Pytanka poporodowe

1. Data: 2003-05-03 06:21:42

Temat: Pytanka poporodowe
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL> szukaj wiadomości tego autora

ello,

mam pare pytanek:-)) 1 kwietnia urodzilam AnGeLa [4580g, 61 cm] w 41 tyg
ciaz, w znieczuleniu zewnatrzoponowym. Mozliwe, ze ta ostatnia informacja
jest kluczem do mego pytanka ale wole sie upewnic. od kilkunastu dni
odczuwam dosc intensywne bóle stawów, zwlaszcza rąk. Mam popuchnięte palce i
przy probie np zacisniecia dloni w pięść odczuwam opór - takie jakby
ciągnięcie w stawach, mrowienie. Chcialam zapytac czy jest to jakis skutek
uboczny zastosowania wlasnie znieczulenia zewnątrzoponowego czy to cos
niezaleznego?
i drugie pytanko - w ciagu paru dni musze sie zdecydowac na forme
antykoncepcji bo co prawda chce miec jeszcze kolejna dzidzie ale moze
niekoniecznie w przyszlym roku:-) Pani doc zaproponowala mi dwie metody -
normalna tabletkowa i nowosc jak dla mnie - zastrzyki o nazwie depo-Prover.
Przyznam ze ta druga jest kusząca bo tylko 1 zastrzyk na 3 mce ale
chcialabym poznac tez Wasze zdanie. Najbardziej chodzi mi o wypowiedzenie
sie na temat skutecznosci, skutków ubocznych no i odwracalnosci - bo jak
pisalam planuje jeszcze następną dzidzię.

Pozdrawiam

HaNkA & AnGeL

2. Data: 2003-05-03 08:58:55

Temat: Re: Pytanka poporodowe
Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL> napisał w
wiadomości news:b8vnfb$4mf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> ciągnięcie w stawach, mrowienie. Chcialam zapytac czy jest to jakis skutek
> uboczny zastosowania wlasnie znieczulenia zewnątrzoponowego czy to cos

Nie jestem lekarzem, ale podobne objawy miałam po porodzie bez znieczulenia,
podczas karmienia - lekarz stwierdził u mnie niedobór wapna. Miałam dietę
nabiałową ale przede wszystkim duże ilości wapna w tabletkach.

> [...]
> sie na temat skutecznosci, skutków ubocznych no i odwracalnosci - bo jak
> pisalam planuje jeszcze następną dzidzię.

Czy lekarz nie zasugerował, iż podanie hormonów tak szybko po porodzie może
spowodować nieprzewidziane zaburzenia? Karmisz piersią?
Mój lekarz mi wręcz zabronił.

Dlaczego rozpatrujesz tylko takie metody? Z hormonami jest jak z kijem -
zawsze ma dwa końce. Ten drugi koniec pojawia się często w postach na tej
grupie.

Pozdrawiam i życzę zdrowia Tobie i maleństwu

Wiewióra

3. Data: 2003-05-03 11:29:44

Od: "mrMool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kobiety.pl/podstrony/5/index11.html

4. Data: 2003-05-03 11:45:42

Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam

http://www.antykoncepcja.com.pl/Depo-Provera.htm

5. Data: 2003-05-03 11:48:18

Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak na marginesie, to ciekawa jestem ile ta przyjemnosc kosztuje ;)

6. Data: 2003-05-03 11:52:46

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> ello,
cut
Na poczatek - jeszcze raz gratulacje!!!!!
Co do obrzekow- faktycznie moze to byc zwiazane z niedoborem wapnia.
Dowolny preparat wapniowy powinien pomoc. Ale to tylko gdybanie bo nie
mozna Cie zbadac przez net. ;-)
Co do antykoncepcji- tabletka (Cerazette ) jest OK, mozna stosowac ja
przy karmieniu, ale wymaga duzej dyscypliny - nalezy zazywac o scisle
okreslonej porze, jezeli spoznisz sie 3 godziny to przez nastepne 10 dni
nalezy stosowac dodatkowa forme antykoncepcji. Poza tym zdazaja sie
plamienia , zwlaszcza przez pierwsze 2 miesiace.
Depo Provera- wygodna , skuteczna , tansza ale- jak raz sie poda to
dziala przez 3 miesiace i jezeli wystepuja objawy uboczne (depresje ,
wzrost masy ciala) to nie mozna jej odstawic jak pigulki. Krwawienia z
macicy wystepuja rownie czesto jak przy pigulce ale sa znacznie bardziej
nasilone.
A nie myslalas o wkladce wewnatrzmacicznej ( zwyklej lub Mirenie?)
Pzdrwiam, Vlad

7. Data: 2003-05-03 12:02:35

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "vlad"
> Co do antykoncepcji- tabletka (Cerazette ) jest OK, mozna stosowac ja
> przy karmieniu
Moge spytac jak dlugo jest podawana karmiacym? Tzn. chodzi mi o to,
czy jakiekolwiek dzieci które byly tak karmione zdazyly juz wejsc w okres
dojrzewania
czy tabletka jest duzo mlodsza i czy dopuszczasz mozliwosc problemów
hormonalnych
tych dzieci w okresie dojrzewania i po?

> A nie myslalas o wkladce wewnatrzmacicznej ( zwyklej lub Mirenie?)
W mirenie tez sa hormony, podobno w niklej ilosci wydzielane do krwii ale nawet
producent nie mówi z cala pewnoscia o karmiacych a wielu ginekologów jest
przeciwnych :(

Pozdrawiam-
Asia (ciaza 2, 20 tydzien, zastanawiajaca sie nad metoda po porodzie)

Wybity / zwichniety palec po 8 miesiacach...
Skutki biernego palenia.
Nowotwór złośliwy układu limfatycznego?
Skutki biernego palenia.
włoski wkoło sutków - co z tym zrobić?