jak mieso na gulasz ?

Ewa (emc)

1. Data: 2002-10-28 13:45:51

Od: "Piotr Szuta" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Drobna.

Piotr

1. Data: 2002-10-28 14:58:22

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystkie swoje tajemnice w tej dziedzinie. Uczmy sie od najlepszych :))

ja dzis bede robic babke ziemniaczana, uwilbiam ja odkad sie nauczylam ja
robic. Najbardziej mi smakuje z pieczarkami w srodku, boczkiem na wierzchu i
podana z sosem pieczarkowym :)

wkn

1. Data: 2002-10-28 15:01:41

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>robic. Najbardziej mi smakuje z pieczarkami w srodku, boczkiem na wierzchu i

ale kusisz....
ach.... a ziemniaki nijak nie sa zgodne z Montigniaciem. Napisz prosze jak to
smakuje, bo wczorajszy popis Maklowicza oczarowal mnie.
I mam jedno pytanie - czy jak bede mielic ziemnaiki w maszynce (zelmer), to
musze tak na super drobno (sokowirowka), czy moge takie wieksze wioreczki
jakby (na rosti tak mozna).

Monika
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-10-28 15:33:10

Od: "Larysa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na Podlasiu, gdzie babka jest daniem regionalnym twierdzą stare gospodynie,
ze ziemiaczki muszą byś starkowane ręcznie i babka musi być pieczona w piecu
tradycyjnym, chlebowym i do tej pory wzyscy buduja tu domy gdzie w kuchni
jest piec kuchenny
Milego scierannia paznokci
Larysa, która idzie w gości gdy ma ochote zjeśc babkę...

Puk, puk, puk...
zielona tarta
kurczak w sosie czosnkowo-miodowym
zupa czosnkowa w 20 min.