Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?

61. Data: 2012-04-26 16:31:33

Temat: Re: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 08:42:49 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> Jesteś zbyt tępy by zrozumieć

To u ciebie nałogowe?
--
XL smile
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

62. Data: 2012-04-26 17:06:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:39:17 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> Cóż, ja od lat używam samodzielnie składanych komputerów i przez ten
> czas padł mi tylko jeden baaaaaaaaaaaardzo stary dysk.

I oczywiśxcie podzespoły też sam produkujesz, systemem chałupniczym, w
oderwaniu od jakiejkolwiek marki 3333-)

63. Data: 2012-04-26 18:00:49

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:45:19 +0200, quent napisał(a):
> Kupiłeś MBAir??? ;-)

Owszem, po rozważeniu różnych za i przeciw - nie znalazłem żadnego następcy
dla XPSa w cenie zbliżonej do MBAir. Jego "wady" sprowadzają się do
pierdułek typu "a jak będziesz jechał na konferencję i się podłączał do
projektora to musisz mieć przejściówkę, STRASZNE!" i braku możliwości
rozbudowy (poprzedniego laptopa też nie rozbudowywałem, bo i po co).
W bonusie mogłem raz na zawsze pożegnać windowsy, które mnie na każdym
kroku wkurzały.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

64. Data: 2012-04-26 19:31:11

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 18:30:58 +0200, Ikselka napisał(a):
> Chyba w hotelach robotniczych :-D

Widać tylko w robotniczych przebywałem, bo w życiu nie widziałem by w użyciu
była elektroszczotka. Zresztą nie widzę żadnego sensu w odkurzaniu pokoi
hotelowych dzień w dzień do poziomu "sterylne"...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

65. Data: 2012-04-26 20:05:40

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-26 20:00, Jacek Osiecki pisze:

> [...]
> rozbudowy (poprzedniego laptopa też nie rozbudowywałem, bo i po co).
> W bonusie mogłem raz na zawsze pożegnać windowsy, które mnie na każdym

Asus 1215n
http://www.megamarket.com.pl/asus-laptop-eee-pc-1215
n-blk189m,id-126418
Można zainstalować windows7 64bit, do środka wsadzić 8GB ramu, dysk SSD
a wszystko za max 2500zl

Ja z tego netbooka oglądam na plaźmie filmy fullHD via hdmi.

Można też oczywiście Apple jak komuś nie szkoda w błoto kasy wywalać.

OSX faktycznie był ciekawszy od windowsa ale tylko do momentu gdy
pojawił się win7 64bit.

www.elipsa.info

66. Data: 2012-04-26 21:22:17

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-26 18:22, Ikselka pisze:
> bardzo bogate oprogramowanie, jakiego możesz potrzebować do
> pracy i rozrywki. Dla mnie to przewaga Apple'a.

Hmm... a co takiego jest w cenie co nadaje się do pracy a czego nie ma
na pc? ;-) Chyba ze masz na myśli iLife ale to nie do pracy przecież.

Z tego co widze w apple store, najtańszy MBAir:
1,6 GHz, 2GB ram, 64GB SSD, 2x USB, karta grafiki Intela

Z użytecznych rzeczy nie ma gniazda ethernet, portu na mikrofon, HDMI,
czytnika kart SD, poza tym 2 usb to IMO co najmniej o 1 za mało

I to niby ma być warte 4400zl??
Wspomniany wcześniej przeze mnie asus 1215n ma to wszystko czego brakuje
Airowi + lepszą kartę grafiki, trochę większy ekran, 3 USB a kosztuje
połowę tego co MBAir.

www.elipsa.info

67. Data: 2012-04-26 21:59:00

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 22:05:40 +0200, quent napisał(a):

> [...]
n-blk189m,id-126418
> Można zainstalować windows7 64bit, do środka wsadzić 8GB ramu, dysk SSD

Po pierwsze Atom - zdecydowanie wolę procki z rodziny i5/i7. Na cóż tam 8GB
RAM - wąskim gardłem i tak będzie procesor.
Po drugie Asus EEE - nie widziałem żadnego z tej serii który by miał
używalną klawiaturę.
Na plus dla EEE jest malutka ładowarka - mniejsza niż jabłczana.

> Ja z tego netbooka oglądam na plaźmie filmy fullHD via hdmi.
> Można też oczywiście Apple jak komuś nie szkoda w błoto kasy wywalać.

Przewinęło się przez moje łapska mnóstwo różnych EEE i niestety nie umywają
się jakością wykonania do Air'a (pomijam już kwestię plastik vs. aluminium,
bo to kwestia gustu). Niestety nie ta liga.

> OSX faktycznie był ciekawszy od windowsa ale tylko do momentu gdy
> pojawił się win7 64bit.

