Pytanie techniczne

1. Data: 2006-04-28 08:49:28

Temat: Pytanie techniczne
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Jak wyciągacie kapary z tych wysokich, ale bardzo wąskich słoiczków?
Łyżeczka czy widelec do środka nie wchodzi. Paluch może utknąć tam na
zawsze. Próbowałem pęsetą, ale brak mi cierpliwości. Zostaje wylewanie na
sitko, ale to jest dobre kiedy zużyję od razu całość, a to nie zdarza się
często. Macie opracowane jakieś metody na te debilne słoiczki?

waldek
===

2. Data: 2006-04-28 08:51:16

Temat: Re: Pytanie techniczne
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek napisał(a):
> ===
> Jak wyciągacie kapary z tych wysokich, ale bardzo wąskich słoiczków?
[...]

Kup małe lub użyj wykałaczki.
;-)
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-04-28 08:51:46

Od: "AcinwożdżD" <a...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sitko, ale to jest dobre kiedy zużyję od razu całość, a to nie zdarza się
> często. Macie opracowane jakieś metody na te debilne słoiczki?

No niestety chyba jedyną metodą jest przelanie przez sitko, wykorzystanie
takiej ilości, jaka jest potrzebna, a potem ponowne zalanie.
W dawnych zestawach sztućców byyały takie małe łyżeczki (nawet nie wiem do
czego służyły - może przy podawaniu mocnej maleńkich filiżaneczkach. One się
nadają do wyjmowania kapar, ale to tez zabawa.
Przelać przez sitko -moja rada.

dżdżownica

4. Data: 2006-04-28 09:06:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> wrote in message
> [...]
> sitko, ale to jest dobre kiedy zużyję od razu całość, a to nie zdarza się
> często. Macie opracowane jakieś metody na te debilne słoiczki?

Wylać z buteleczki/słoiczka do szklanki, tyle ile potrzeba, wyjąć kapary
łyżeczką, resztę zalewy i nadmiar kaoparów wlac ponownie do buteleczki.
Sitko zostanie czyste.

5. Data: 2006-04-28 09:33:17

Temat: Re: Pytanie techniczne_Pytanie o kapary
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

A do czego używacie tych kaparów? Bo ja mam takie w plastykowym opakowaniu
zasolone i chodzę koło nich jak koło jeża. Oglądam, myślę, zostawiam,
odchodzę.

Do czego to smakowo pasuje i jak dużo zużyć by osiągnąć jakiś smak?

Pozdrawiam,
Akulka

6. Data: 2006-04-28 09:40:57

Od: "Anatol Mroczek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odchodzę.
>
> Do czego to smakowo pasuje i jak dużo zużyć by osiągnąć jakiś smak?

Pierwsza rzecz to chyba trzeba lubić dość wytrawny smak kapar.
Jak ktoś nie lubi, to można mu zepsuć każdą potrawę.
Nie używałem coprawda nigdy tych zakonserwowanych w soli, a tylko te w
zalewie.
Używam je jako dodatek do pizzy, mozzarelli ze świeżymi warzywami i bazylią.
Poza tym lubię ich smak, więc czasem same jako przystawka.
Ostrożnie można eksperymentować przy pieczeniu mięsa indyczego.
Robiąc śledzie w oleju można dodać.
No to wszystko w ramach eksperymentów

Anatol

7. Data: 2006-04-28 10:12:47

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka napisał(a) 28/04/2006 11:33:

> [...]
> odchodzę.
>
> Do czego to smakowo pasuje i jak dużo zużyć by osiągnąć jakiś smak?

Kapary, przynajmniej te w zalewie, mają bardzo intensywny smak, trzeba więc
uważać, żeby nie przesadzić. My dodajemy do makaronu z pesto, czasem do
sosów szpinakowych, do pizzy też pasuje. Tylko słyszałam, że powinno je się
dodawać pod koniec smażenia, żeby były gorące, a nie ugotowane.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

8. Data: 2006-04-28 10:22:31

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:

> A do czego używacie tych kaparów? Bo ja mam takie w plastykowym opakowaniu
> zasolone i chodzę koło nich jak koło jeża. Oglądam, myślę, zostawiam,
> odchodzę.

Używam takich ze słoiczka, nie wiem jak bardzo zasolone sa te w plastiku.

> Do czego to smakowo pasuje i jak dużo zużyć by osiągnąć jakiś smak?

Do sałatki z pomidorów i fety, jako nadzienie malutkich kulek z mięsa
mielonego, które podaję do spaghetti albo same, bez makaronu.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

9. Data: 2006-04-28 12:18:55

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
No i jeszcze do soljanki. Nikt nie robi soljanki? A taka smaczna. :-)

waldek
===

10. Data: 2006-04-28 12:54:13

Od: "Anna Sheridan" <o...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> wrote in message
> ===
> Jak wyciągacie kapary z tych wysokich, ale bardzo wąskich słoiczków?

O, takim czyms http://www.ardithkeef.com/HC/Details.asp?ShirtID=881
za jedne $164.95 ale jaka klasa :-O

Alternatywnie kazdy szanujacy sie komputerowiec powinien miec cos takiego:
http://www.milestek.com/SHOP/PRODUCT.ASP?ID=40%20400
93
do wyciagania 'upadlych' srubek. Rozmiar dokladnie kaparkowy!

Ania
(zmien ombre na omberis)

Zupa szczawiowa
biszkopt z crispa