Pytanie do znawców bambusów.

51. Data: 2004-08-02 07:24:20

Temat: Re: Pytanie do znawcówbambusów.
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisal:

> Czy tak Ci doradzili w bambusarium?

Nie, robie to na swoja odpowiedzialnosc.
Nie sadze, zeby w jakis sposob mialo to zaszkodzic sadzonkom,
w zimie raczej sie w tych klatkach nie zaparza:) zreszta bede
ich dogladal.

Pozdrawia calvi

52. Data: 2004-08-02 19:26:44

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> wrote in message

> Na to zdjecie spogladalem juz kilka razy.

Tak tez myslalem, bo u nich przeciez kupowales.
Gdzies tu jednak musi byc blad. Napewno widziales tez ich zdjecie Ph.
rubromarginata. Na wszelki wypadek podaje link:
http://www.bambusarium.cz/foto/displayimage.php?albu
m=lastup&cat=0&pos=4
Na tych zdjeciach Ph. parvifolia nijak nie jest bardziej "rozowoobrzezony"
niz Ph. rubromarginata.

Pozdrawiam,
Bpjea

53. Data: 2004-08-03 06:58:47

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisal:
> http://www.bambusarium.cz/foto/displayimage.php?albu
m=lastup&cat=0&pos=4
> Na tych zdjeciach Ph. parvifolia nijak nie jest bardziej "rozowoobrzezony"
> niz Ph. rubromarginata.

Juz tlumacze, mysle, ze to wyjasni sprawe.
Otoz parvifolia na zdjeciu z Twojego linku ma tak szerokie
rozowe krawedzie, ze na mlodym pedzie te rozowe fragmenty
nakladaja sie na siebie i to co widac na zdjeciu, jest w _calosci_ rozowe.
Dopiero po "rozciagnieciu sie" pedu, widac bardzo wyraznie
owe rozowe krawedzie kontrastujace z zielonymi srodkowymi
fragmentami pochewek. Dlatego nawet na "doroslej" galezi mozna
latwo zauwazyc te czerwone obrzeza u nasady kazdego liscia,
czego nawet u rubromarginaty trudno sie dopatrzyc.
Kiedys podesle zdjecie.

Pozdrawiam calvi

54. Data: 2004-08-03 10:27:49

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> wrote in message

> [...]
> Dopiero po "rozciagnieciu sie" pedu, widac bardzo wyraznie
> owe rozowe krawedzie kontrastujace z zielonymi srodkowymi

Czy Ty aby na pewno kupiles Ph. parvifolia? ;)

Na tej samej stronie jest wiecej zdjec Ph. parvifolia ukazujacych
pozniejsze fazy wzrostu nowego pedu.
Sa to fazy nawet pozniejsze, niz ta ukazana na przykladzie Ph.
rubromarginata (ze dwa posty wstecz). Zdjecia te wcale nie potwierdzaja
tego, co piszesz. Oto przyklad:
http://www.bambusarium.cz/foto/displayimage.php?albu
m=lastup&cat=0&pos=7

Pozdrawiam,
Bpjea

55. Data: 2004-08-03 10:57:21

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisal:

> [...]
> Sa to fazy nawet pozniejsze, niz ta ukazana na przykladzie Ph.
> rubromarginata (ze dwa posty wstecz). Zdjecia te wcale nie potwierdzaja

No dobra, sorry: wyrzuc fragment 'po rozciagnieciu sie pedu"' i wstaw
'po calkowitym rozwinieciu sie oslonek mlodych lisci', wtedy bedzie
to, o co chodzi.

