Pytanie do Zayzayera i grupowiczów - lodówka

1. Data: 2007-08-05 10:14:17

Temat: Pytanie do Zayzayera i grupowiczów - lodówka
Od: Iwona <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo spodobała mi się lodówka Electrolux model ERB 4045.
Obok stał też bardzo podobny Electrolux model ERB 40003W.
Różnica w cenie taka, że model ERB 4045 kosztuje 1629 zł a ERB 40003W
1579 zł czyli niewielka. Bardziej jestem zdecydowana na ERB 4045
(lodówka podoba się też mojej mamie).
Pojemność chłodziarki 296 l, zamrażarki 92 l, głośność 38 dB.
Zwróciłam również uwagę na lodówkę Bosch KGV 36V30.
Pojemność chłodziarki 228 l, zamrażarki 87 l, głośność 41 dB.
Cena 1549 zł.
Sprzedawca w sklepie polecał tego Electroluxa twierdząc, że Bosch nie
jest może najgorszy ale ma bardzo drogie części w razie awarii
pogwarancyjnej.
Mówił, że awaryjność Boscha i Electroluxa jest na podobnym poziomie.
Jego znajomy kupił pralkę Boscha za 1200 zł i spalił się w niej silnik.
Koszt wymiany silnika to 1000 zł. Twierdził, że Bosch produkowany jest w
Polsce a części są chyba robione w Turcji. Powiedział też, że agregaty
do Boscha robi Matsushita, są głośne i nie są one raczej najlepsze.
Bosch jest mniejszy, bo o ile pamiętam to ma 185 cm wysokości a
Electrolux 201 cm ale to chyba nie ma wpływu na chłodzenie.
Wyglądem bardziej podoba mi się Electrolux ERB 4045 ale czy to dobra
lodówka? Jak to jest z tym Boschem?
Chcę mamie zrobić prezent i chciałabym, aby był to udany zakup.

P.S. Koleżanka sprzedawcy ze sklepu pokazywała mi również jakiegoś
Samsunga No Frost (jest akurat u nich w gazetce w promocji) ale nie
jestem przekonana do tej firmy. Samsunga nie chcę.

Iwona

2. Data: 2007-08-05 10:34:10

Temat: Re: Pytanie do Zayzayera i grupowiczów - lodówka
Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Iwona pisze:

> Pojemność chłodziarki 296 l, zamrażarki 92 l, głośność 38 dB.
> Zwróciłam również uwagę na lodówkę Bosch KGV 36V30.
> Pojemność chłodziarki 228 l, zamrażarki 87 l, głośność 41 dB.
> Cena 1549 zł.

3 dB to spora roznica (6dB = dwa razy glosniej)

> Sprzedawca w sklepie polecał tego Electroluxa twierdząc, że Bosch nie
> jest może najgorszy ale ma bardzo drogie części w razie awarii
> pogwarancyjnej.

A porownalas dlugosc okresow gwarancyjnych ? O ile dobrze pamietam,
Whirlpool (= Polar) jakis czas temu dawal 7 lat na agregat.

W.

3. Data: 2007-08-06 11:42:12

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> P.S. Koleżanka sprzedawcy ze sklepu pokazywała mi również jakiegoś
> Samsunga No Frost (jest akurat u nich w gazetce w promocji) ale nie
> jestem przekonana do tej firmy. Samsunga nie chcę.

Ja właśnie kupiłem w promocyjnej cenie 1400 PLN Samsunga modelu teraz nie
podam, bo nie pamiętam - taka z wyświetlaczem na froncie drzwi - jak ta
tylko cyferki może mieć inne w oznaczeniu modelu http://www.ceneo.pl/739619.
Mam ją od grudnia i nie narzekam. Nie ma bajerów - znaczy ma przypomina, aby
zamknąć drzwi po dłuższym czasie:-), ale za to jak chłodzi. Termostat
chłodziarki ma od 3 - 7­°C. Mam ustawione na 7°C przy pełnym załadowaniu
chłodziarki i jedzenie się nie psuje. Jak nie ma prądu zawsze się przestawia
na 5°C - wtedy jedzenie skostniałe się z niej wyciąga. Na 3°C jeszcze nie
ustawiałem, bo nie mam potrzeby. Ustawianie co 1°C - tak więc każdy znajdzie
temperaturę dla siebie. Zamrażarka jak na razie mrozi do -20°C. Jak były
ostatnio burze i brak prądu przez 2 h temp spadła do -17°C więc izolacja
dobra. Z hałasem też nie ma problemu - słychać ją tylko jak już wszyscy śpią
i TV wyłączony. Klasa energetyczna A. Cóż więcej chcieć?:-)

--=olo=--

4. Data: 2007-08-06 15:41:01

Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3 dB to spora roznica (6dB = dwa razy glosniej)

Tak dla scislosci to 3dB to dwa razy glosniej wiec to jest bardzo znaczaca
informacja ;)
Co do drogich czesci zamiennych u Boscha to niestety racja.
Polecalbym jeszcze sprawdzic klase energetyczna A+, A, B... oraz jak dlugo
utrzymuje sie temp. po odlaczeniu zasilania (czesto jest podawane).
Pozdrawiam,
Darek

