Pytanie o danie

1. Data: 2004-06-18 18:22:01

Temat: Pytanie o danie
Od: "Michał \"misiek\" Piechowski" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Od razu przejdę do sprawy.
Dawno, dawno temu, lata 70. jadłem coś dziwnego.
To coś przyrządzała moja babcia, która dziś
już niestety po prostu nie pamięta co to było.

Coś o wyglądzie zbliżonym do b. grubej parówki.
W konsystencji przypominające pasztetową (troszkę śliskie).
Całe białe (tak mocno białe) w środku i na zewnątrz.

A smak... hmmm... smak jeśli mnie pamięć nie myli
dość dziwny. Mięsny ale jakby lekko "kremowo-śmietankowy".
To _chyba_ były jakieś podroby (czyt. wnętrzności ;)
czy też możdżek przygotowany na gorąco)
ale za diabła nie mogę sobie przypomnieć nic więcej.

Nie wiem nawet czy to było "oryginalnie" wyjęte
z jakiegoś zwierzaczka czy też przyrządzone jak np. kaszanka.
Wiem że podawało się to na ciepło do naszej polskiej
podziemnej pomarańczy.

I teraz drodzy nowi znajomi pyanie do was.
Może ktoś "starszej daty" pamięta coś takiego
i wie jak się to pyszne coś nazywało?

Pozdrawiam smakowicie
(bardzo spodobał mi się ten zwrot u p. Kuronia)
Michał Piechowski

1. Data: 2004-06-18 21:31:33

Temat: Re: Pytanie o danie
Od: b...@w...pl (BEATA) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i wie jak się to pyszne coś nazywało?
>
> Pozdrawiam smakowicie
> (bardzo spodobał mi się ten zwrot u p. Kuronia)

= a,może to SMAŻONKA u mnie robi się ją do dziś
sa to podroby w smalcu z cebulką
je sie ją na zimno(we flaku, wygląda jak pasztetowa-biała)
lub na ciepło z chlebem i ogórkiem
pyszne
ale tuczące
Beata

1. Data: 2004-06-21 12:05:06

Od: "Michał \"misiek\" Piechowski" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> a,może to SMAŻONKA u mnie robi się ją do dziś
> sa to podroby w smalcu z cebulką
> je sie ją na zimno(we flaku, wygląda jak pasztetowa-biała)
> lub na ciepło z chlebem i ogórkiem

hmmm... kurczę, jakoś nie wydaje mi się, żeby to było to.
Nie pamiętam żeby w środku była cebula. Ale dzięki za chęci :)
To moje, to było coś mięsnego. Z nazwy coś jakby "kiełbasa mleczna",
cośtam "mleczne". Kurczę to było z 20 lat temu,
a cały czas mnie męczy co to może być i gdzie to kupić :)

Pozdrawiam smakowicie
Piechowski Michał

młoda kapusta
SZybki sos do rybki
Melony
placek marchwekowy
tagiatelle ze szpinakiem i pomidorami [p]