Nadal ciekawszy. Owszem, w win7 w końcu usypianie/hibernacja zaczęły działać
prawidłowo, sam system przyspieszył - ale nadal OSX jest unixem, zaś windows
to windows. Jako stary linuksiarz czuję się pewniej w systemie, który
pozwala na dużo dokładniejszą diagnozę ew. problemów niż windows.
Dla mnie w win7 nieakceptowalny jest brak wirtualnych pulpitów - tego się
da używać gdy masz odpalone 2-3 programy, potem to już jest udręka
(zwłaszcza przy częstym przełączaniu). Może ktoś to uznać za pierdołę, ale
dla mnie jest to kwestia bardzo istotna - tak jak np. przy wyborze samochodu
brak tylnej wycieraczki jest dyskwalifikujący :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

68. Data: 2012-04-26 22:14:19

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 23:22:17 +0200, quent napisał(a):
> Hmm... a co takiego jest w cenie co nadaje się do pracy a czego nie ma
> na pc? ;-) Chyba ze masz na myśli iLife ale to nie do pracy przecież.

Dla mnie wartością jest sam OSX. Przesiadłem się nań w zasadzie w ciemno
(poklikałem wcześniej z 1h na komputerze z OSX) i system jest po prostu
cholernie wygodny w obsłudze. Pod windows zawsze mnie mnóstwo rzeczy
irytowało jeśli chodzi o ergonomię, tutaj - wszystko działa bez zarzutu
i dokładnie zgodnie z intuicją. Apple po prostu przywiązuje do tego
"opakowania" bardzo dużą wagę - i to procentuje.

> [...]
> Wspomniany wcześniej przeze mnie asus 1215n ma to wszystko czego brakuje
> Airowi + lepszą kartę grafiki, trochę większy ekran, 3 USB a kosztuje

GHz GHzowi nierówny. Wiem, że to test syntetyczny ale cpubenchmark.net jest
dosyć uniwersalny:

Atom D525 1.8: 714
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Atom+D
525+%40+1.80GHz
MB Air i5 1.6: 2420
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i
5-2467M+%40+1.60GHz

Ehternet - jak trzeba to kupię kartę na USB, przeżyję (nie używam)
HDMI - jest displayport, który obsługuje HDMI,VGA itp. - wystarczy
przejściówka za grosze.
USB 3.0 - plus dla Asusa, Apple niestety nie poczekało na dobrą platformę
z Thunderbolt + USB3. Z drugiej strony - może w niedalekiej przyszłości
thunderbolt nadrobi opóźnienie w akcesoriach (teraz w zasadzie ich brak).
W 11" Air faktycznie nie ma złącza kart SD - coś za coś, główny nacisk jest
na minimalne wymiary. W 13" już jest.
No i przede wszystkim nawet 11" Air ma świetną klawiaturę, czego nie można
powiedizeć o EEE.

Czy warte dopłacania? Dla Ciebie pewnie nie, dla mnie - niektóre cechy EEE
są nieakceptowalne.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

69. Data: 2012-04-27 06:16:10

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.04.2012 18:20, Ikselka pisze:

> Własnie to, że nie wiesz, jaki system na Roboclean, nie znaczy, że gorszy
> niż Rainbow.

Ręce opadają...

Czy ty w ogóle umiesz czytać??

Wyraźnie pisałem, że są systemy wodnych filtrów dużo gorsze od tych z
Rainbow i że są dość często stosowane, więc samo zastosowanie wody w
filtrze nie oznacza, że działanie jest tak samo dobre, jak w Rainbow.

W sumie wiele nie potrzeba, żeby mieć coś równie dobrego - strumień
powietrza przechodzący przez wodę z odpowiednio wzburzoną powierzchnią
(żeby nie było dużych bąbli powietrza) i osobny obieg powietrza do
chłodzenia silnika (żeby to filtrowane powietrze nie przelatywało przez
silnik i się nie nagrzewało). I to całą filozofia.

A jednak wielu robi filtry wodne dla bajeru i zapomina o tych detalach.

70. Data: 2012-04-27 06:17:16

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.04.2012 18:22, Ikselka pisze:

> Akurat "lepszość" Apple polega na tym, ze kupując komputer kupujesz razem z
> nim system oraz bardzo bogate oprogramowanie, jakiego możesz potrzebować do
> pracy i rozrywki. Dla mnie to przewaga Apple'a.

ROTFL

Ja kupując peceta też mam bez żadnych dodatkowych opłat system
operacyjny i bogate oprogramowanie. Legalnie.

Czarny osad w kiblu
Czy moj dom gnije?
dobre piekarniki
kupno jednego pokoju