Re: Pytanka poporodowe

From: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Pytanka poporodowe
Date: Sat, 3 May 2003 10:58:55 +0200

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL> napisał w
wiadomości news:b8vnfb$4mf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> ello,
>
> mam pare pytanek:-)) 1 kwietnia urodzilam AnGeLa [4580g, 61 cm] w 41 tyg
> ciaz, w znieczuleniu zewnatrzoponowym. Mozliwe, ze ta ostatnia informacja
> jest kluczem do mego pytanka ale wole sie upewnic. od kilkunastu dni
> odczuwam dosc intensywne bóle stawów, zwlaszcza rąk. Mam popuchnięte palce
> przy probie np zacisniecia dloni w pięść odczuwam opór - takie jakby
> ciągnięcie w stawach, mrowienie. Chcialam zapytac czy jest to jakis skutek
> uboczny zastosowania wlasnie znieczulenia zewnątrzoponowego czy to cos
> niezaleznego?

Nie jestem lekarzem, ale podobne objawy miałam po porodzie bez znieczulenia,
podczas karmienia - lekarz stwierdził u mnie niedobór wapna. Miałam dietę
nabiałową ale przede wszystkim duże ilości wapna w tabletkach.

> i drugie pytanko - w ciagu paru dni musze sie zdecydowac na forme
> antykoncepcji bo co prawda chce miec jeszcze kolejna dzidzie ale moze
> niekoniecznie w przyszlym roku:-) Pani doc zaproponowala mi dwie metody -
> normalna tabletkowa i nowosc jak dla mnie - zastrzyki o nazwie
depo-Prover.
> Przyznam ze ta druga jest kusząca bo tylko 1 zastrzyk na 3 mce ale
> chcialabym poznac tez Wasze zdanie. Najbardziej chodzi mi o wypowiedzenie
> sie na temat skutecznosci, skutków ubocznych no i odwracalnosci - bo jak
> pisalam planuje jeszcze następną dzidzię.

Czy lekarz nie zasugerował, iż podanie hormonów tak szybko po porodzie może
spowodować nieprzewidziane zaburzenia? Karmisz piersią?
Mój lekarz mi wręcz zabronił.

Dlaczego rozpatrujesz tylko takie metody? Z hormonami jest jak z kijem -
zawsze ma dwa końce. Ten drugi koniec pojawia się często w postach na tej
grupie.

Pozdrawiam i życzę zdrowia Tobie i maleństwu

Wiewióra