Pytanie prosba OT + przepis :-)

1. Data: 2002-07-13 16:48:49

Temat: Pytanie prosba OT + przepis :-)
Od: "Gosia" <G...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry. Przepraszam za ten post nie na temat, poczatkowo chcialam
go wyslac na inna grupe, niby bardziej "w temacie", ale zauwazylam, ze
rzadko pojawiaja sie tam konkretne odpowiedzi. Bede wiec wdzieczna za
odpowiedz, a w ramach przeprosin za OT podsylam przepis na rewelacyjna
salatke :-)

Niedlugo wybieram sie do Paryza i z tym zwiazana jest moja prosba.
Chodzi mi o ceny. Mam darmowe zakwaterowanie, pewnie tez czesciowo
wyzywienie. Chcialabym zapytac, czy ktos sie orientuje w cenie
tygodniowego biletu Carte Orange? Ile musialabym miec "eurow", zeby
przez tydzien starczylo mi na podstawowe jedzonko (bagietki, maselko,
jakis dzem, moze raz czy dwa jakas kawa w restauracji)? Oczywiscie
pewnie bede chciala przywiezc jakies pamiatki ;-) I jeszcze jedna
prosba - co warto przywiezc z Paryza "w kwestii zywieniowej"? ;-) Moze
jakies niedostepne u nas przyprawy, ziola? Nie chodzi mi konkretnie o
kuchnie francuska, moze jakies przyprawy, pasty z kuchni marokanskiej,
algierskiej, takie ktore przywioze z powrotem bez szkody dla nich?
Z gory dziekuje za zrozumienie i pomoc :-)

I jeszcze przepis - SALATKA ZA MELONEM

Skladniki (ilosc "na oko" ;-)
zielona salata
melon
pomidory
cebula
czerwona papryka
filet z kurczaka lub indyka

Sos:

majonez, jogurt naturalny (pol na pol, ja daje wiecej jogurtu), troche
keczupu (okolo lyzki), troche octu winnego, sol, mieta lub inne suszone
przyprawy

Filety usmazyc lub ugotowac. Pomidory, melona, papryke, kurczaka pokroic
w wieksza kostke, cebule poszatkowac. Na duzym talerzu ulozyc liscie
salaty, na tym kawalki kurczaka, melona, pomidorow, papryki, cebule.
Skladniki sosu wymieszac, polac salatke przed podaniem.
Smacznego i jeszcze raz z gory dziekuje :-)

Gosia

1. Data: 2002-07-13 17:08:21

Temat: Re: Pytanie prosba OT + przepis :-)
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Gosia wrote:

> [...]
> algierskiej, takie ktore przywioze z powrotem bez szkody dla nich?
> Z gory dziekuje za zrozumienie i pomoc :-)

też byłbym ciekaw. Zadałem podobne pytanie dotyczące południa Francji, ale
jak na razie cisza na morzu.
Moje wspomnienia paryskie są z roku 1985, czyli antyczne, ale jako student
też mi się nie przelewało i trzeba było tanio żyć. Wyglądało to mniej
więcej tak: śniadanie: kawa z mlekiem + bułka + jogurt. Potem poszukiwanie
chińczyka lub wietnamczyka. Tam za drobne (w 1985 roku 25-35 franków)
jadłem obiad zupa+danie główne+deser+0.5l wina. Na kolację resztę bułki z
jogurtem. Wychodziło 50-70 franków dziennie. Teraz pewnie ze 20EUR będzie
potrzebne.

Co do reszty niech się tambylcy wypowiedzą.

Waldek

1. Data: 2002-07-13 17:28:55

Od: "vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

toniezwykle zabewne, bo bywam w Paryżu dość regularnie, a jak się
zastonowiłem nad Twoim pytaniem to chyba nie znma odpowiedzi :))) Nie ma to
jak karta kredytowa :))))

