Pszczoły

1. Data: 2009-10-02 08:55:45

Temat: Pszczoły
Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mało był w tym roku miodu
Właściwie tylko maj dał trochę, lipa jak to lipa jedynie symbolicznie.
Posłuchajcie jak reaguje rój - jako jeden organizm, bo to rój a nie
pojedyncza pszczołę należy traktować jako jeden organizm
Dotknięcie do jednej pszczoły powoduje natychmiastowa reakcję całej rodziny
pszczelej.
http://picasaweb.google.com/stefan.siudalski/PszczoY
WykAd?feat=directlink
koniecznie z włączonymi głośnikami
SJS

2. Data: 2009-10-02 09:11:44

Temat: Re: Pszczoły
Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pojedyncza pszczołę należy traktować jako jeden organizm
> Dotknięcie do jednej pszczoły powoduje natychmiastowa reakcję całej

Dziadek miał pszczoły, użarły mnie wielokrotnie, i aż mnie dreszcze
przechodzą jak widzę jak ktoś gołymi łapami dotyka potencjalnych zabójców
:)))
Dla mnie mocne :))

MS

3. Data: 2009-10-02 09:17:43

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
>

> Dziadek miał pszczoły, użarły mnie wielokrotnie, i aż mnie dreszcze
> przechodzą jak widzę jak ktoś gołymi łapami dotyka potencjalnych zabójców

Pszczoły to jak materiał wybuchowy, jak wiesz co i kiedy można nie zrobią
krzywdy
Mało kto wie, że pszczoły ządlą i gryzą
SJS

4. Data: 2009-10-02 13:20:39

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pszczoły to jak materiał wybuchowy, jak wiesz co i kiedy można nie zrobią
> krzywdy

Dobry tekst, aczkolwiek irracjonalny strach pozostaje :))

> Mało kto wie, że pszczoły ządlą i gryzą
> SJS

E, to chyba przesada - każdy wie że pszczoła ma żądło. I ginie po użądleniu.
Ale marna to satysfakcja dla użądlonego.

MS

5. Data: 2009-10-02 14:32:37

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> E, to chyba przesada - każdy wie że pszczoła ma żądło. I ginie po
> użądleniu. Ale marna to satysfakcja dla użądlonego.
nie musi zginąć po użądleniu, miałem przypadki gdy żyła jeszcze
przynajmniej 5-6 dni
SJS

6. Data: 2009-10-12 23:07:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Oct 2009 10:55:45 +0200, SJS napisał(a):

> Mało był w tym roku miodu

Oj, bardzo mało!

> Właściwie tylko maj dał trochę, lipa jak to lipa jedynie symbolicznie.

Akacjowego było trochę, lipa kwitła pięknie, ale nie nektarowała w tym roku
prawie wcale u nas - warunki pogodowe nie sprzyjały, susza była.
Gdyby nie łąki okoliczne, to byłaby klapa w ogóle z miodem, a tak
przynajmniej wielokwiatowego trochę było, ale też jakoś kiepsko, z trzech
uli w sumie może ze 20 l miodu wszelkiego, istna klęska, ale "dobreito",
dla nas wystarczy. Tyle, że znajomi, mojego miodu amatorzy coroczni,
odeszli z kwitkiem nie wierząc, że naprawde miodu nie było na tyle, aby ich
obdzielić :-(((

--

Ikselka.

7. Data: 2009-10-12 23:11:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Oct 2009 11:11:44 +0200, Maciej S. napisał(a):

> Dziadek miał pszczoły, użarły mnie wielokrotnie, i aż mnie dreszcze
> przechodzą jak widzę jak ktoś gołymi łapami dotyka potencjalnych zabójców

Od kilku lat mam pszczoły; co prawda gołymi ręcami ich nie dotykam, ale w
cienkich rękawiczkach będąc doświadczam niesamowitych wrażeń, kiedy
głaszczę palcem kosmate grzbiety moich kraińskich pszczółek na dłoni. One
są zupełnie jak miśki jakieś, wszystkie moje zadawnione strachy z
dzieciństwa, kiedy to ojciec miał w pasiece jakieś mieszańcowe azjatyckie
wścieklizny ganiające mnie zażarcie, odpłynęły w dal :-)

--

Ikselka.

8. Data: 2009-10-14 09:19:15

Temat: Re: Pszczoły - przeprowadzka
Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawa metoda namawiania pszczół do przejścia z pnia do ula
http://www.youtube.com/watch?v=YJDOLxvHr2s&feature=r
elated
SJS

Czy ma ktos doświadczenie z ukorzenianiem lawendy?
Wrzos z nasion?
Nadeszła wiosna?
Na liściach grusz pojawiłosięcoś takiego...
winogrona.org