Re: Rabarrrrrbarrrrrrrr... . :-) DŁUGIE!!!!

Data: 2016-05-22 18:53:54
Temat: Re: Rabarrrrrbarrrrrrrr... . :-) DŁUGIE!!!!
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

Napracowałeś się i piszesz jak myślę na poważnie, dlatego odpowiem:

Nie wiem, zależy od hierarhi wartości, pszemyśleń.

Nie. Jeszcze 100 lat temu w Polsce było wielu analfabetuw, a Polska
pszetrwała.

Nie się nie stanie, bo reforma ortografi w polskim języku pisanym była już
nie jedna.
Jak byś zobaczył orginał Pana Tadeusza byś się pewnie zdziwił, że jest
pisany inaczej niż obecnie obowiązująca lektura.

Zależy kto.
Dzieci były by szczęśliwe, a pszecież patriotyzm jest dbałością właśnie o
pszyszłe pokolenia.
Rodzice też, bo było by mniej skarg na dzieci.
Ludzie w średnim wieku i nauczyciele byli by nieco pokszywdzeni, bo oni będą
dźwigać ciężar samej reformy jej pszeprowadzenie.
Starszym było by to obojętne, bo gazety mają coraz mniejsza poczytalność, a
obecna komputeryzacja spokojnie umożliwi czytanie treści w dowolniej
ortografi: tradycyjnej , uproszczonej i mieszanej.
Gazet o gupie docelowej "najstarsi" reforma by pewnie nie dotyczyła.

Normalnie, a pszez słowian z wdzięcznością.
Niemcy będą wściekli ze względu na wpływ reformy ortografi na konsolidację
Słowian.

To nie na temat. Uproszczona ortografia ma zasady, a w angielskim
praktycznie nie ma zasad i to jest złe.

Nie robię szkody, tylko urabiam opinię .
Ortografia jest umową , nie prawdą bezwzględną. Dlatego reformy ortografi w
Polse już były i słusznie. Język polski jest żywy i dlatego co jakiś czas
muszą być reformy ortografi, za każdym razem , gdy jakaś część fonetyki
języka się wyklaruje.
Uproszczona ortografia jest bliższa podstawy naszego języka pisanego -
zasady zapisu znakiem dźwięku. Tym nasz alfabet rużni się od pisma np
obrazkowego, tam znak ma znaczenie, nie jest czystym dźwiękiem.

Oglądam, i właśnie dlatego mam pewność, że ortografia to umowa, że
ortografia ma ułatwiać nam życie, a nie utrudniać (byśmy mogli łatwo się
porozumiewać), że ortografia jest czasem zmieniana.

Jak wyżej byśmy mogli się dogadać , porozumieć, ale do tego niezbędna jest
spujność ortografi,
czyli nie zbyt dalekie oddalanie się od pierwotnej zasady zapisu
fonetycznego.
I właśnie dlatego , dla zahowania ciagłości reformy ortografi nie powinny
być czymś bardzo żadkim, wyjątkowym , to powinna być stała praca
jezykoznawcuw i społeczeństwa.

> Jak zrobię błąd w interpunkcji i ktoś mi zwróci uwagę to się palę ze
> wstydu a co dopiero mówić o błędach w ortografi ?

Nareszcie doszłeś do najważniejszego.
Nie rozumiesz ewidentnie, że interpunkcja jest ważniejsza niż ortografia,
ponieważ błąd ortograficzny żadko zmienia sens tekstu, a interpunkcja bardzo
często.
A piszesz by się porozumieć, by pszekazać sens, a nie dla ćwiczenia ręki i
długopisu.

Ilustruje to stary dowcip o sołtysie, ktury napisał, ale źle postawił
pszecinki:
"Obywatele bydło,
horuje starosta, zakazał z niego jeść mięso."
A miało być:

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)