Pytanie o silikonowe formy

11. Data: 2012-06-16 09:17:40

Temat: Re: Pytanie o silikonowe formy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jun 2012 08:07:42 +0200, michalek napisał(a):

> To jest bardzo ciekawe zjawisko. Jak ktoś używa naczynia
> emaliowanego to XL od razu zrobi lament że aluminium
> trujące, szkodzi itp.
> Kiedy używa XL, to aluminium nie jest be...
> ot sztuczka :)

A przepraszam, GDZIE to Xl robiła lament w sprawie emalii lub aluminium?
Szukasz guza?
--
XL

12. Data: 2012-10-22 20:39:53

Od: "Fiora" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomjas" napisał w wiadomości grup

Witam.
A pytanie takie - co sądzicie o formach silikonowych do pieczenia. Ja
zawsze piekłem w formach blaszanych, ale mają tę wadę, że wierzchnia
warstwa (nie wiem - może o cynkowana) się w miarę szybko zużywa i potem
"pieczone" pozostawione w blaszce na zimno jest niesmaczne. Warto kupiś
"silikony"?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
tomjas

Tylko emalia - mam formę z grubej blachy pokrytej
grubą emalią - jak to za komuny (he he! ) - kupiona w Bułgarii 22 lata temu
i właściwie niezniszczalna - i ciasto w niej stoi i pasztet - i nic.
ponoć Olkusz cos robi, ale szczegółów i trwałości produktów nie znam
Fiora

13. Data: 2012-10-23 15:56:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Oct 2012 22:39:53 +0200, Fiora napisał(a):

> Tylko emalia - mam formę z grubej blachy pokrytej
> grubą emalią - jak to za komuny (he he! )

Nie ma się co śmiać ani wstydzić - było mnóstwo świetnych rzeczy wtedy, o
których dziś można tylko śnić. Prócz form, garnków itp "kuchennych" spraw
wymienię też, niekulinarnie, parę innych rzeczy - np świetnie
skonstrupowane były buty (co do ich urody to bywało różnie, ale nie aż tak
źle znowu), świetne i TANIE były tkaniny: wełna, bawełna i len... A
prawdziwy cieniuchny batyst to własnie ostatnio za komuny widziałam, mam
zresztą kawałek i trzymam jak relikwię jaką - dziś w sklepie nie wiedzą, co
to... i podobnie z rzeczami do kuchni.

Jeśli chodzi o formy, to po wypróbowaniu ciężko zachorowałam na kamionki -
mam formy do babek, wypatrzyłam też formy-keksówki na Allegro. Formy
szklane też mnie "kręcą". Ale kamionka - istne cudo do pieczenia. Ciasto
równiutko się dopieka, nie opada (forma wolno stygnie i nie ma szoku),
ponadto forma nie oddziałuje chemicznie na ciasto... Szkło jest fajne, ale
szybko stygnie, no moze być.
(by XL)

14. Data: 2012-10-23 15:57:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Oct 2012 17:56:04 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> równiutko się dopieka, nie opada (forma wolno stygnie i nie ma szoku),
> ponadto forma nie oddziałuje chemicznie na ciasto... Szkło jest fajne, ale

...a o silikonowe formy to moje oko nawet przypadkiem nie zahacza. Brrrr.
(by XL)

15. Data: 2012-10-24 00:45:52

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-23 17:57, Ikselka pisze:
> [...]

Mnie tam pięknie ciasto się piecze w normalnej brytfance.

--
animka

16. Data: 2012-10-24 01:47:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Oct 2012 02:45:52 +0200, Animka napisał(a):

> Mnie tam pięknie ciasto się piecze w normalnej brytfance.

Też tak uważałam, kiedy piekłam w normalnych - a kamionkową formę na babkę,
jedyną jaką miałam, traktowałam tylko jako ozdobę kuchni. Wreszcie jej
użyłam i mnie olśniło, jak niewiele wiedziałam o pieknym pieczeniu :-)
(by XL)

17. Data: 2012-11-03 11:48:24

Od: Kinga <k...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-14 21:51, tomjas pisze:
> [...]
> warstwa (nie wiem - może o cynkowana) się w miarę szybko zużywa i potem
> "pieczone" pozostawione w blaszce na zimno jest niesmaczne. Warto kupiś

Formy silikonowe są genialne. Uważam, że jak najbardziej warto. Miałam i
mam już wiele form silikonowych i stolnic. Mogę powiedzieć, że warto
zainwestować w dobrą markę, miałam wiele form marketowych i dość szybko
się zużywały. Mówię np o marce Lékué, Kaiser lub Birkmann.

Aktualnie zakupiłam sobie tortownicę z ceramicznym talerzem i bokami z
silikonu. Jestem zachwycona. NIC nigdy nie przywiera...

Jedną rzecz trzeba zapamiętać przy użytkowaniu. Nie wolno ich używać z
piekarnikach gazowych, bo czernieją.

--
Zapraszam na blog kulinarny http://www.ProstePrzepisyKulinarne.com

18. Data: 2012-11-03 12:04:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 03 Nov 2012 12:48:24 +0100, Kinga napisał(a):

> Formy silikonowe są genialne.

Czytałam w internecie bardzo liczne opinie mówiące, że podczas rośnięcia
ciasta pod jego ciężarem formy te rozłażą się na boki (zwłaszcza formy
prostokątne), a przy wyjmowaniu z piekarnika trudno w ogóle chwycić tak,
aby nie naruszyć ciasta, które kiedy gorące, jest bardzo wrażliwe na
odkształcenie.
(by XL)

19. Data: 2012-11-03 12:22:31

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 listopada 2012 12:48:26 UTC+1 użytkownik Kinga napisał:

> Jedną rzecz trzeba zapamiętać przy użytkowaniu. Nie wolno ich używać z
> piekarnikach gazowych, bo czernieją.

W elektrycznych też.

Ania

20. Data: 2012-11-03 12:25:09

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 listopada 2012 13:04:17 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
> prostokątne), a przy wyjmowaniu z piekarnika trudno w ogóle chwycić tak,
> aby nie naruszyć ciasta, które kiedy gorące, jest bardzo wrażliwe na

Potwierdzam wszystko zz doświadczenia.

A w ogóle - marzy mi się forma "plackowa", ale taka, jak to drzewiej bywało - bez
powłoki nieprzywieralnej /chciałabym kroić nożem bez stresu/ i nie ocynkowana /ocynk
złazi szybko - zwłaszcza pod wpływem kwasów z owoców w plackacz owocami/.

Ania

Pektyna.
Jak się nazywa...
Piniole. Czy mrozić?
Słonina!
Mały spam - używane lodówki gastronomiczne TEFCOLD RF 710