5. Data: 2007-08-06 18:44:33

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

dixi pisze:

> Tak dla scislosci to 3dB to dwa razy glosniej wiec to jest bardzo znaczaca
> informacja ;)

To o czym mowisz to jest akurat niescisla informacja bezmyslnie
powtarzana przez wiekszosc osob bez sprawdzenia. Poczytaj jakies
madrzejrze forum elektroniczne. Chyba, ze jestes akustykiem lub
elektronikiem i wskazesz zrodlo ;)

Pozdrawiam,
Wojtek

6. Data: 2007-08-06 22:07:50

Od: Iwona <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

dixi napisał(a):

> [...]
> Polecalbym jeszcze sprawdzic klase energetyczna A+, A, B... oraz jak dlugo
> utrzymuje sie temp. po odlaczeniu zasilania (czesto jest podawane).

Klasa energetyczna wszystkich lodówek to A+.
Electrolux ERB 4050 trzyma temperaturę 20 godzin, a Bosch 24 godziny.
Nie znalazłam nigdzie w sieci instrukcji tego Electroluxa.
Szkoda, że spec grupowy Zayzayer nie odzywa się.

Pozdrawiam
Iwona

7. Data: 2007-08-07 11:30:26

Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To o czym mowisz to jest akurat niescisla informacja bezmyslnie powtarzana
> przez wiekszosc osob bez sprawdzenia...

"Natężenie fali akustycznej I definiuje się jako średni w czasie przepływ
energii przez powierzchnię jednostkową prostopadłą do kierunku propagacji
fali. Jednostką natężenia jest W*m^(-2)."
"(1.30) [wyjątek] I=(p^2)/(rho*c)" gdzie p to ciśnienie akustyczne, rho
gęstość ośrodka, c prędkość dźwięku w ośrodku
"Zgodnie z (1.30), natężenie fali płaskiej jest proporcjonalne do kwadratu
ciśnienia akustycznego."
"...uzyskać możemy [...] poziom natężenia dźwięku wyrażon[y] wzor[em]:
[...] L(I)=10*log (I/Iod) (1.39)" (od - odniesienia)
"Pamiętając, że natężenie dźwięku jest wprost proporcjonalne do kwadratu
amplitudy* [...] i uwzględniając to w (1.39) otrzymujemy wyrażenie
określające poziom ciśnienia akustycznego w decybelach
L(p)=10*log ((p^2)/(pod^2)) = 20*log (p/pod) [dB]"
*amplitudy zmian ciśnienia akustycznego, pq

prof E. Ozimek "Dźwięk i jego percepcja. Aspekty fizyczne i
psychoakustyczne" PWN 2002.

Na podstawie powyższych wzorów:

dwukrotny wzrost ciśnienia akustycznego to:
20*log(2/1) =6.02 dB

dwukrotny wzrost natężenia dźwieku (!!!) to:
10*log(2/1)=3.01 dB

Pozdrawiam,
Darek

8. Data: 2007-08-07 12:27:19

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Aug 2007 13:30:26 +0200
"dixi" <d...@p...onet.pl> napisał:

> dwukrotny wzrost ciśnienia akustycznego to:
> 20*log(2/1) =6.02 dB
>
> dwukrotny wzrost natężenia dźwieku (!!!) to:
> 10*log(2/1)=3.01 dB

Znakomicie - to jeszcze powiedz, co odpowiada, za wrażenie siły
dźwięku*, głośności - ciśnienie akustyczne czy natężenie dźwięku?

*choć w przypadku pralek dostępnych na naszym rynku powinienem zapytać
"co odpowiada za wrażenie bólu w uszach" ;)

--
Tomasz Nowicki

9. Data: 2007-08-07 13:30:12

Od: "dixi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znakomicie - to jeszcze powiedz, co odpowiada, za wrażenie siły
> dźwięku*, głośności - ciśnienie akustyczne czy natężenie dźwięku?

Natezenie dzwieku jest tu dla nas istotne.
Sadze ze w tym temacie to juz EOT.
Zainteresowanych odsylam do lektury w.w. ;)

Pozdrawiam,
Darek

10. Data: 2007-08-07 13:50:06

Od: k...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

wracając do tematu to electrolux ERB 4045 i ERB 40003W to praktycznie
to samo tylko model 4045 jest w starszej szacie graficznej (z
rączkami ) a model 40003 jest z aktualnej i ma "łapacze kurzu "
zamiast raczek ( jak ktoś sie przyjrzy dokładnie to załapie o co
chodzi ) .
Mityczna jakość Boscha jest tak naprawde o wiele mniejsza niż szeptane
przekazy na grupach a Electrolux na pewno nie odbiega jakościa od
Boscha . Biorąc jeszcze pod uwagę prostotę wnetrza Boscha śmiało mozna
zdecydować się na Electroluxa - przynajmniej ja bym tak zrobił .

pralka dla dwojga starych ludzi
Obsługa zmywarki - nie mam instrukcji
Firma Severin
dziwny objaw z kontaktem