babka ziemniaczana i kiszka ziemniaczana- Maklowicz

1. Data: 2002-10-28 16:08:12

Temat: Re: babka ziemniaczana i kiszka ziemniaczana- Maklowicz
Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zamiast kaszy mannej daje gryczana, zadaniem kaszy jest zwiazanie
nadmiaru plynu. A tak w ogole to ten wynalazek to nic innego tylko
niekoszerny zydowski kugel zas kiszka ziemniaczana jest rowniez inspirowana
kuchnia zydowska bowiem to nic innego jak slynny zydowski gesi pipek czyli
skora z gesiej szyji nadziewana bardzo podobnym nadzieniem. Goraco polecam
obydwa orginaly, choc i polska wersja jest wspaniala
Czarek

1. Data: 2002-10-28 16:35:01

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja dzis bede robic babke ziemniaczana, uwilbiam ja odkad sie nauczylam ja
> robic. Najbardziej mi smakuje z pieczarkami w srodku, boczkiem na wierzchu
> podana z sosem pieczarkowym :)

Pyszna opcja. Moja rodzinka na raz nie przeje calej formy, czy na drugi
dzien babke podgrzac, czy wcinac na zimno z cieplym sosem?

Pzdr.
Dorota

1. Data: 2002-10-28 17:13:05

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monisiatko" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
> ach.... a ziemniaki nijak nie sa zgodne z Montigniaciem. Napisz prosze jak
> smakuje, bo wczorajszy popis Maklowicza oczarowal mnie.
> I mam jedno pytanie - czy jak bede mielic ziemnaiki w maszynce (zelmer),
> musze tak na super drobno (sokowirowka), czy moge takie wieksze wioreczki
> jakby (na rosti tak mozna).

nie napisze, jak smakuje Maklowicz, bo robie po swojemu :) Ogladalam program
od polowy, zobaczylam tylko pana Roberta z pucharem obok babki od babki :)
Ja miele maszynka elektryczna z nakladka do plackow ziemnaczanych - wychodza
bartdzo drobne, mokre wiorki, ale mozna tak pol na pol: czyli troche miazgi,
troche cienkich wiorkow :)

wkn

1. Data: 2002-10-28 17:14:21

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Pyszna opcja. Moja rodzinka na raz nie przeje calej formy, czy na drugi
> dzien babke podgrzac, czy wcinac na zimno z cieplym sosem?

opcja pyszna na drugi dzien, to moim zdaniem pokrojenie babki w jakies
prostokaty, czy w co tam chcecie i odsmazenie np na oleju na zloto-brazowo,
mniam :) Jutro tak bede jadla

wkn

1. Data: 2002-10-28 20:00:29

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Szuta" <l...@p...com> a écrit dans le message de news:
3...@n...vogel.pl...
> Drobna.

Piotrze, nie cytuj, calego dlugiego postu, zeby dorzucic jedna linijke
Twojej prozy... pomysl o modemowcach !

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-10-28 21:04:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na Podlasiu, gdzie babka jest daniem regionalnym twierdzą stare
gospodynie,
> ze ziemiaczki muszą byś starkowane ręcznie

Ja tam się domyślam ale powiedz wprost co to oznacza:

> i babka musi być pieczona w piecu tradycyjnym, chlebowym
i do tej pory wzyscy buduja tu domy gdzie w kuchni
> jest piec kuchenny
> Milego scierannia paznokci
> Larysa, która idzie w gości gdy ma ochote zjeśc babkę...

Niezła z Ciebie babka, ... mam szwagra a C.
No dobrze, już nic więcej nie powiem.
Stręczyciel
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-10-28 23:13:16

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Oct 2002 22:04:55 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Niezła z Ciebie babka, ... mam szwagra a C.
> [...]

W Ciechocinku?
;->>>>

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-10-29 03:50:17

Od: "Irek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Larysa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest piec kuchenny
> Milego scierannia paznokci
> Larysa, która idzie w gości gdy ma ochote zjeśc babkę...

Jest dodane w tej bace jeszcze cos, czego nie pokazano na filmie
-(( Kupujemy na imprezy grilowe babke u tej pani i jest naprawde pyszna, ale
w domu z tego samego przepisu wychodzi inaczej, ale moze dlatego ze na
swiezym powietrzu wszystko smakuje inaczej. Acha porcje sprzedaje z
dodatkiem wlasnej surowki i ogorka, w pojemnikach termoizolacyjnych
styropianowych.
pozdrawiam
Irek

Puk, puk, puk...