Serio - carte orange nie wiem (nawet sprawdziłem moją, ale nie drukują cen),
jeden bilet bodajże coś koło 1 euro. Pamiętaj o zdjęciu do c.orange. Co do
jedzenia - jak będziesz kupować podstawowe produkty
w sklepach to nie jest to drogie (mówię o zwykłych marketach w mieście, nie
sklepikach "turystycznych"), na oko do dwóch razy drożej (choć rozpiętość
cen chleba w zależności od jakości kilkukrotna). Podobnie zwykłe knajpki.
Kawa kilka euro. Duża część knajp może być znacznie droższa (ale łatwo
sprawdzić ceny), elita do kilkuset euro za kolację. Wina za to tańsze.
Pamiątki "typowe" kilka - kilaknaście euro. Podobnie wstęp do muzeów, ale
możesz kupić taką kartę na więksozśc muzeów (nie chcę kłamać, chyba ok. 50
uero za 3 dni). Produktów "żywieniowych" cała masa - masz Fouchon na Placu
Madelaine, luksusowe i doskonałe delikatesy. Jak chodiz o obce kuchnie, to
musisz szukać w mniejszych sklepikach, np. w dzielnicy łacińskiej. Jest tego
sporo, więc trudno coś konkretnego polecać - ja np. przywoże znajomym pieprz
jawajski z Fouchon - kosztuje to kilak euro a jest nietypowy. Jak masz
mieszkanie (co jest ewidentnie najdroższe) to z 200 - 300 euro powinno
wystarczyć na spokojne zwiedzanie, drobne prezenty i jedzenie.

Rgds,

V.

1. Data: 2002-07-13 18:01:43

Od: n...@y...com (Ewa, siostra Ani) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Jul 2002 19:08:21 +0200, waldemar z domu
<w...@t...de> wrote:

> [...]
Niestety, na biletach jezdze, bo w tygodniu jestem w Lyonie (i tysz
bilety :(. Ale cos mi tak swita, ze w okolicach 15 eurosow (sprawdze w
metrze jezeli wyjde z domu coby przestac kuc informatyke (egzamin w
poniedzialek :(((

Ile musialabym miec "eurow", zeby
Ogolnie wydaje mi sie, ze podstawowe jedzenie jest 2 razy drozsze niz
w Polsce. Chwalebny wyjatek : sery i wina, ktorych wybor jest zreszta
3-4 razy wiekszy niz w Polsce... wiec sie moze przestaw na diete
serowa :-)

Oczywiscie

Acha, harissy szukasz ? Jest niedroga... Z przypraw polecam cumin,
czyli kmin rzymski (wystarczy pokopac w archiwach, zeby zdac sobie
sprawen, ze jakos w Polscie go brakuje....), Inne ziola IMHO sa w
Polsce, wg moich obserwacji grupy.
Co do zakupow : oprocz ww. serow (takze tzw. "zoltych", wiec
przewoznych), niewiele juz rzeczy woze do Polski : jekies specjaly
typu cassoulet, likiery typy cassis, wina oczywiscie.

> [...]
>jogurtem. Wychodziło 50-70 franków dziennie. Teraz pewnie ze 20EUR będzie

Teraz dobry obiad w knajpie, to ok. 20 euro ("brasserie", nie szykowna
"restaurant"). Dodam, ze kawa w "café", przy barze, to 1 euro (2 euro
przy stoliku)
>Co do reszty niech się tambylcy wypowiedzą.

Oui :)

Ewcia,
tubylec na pol etatu

Ewcia
Paryzewo, 15e arr.
---

Niesz !

~ ~ ~
~ ~
~
~ ~

1. Data: 2002-07-13 18:12:32

Od: n...@y...com (Ewa, siostra Ani) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Jul 2002 19:28:55 +0200, "vefour" <v...@p...pl> wrote:

>toniezwykle zabewne, bo bywam w Paryżu dość regularnie, a jak się
>zastonowiłem nad Twoim pytaniem to chyba nie znma odpowiedzi :))) Nie ma to
>jak karta kredytowa :))))

Coupé
>Kawa kilka euro.

Coupé encore

A powiedz mi, Vefour, ty za kawe tez placisz Visa ? To tlumaczy,
dlaczego Ci kawa za "lilka euro" wychodzi :o)

Ewcia
Paryzewo, 15e arr.
---

Niesz !

~ ~ ~
~ ~
~
~ ~

1. Data: 2002-07-13 18:12:48

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz dobry obiad w knajpie, to ok. 20 euro ("brasserie", nie szykowna
> "restaurant"). Dodam, ze kawa w "café", przy barze, to 1 euro (2 euro
> przy stoliku)

brasserie było wtedy też droższsze od wietnamczyków i chińczyków w Quartier
Latin. Specjalnie tam jeździłem na obiady. Było o połowę taniej niż Żółte
Półdupki (TM). Dalej tak jest?