Pozdrawiam calvi

56. Data: 2004-08-06 10:10:23

Temat: Qrcze, jednak miała rację:)
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska napisała:
> Jak już wspominałam, kupiłam bambus. Ma 20 cm a dwie najdłuższe gałązki 40
> cm. Pierwowzór tegoż bambusa rósł w Centrum Ogrodniczym przy oczku i miał
> wysokość 10-cio letniej budlei, czyli duży.
Po naszych upierdliwych zapytaniach:

> Więc macie rację. Pani w sklepie, gdzie pojechałam ponownie przyznała
> uczciwie, ze to nie jest bambus tylko trawa bambusowa. Nazwy łacińskiej nie
> znała. Ta rosnąca w Centrum trawa ma dwie wysokości. Jedna ok.80 cm.
> miekkie, wygiete w strone wody łodyżki zakończone trójlistnym piuropuszem
> podłużnych liści, a po bokach są po dwa listki. Natomiast cz. druga, składa
> się z wysokich, pionowo rosnących, bardzo twardych i łysych łodyg, które
> maja na końcach dwa listki. Twarde łodygi są koloru bambusa, ale nie
> posiadają charakterystycznych dla bambusa kolankowatych zgrubień

Sprawdzone Pani w sklepie przesadziła mocno z uczciwością, gdyż
to co rośnie nad stawkiem, to jest Pseudosasa japonica
7,5zł za sadzonkę, to prawie za darmo.
Niemcy na e-bay takie sadzonki sprzedają za kilka-kilkanaście Euro.
Wysokość krzaka w Ogrodzie Łobzów jak na razie to 1/3 tego, co
Pseudosasa osiąga (4-5m).
Te dwie wysokości, to starsze (chyba zeszłoroczne), ale małe pędy
wyrośnięte pewnie po uśmierceniu przez ubiegłowiosenne przymrozki
wszystkiego, co Pseudosasa miała powyżej ziemi.
Te "twarde łodygi koloru bambusa", to tegoroczne młode pędy,
o wysokości około 1,5m. Pseudosasa bardzo łatwo odradza się
po wymarznięciu części nadziemnej. "Kolor bambusa" akurat tutaj
jest kolorem pochewek liści, które przez jakiś czas okrywają
(zieloną) łodygę, zanim odpadną (lub nie)po wyrośnięciu bocznych pędów.

Przygotuj sobie na TWOJEGO BAMBUSA sporo miejsca w ogrodzie,
najlepiej osłonięte od wiartów, ciepłe stanowisko.

Natomiast dla mnie REWELACYJNYM odkryciem w tym Ogrodzie jest
stanowisko Arundo donax !!!, które według sprzedających ZIMUJE
u nich - dla mnie jest to SUPER informacja.

Pozdrawiam calvi
p.s. przepraszam za okrzyki

57. Data: 2004-08-06 10:13:54

Od: "Qrcze, jednak miała rację:)" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysyłam II raz, coś mi zżarło posta.

58. Data: 2004-08-06 14:30:55

Temat: Re: Qrcze, jednak miała rację:)
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> wrote in message

> Natomiast dla mnie REWELACYJNYM odkryciem w tym Ogrodzie jest
> stanowisko Arundo donax !!!, które według sprzedających ZIMUJE
> u nich [...]

Rownolegle uzyskalem podobne informacje z innego zrodla, dlatego planuje
moje Arundo zostawic w ogrodzie na zime (z okryciem jednak).

Pozdrawiam,
Bpjea

59. Data: 2004-08-07 16:55:39

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdzone Pani w sklepie przesadziła mocno z uczciwością, gdyż
> to co rośnie nad stawkiem, to jest Pseudosasa japonica
> 7,5zł za sadzonkę, to prawie za darmo.

A bylbys tak dobry i kupil mi jedna sztuke?
Potem jeszcze przymilal bym sie o wyslanie poczta (oczywiscie w razie
pozytywnego rozpatrzenia mojego pytania calosc kosztow zwracam przelewem po
podaniu konta).

> Pozdrawiam calvi
> p.s. przepraszam za okrzyki
Pozdrawiam
Michal

60. Data: 2004-08-09 05:48:16

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cf04n0$qr8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> "calvi" <c...@b...pl> wrote in message
>

> Rownolegle uzyskalem podobne informacje z innego zrodla, dlatego planuje
> moje Arundo zostawic w ogrodzie na zime (z okryciem jednak).

Widziałam w google. Phi :(.
Anka

> Pozdrawiam,
> Bpjea

Borówka amerykańska
Chore drzewo :-(((
Pytania poczatkującego
nie uwierze ... nikt z grupowiczow nie korzystał z odkurzacza wodnego?
Jak to słonecznik?