Re: Pytanie prosba OT + przepis :-)

From: "vefour" <v...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Pytanie prosba OT + przepis :-)
Date: Sat, 13 Jul 2002 19:28:55 +0200

toniezwykle zabewne, bo bywam w Paryżu dość regularnie, a jak się
zastonowiłem nad Twoim pytaniem to chyba nie znma odpowiedzi :))) Nie ma to
jak karta kredytowa :))))

Serio - carte orange nie wiem (nawet sprawdziłem moją, ale nie drukują cen),
jeden bilet bodajże coś koło 1 euro. Pamiętaj o zdjęciu do c.orange. Co do
jedzenia - jak będziesz kupować podstawowe produkty
w sklepach to nie jest to drogie (mówię o zwykłych marketach w mieście, nie
sklepikach "turystycznych"), na oko do dwóch razy drożej (choć rozpiętość
cen chleba w zależności od jakości kilkukrotna). Podobnie zwykłe knajpki.
Kawa kilka euro. Duża część knajp może być znacznie droższa (ale łatwo
sprawdzić ceny), elita do kilkuset euro za kolację. Wina za to tańsze.
Pamiątki "typowe" kilka - kilaknaście euro. Podobnie wstęp do muzeów, ale
możesz kupić taką kartę na więksozśc muzeów (nie chcę kłamać, chyba ok. 50
uero za 3 dni). Produktów "żywieniowych" cała masa - masz Fouchon na Placu
Madelaine, luksusowe i doskonałe delikatesy. Jak chodiz o obce kuchnie, to
musisz szukać w mniejszych sklepikach, np. w dzielnicy łacińskiej. Jest tego
sporo, więc trudno coś konkretnego polecać - ja np. przywoże znajomym pieprz
jawajski z Fouchon - kosztuje to kilak euro a jest nietypowy. Jak masz
mieszkanie (co jest ewidentnie najdroższe) to z 200 - 300 euro powinno
wystarczyć na spokojne zwiedzanie, drobne prezenty i jedzenie.

Rgds,

V.