Waldek

1. Data: 2002-07-13 18:38:35

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Ewa, siostra Ani wrote:

> [...]
> w Polsce. Chwalebny wyjatek : sery i wina, ktorych wybor jest zreszta
> 3-4 razy wiekszy niz w Polsce... wiec sie moze przestaw na diete

Wybor to nie problem - w Galerie Lafayette czy w KaDeWe (najwiekszy
dzial spozywczy w Europie) znajdziesz wszystko - tylko te ceny.
Wiec bedac w Paryzu moglbym sprobowac serow, na ktore od dawna mam
ochote a na ktore mnie nie stac.

> przypraw polecam cumin,
> czyli kmin rzymski (wystarczy pokopac w archiwach, zeby zdac sobie
> sprawen, ze jakos w Polscie go brakuje....), Inne ziola IMHO sa w
> Polsce, wg moich obserwacji grupy.

Jako ze Waldek jest z Berlina, z tym akurat nie ma problemu.
Kreuzkuemmel w prawie kazdym sklepie jest.

Bilety:

http://www.ratp.fr/ParisVisite/Eng/Voy_q/Voy_r/Voy_r
_tdt/tous_tarifs.htm

Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2002-07-13 19:09:02

Od: n...@y...com (Ewa, siostra Ani) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Jul 2002 20:12:48 +0200, waldemar z domu
<w...@t...de> wrote:

>brasserie było wtedy też droższsze od wietnamczyków i chińczyków w Quartier
>Latin. Specjalnie tam jeździłem na obiady. Było o połowę taniej niż Żółte
>Półdupki (TM). Dalej tak jest?

Mi sie wydaje, ze chinskie knajpy sa teraz niewiele tansze od
brasseries, przynajmniej w tych bardziej centralnych dzeilnicach.
W 13tym arrondiss. (paryskie Chinatown) jest faktycznie niedrogo, ale
10-15 euro trzeba wydac....

Do rzeczy : poszlam do metra, i przy okazji na zakupy, i donosze
swiatu ze w dniu dzisiejszym, 13.07.2002, ceny sa w Paryzu nastepujace
:

- tygodniowa Carte Orange : 13,75 euro
- najtanszy camambert w Monoprix (tutejsza siec spozywczych) - 1.37
euro (250 g)
- najtansze maslo : 1,28 euro (250 g)
- najtanszy dzem truskawkowy - 1,20 euro (370 g)
- bagietka zwykla - 0,65 euro (250 g)

ps. widzalam tez pomidory i papryki za ok. 2 euro/kg, salaty zielone
za 0,45 euro sztuka i melony (te zielono-zolte, okragle) za 2,40 euro
(na oko ok. 1,5 kg). Wiecej grzechow nie pamietam...
Hopujac ze helpnelam :-)

Ewcia
Paryzewo, 15e arr.
---

Niesz !

~ ~ ~
~ ~
~
~ ~

1. Data: 2002-07-13 22:07:17

Od: "Gosia" <G...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa, siostra Ani" <n...@y...com> wrote...

> Do rzeczy : poszlam do metra, i przy okazji na zakupy, i donosze
> swiatu ze w dniu dzisiejszym, 13.07.2002, ceny sa w Paryzu nastepujace

Baaardzo dziekuje wszystkim, ktorzy zechcieli mi pomoc :-)) Teraz mam
jako takie pojecie :-)

Gosia

1. Data: 2002-07-14 19:08:02

Od: "vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

no nie, nie płacę :)))) Ale 2 euro to już chyba "kilka", nie? Poza tym
zdarzyło mi się płacić więcej, może powinienem przenieśc się do piętnastki
:)))))

V.

Użytkownik "Ewa, siostra Ani" <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A powiedz mi, Vefour, ty za kawe tez placisz Visa ? To tlumaczy,
> dlaczego Ci kawa za "lilka euro" wychodzi :o)

gorzkie migdaly
Flaki najgorsze na świecie
[SPAM] Deski do krojenia w cenie producenta
[P] Ogórki musztardowe, po naszemu
[OT] Poligloci