Pytanie do XL

91. Data: 2015-06-11 20:56:49

Temat: Re: Pytanie do XL
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2015 o 19:31 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Dnia 2015-06-11 18:29, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

(...)

> Może podobnie jak Trefniś ocenia "piękność" sztuki?

Sztuka "piękna" być powinna tylko dla dzieci.
Excuse le mot - młodziutka jesteś zapewne.

A owa "mądrość" słów może być rzeczywiście dziełem zdziecinnienia.
Albo przekonaniem, że mówi się do dzieci.
Pierwsze mógłbym zrozumieć, drugie jest brakiem szacunku ze strony
profesora.

--
Trefniś

92. Data: 2015-06-11 21:09:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
[...]
> Można by podrążyć, czym w takim razie jest owa dojrzałość sama w sobie.

No, jeśli ktoś nie ma fotograficznej pamięci i w muzeum nie potrafi
sobie przymomnieć w którym katalogu czy podręczniku widział obrazek,
to nie ma siły -- musi improwizować. Gdy jest wrażliwy, wtedy wypowie
wiele uczonych słów na jego temat. Opatrzenie pozwoli mu na mnóstwo
porównań, często ocennych. Ale najtrudniejsze jest mówić przez dłuższy
czas tak, by nie powiedzieć, czy się podoba, czy nie. A dopiero to
pozwala uznać, że krytyk jest dojrzały sam w sobie.

Jarek

--
Oczywiscie żerowanie na młodosci jest praktyczniejsze, ale to nie
jest sztuka. Dawni malarze malowali ludzi starych, pokurczonych,

93. Data: 2015-06-11 21:12:57

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2015 o 19:48 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Znów? Pomyliłeś się w moim imieniu i poszło już na moje konto, jak widzę.

Zachowaj staranność w dyskusji!
Najpierw niedojrzałość emocjonalną dzieł Hitlera mylisz z prymitywizmem
(zasadnicza różnica!).

Teraz wiedzę pomyliłaś z dojrzałością.
Ja rozumiem - można sztukę odbierać wyłącznie sercem (stąd chwalisz dzieła
Hitlera), ale wiedza to kolejny etap!

> Można by podrążyć, czym w takim razie jest owa dojrzałość sama w sobie.

Każdy sam sobie to ocenia.
Później może zderzyć z wiedzą.

(...) dywagacje NTG

> Znowu - zależy od oceniającego.

W końcu to testy _kliniczne_ w psychiatrii :)

--
Trefniś

94. Data: 2015-06-11 21:30:22

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-06-11 20:56, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> [...]
> Albo przekonaniem, że mówi się do dzieci.
> Pierwsze mógłbym zrozumieć, drugie jest brakiem szacunku ze strony

Zapewne masz rację.
A wieczór zbyt jest piękny, by chciało mi się ewaluować tę dyskusję.

w cudzym słowie

95. Data: 2015-06-11 21:42:34

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2015 o 21:30 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Dnia 2015-06-11 20:56, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> Zapewne masz rację.
> A wieczór zbyt jest piękny, by chciało mi się ewaluować tę dyskusję.

Oczywiście!
Lepiej zjeść coś smacznego - właśnie zajadam paluszki grissini wyciągnięte
prosto z pieca.

--
Trefniś

96. Data: 2015-06-11 21:47:17

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-11 o 21:12, Trefniś pisze:

> Zachowaj staranność w dyskusji!
> Najpierw niedojrzałość emocjonalną dzieł Hitlera mylisz z
> prymitywizmem (zasadnicza różnica!).

To Ty mi przypisałeś taką pomyłkę, ponieważ nie wychwyciłeś ironii.

> Teraz wiedzę pomyliłaś z dojrzałością.
> Ja rozumiem - można sztukę odbierać wyłącznie sercem (stąd chwalisz
> dzieła Hitlera), ale wiedza to kolejny etap!

I chyba po drodze gdzieś rozum zgubiłeś...

To tym bardziej ryzykowne.

Ewa

97. Data: 2015-06-11 21:51:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-11 o 20:56, Trefniś pisze:

> Sztuka "piękna" być powinna tylko dla dzieci.
> Excuse le mot - młodziutka jesteś zapewne.

Widzisz Qrczaku, chociaż Ty z tej dyskusji masz jakieś profity.

Ewa

98. Data: 2015-06-11 22:09:23

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2015 o 21:47 FEniks <x...@p...fm> pisze:

(...)
> To Ty mi przypisałeś taką pomyłkę, ponieważ nie wychwyciłeś ironii.

Coraz mniej mnie dziwi, że podobają Ci się "dzieła" Hitlera.
On też nie był/jest rozumiany (poza wyznawcami) :)
Nb. czy niezrozumienie nie jest przypadkiem stratą "mówcy"?
To oczywiście pytanie retoryczne :)

(...)

> To tym bardziej ryzykowne.

Bzdura.
W testach Rorschacha masz szansę.

Dzieła Hitlera zostały już wielokrotnie ocenione pod względem zaburzeń
emocjonalnych i psychicznych.
Tu poddajesz się bez walki.

EOT

--
Trefniś

99. Data: 2015-06-11 22:10:35

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2015 o 21:51 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Widzisz Qrczaku, chociaż Ty z tej dyskusji masz jakieś profity.

Przecież nie wytknę Ci nadmiarów testosteronu!
:)

--
Trefniś

100. Data: 2015-06-12 08:34:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-11 o 22:09, Trefniś pisze:

> [...]
> On też nie był/jest rozumiany (poza wyznawcami) :)
> Nb. czy niezrozumienie nie jest przypadkiem stratą "mówcy"?

Myślę, że jakoś pogodzę się z tą stratą.
A zawsze mogę mieć nadzieję, że kiedyś - może jak już oprócz wiedzy
nabędziesz trochę dystansu do niej (dojrzałości?) - zrozumiesz, że
mijaliśmy się tu nawet w temacie rozmowy.

> Bzdura.
> W testach Rorschacha masz szansę.
>
> Dzieła Hitlera zostały już wielokrotnie ocenione pod względem zaburzeń
> emocjonalnych i psychicznych.
> Tu poddajesz się bez walki.

No, to nadmiaru testosteronu mi nie wytkniesz, rzeczywiście.

> EOT

Proszę uprzejmie.

Ewa

Bigos z młodej kiszonej?
Miód - gdzie kupować
Re: Już żałuję, że oddałam głos nieważny, policja dobija się do drzwi
XXXXL
Przystawka do piwa