Ratunku, chcą mnie zrandapować

61. Data: 2017-09-02 10:29:06

Temat: Re: Ratunku, chcą mnie zrandapować
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 2 września 2017 01:17:08 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> I to jest trzecia prawda księdza Tischnera, szczególnie odnosząca się do kur.
> W rzeczy samej, kury chwastów nie ruszają. Gdy siedzą w klatkach. Te kury.
> Co może być sprzeczne z liściastą teorią poznania, opartą o bardziej naukowe
> badania naszych orłów-sokołów ogrodowych.

Heh, widać ze zagrody z kurami to Ty i Jarosław nie widzieliście. Ani z gęśmi czy
kaczkami.
Akurat nie mam pod ręką takiej hodowli bo bym zrobil zdjecie, ale pewnie nawet ono by
was nie przekonało. Takie zagrody miałem okazje obserwować parukrotnie.
Jak zagroda duża i ptactwa za mało to zarasta perzem. Jak za mała i ptaki wyjedzą
całą trawe to zostawiają np. pieciornika gęsiego i krwawnika. Tak czy siak ładne łąki
to widziałem tylko po krowach i koniach, No i owce jako tako dbaja o trawe ale trzeba
zadbać aby nie pasły sie długo w jednym miejscu bo też wyżrą do ziemi...

No nic, nie mój trawnik nie mój problem. Pewnie wiecie lepiej :)

62. Data: 2017-09-02 11:36:46

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.09.2017 10:29, s...@g...com pisze:

> [...]
> Jak zagroda duża i ptactwa za mało to zarasta perzem. Jak za mała i ptaki wyjedzą
całą trawe to zostawiają np. pieciornika gęsiego i krwawnika.

Nie bój nic, Ty nie masz, ale internety mają. Oto pierwsza z brzegu (googlowego)
taka hodowla - duża i ptactwa za mało, więc zarasta perzem, a jednocześnie za
mała i ptaki gardzą pięciornikiem gęsim i krwawnikiem, który ściele się gęsto na
chłopskim gumnie zarośniętym perzem:

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/rzeszow/ministe
r-rolnictwa-anulowal-nakaz-trzymania-drobiu-w-zamkni
eciu/08h1fln

63. Data: 2017-09-02 12:18:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...com napisał:

> [...]
> Akurat nie mam pod ręką takiej hodowli bo bym zrobil zdjecie, ale
> pewnie nawet ono by was nie przekonało. Takie zagrody miałem okazje

Nie wiem ile razy miałem okazję obserawoać kury, gęsi i kaczki w
zagrodzie, ale na pewno więcej niż parukrotnie. Epistemologicznie
te moje obserwacjie nie wnoszą jednak nic do tego, co widział w
okolicy prelegent zagajający wątek.

> Jak zagroda duża i ptactwa za mało to zarasta perzem. Jak za mała
> i ptaki wyjedzą całą trawe to zostawiają np. pieciornika gęsiego
> i krwawnika.

Wniosek, że stopień zakurzenia powierzchni powinien być wyższy od
krytycznego, wydaje się oczywisty. Natomiast na podstawie wcześniejszych
obserwacji można postawić hipotezę, że lokalizacja zagrody nie pokrywa
się z obszarem występowania pięciornika gęsiego i krwawnika.

> Tak czy siak ładne łąki to widziałem tylko po krowach i koniach,
> No i owce jako tako dbaja o trawe ale trzeba zadbać aby nie pasły
> sie długo w jednym miejscu bo też wyżrą do ziemi...

Tego typu użytki zielone nazywa się pastwiskami. Jeśli ktoś planuje
na tym obszarze również inne rodzaje aktywności, to w przypadku krów
powinien brać pod uwagę tzw. uplackowienie terenu. Owce mają tę zaletę,
że przy intensywności zgryzania zblizonej do optymalnej, problem ten
w ogóle nie jest uciążliwy.

> No nic, nie mój trawnik nie mój problem. Pewnie wiecie lepiej :)

Wiemy lepiej, bo czytamy co kto pisze: tu nie chodzi o trawnik.

Jarek

--
Jest! Widzę. Droga, chyba na Ostrołęke. Jak się nazywał ten facet? Na Si?

64. Data: 2017-09-02 19:13:45

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... tu nie chodzi o trawnik.

Hejka. Skoro tak to ostentacyjne pomijanie w wątku wróblich języczków
stanowi poważne zaniedbanie.
Pozdrawiam niewybaczalnie Ja...cki

65. Data: 2017-09-02 21:17:39

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ale 50 koni może być problemem :]

Oj, może. Zwłaszcza w upalne lata - podczas przepędzania stada kurz taki, że chałupy
mi o mało nie zasypało.

66. Data: 2017-09-05 19:07:10

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 2 września 2017 10:29:07 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> No nic, nie mój trawnik nie mój problem. Pewnie wiecie lepiej :)

Ja nie wiem czy wiem lepiej, nie wiem nawet czy wiem.
Ale chodziło mi o coś mniej więcej takiego:

lisciasty.firehost.pl/kurnepole.jpg

fotka słaba, bo robiona głupofonem z przyczajki, ale widywałem tam
dużo większe zakurzenie. Nie mam pojęcia jaka jest masa kurtyczna
na m2 żeby tak zeżreć wszelkie zielsko, ale fakt faktem że jest
to raczej nietrudne do wykonania :>

Zdjęcia poglądowego z końmi nie posiadam.

L.

67. Data: 2017-09-05 21:48:30

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 5 września 2017 19:07:11 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
> na m2 żeby tak zeżreć wszelkie zielsko, ale fakt faktem że jest
> to raczej nietrudne do wykonania :>
>
> Zdjęcia poglądowego z końmi nie posiadam.

Fota fajna. Ale tych kur tam stanowczo za mało jest na wyżarcie zieleniny tak dobrze
i nie ofajdanie tego gruntu w zamian.

Obstawiam ze tam jakis inny czynnik jeszcze jest który skutkuje taka golizną ziemną.

Sporo kur na wybiegach widzialem i ani razu aż tak łyso nie było. Najbliżej do takiej
łysosci to w kojcu 2x2m który jakiś psiur zamieszkiwał widziałem.

Z drugiej strony nawet jakby kuraki wyżarły zielenine to czy pożadany jest efekt
uboczny w postaci smrodku i much?

68. Data: 2017-09-05 22:06:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...com napisał:

> [...]
> zieleniny tak dobrze i nie ofajdanie tego gruntu w zamian.
> Obstawiam ze tam jakis inny czynnik jeszcze jest który skutkuje

To jest układ z samoregulacją. Im więcej zieleniny, więcej ziarna
i więcej glizd oraz innego robactwa, tym więcej kur z kurnika
delegowanych jest do grzebania.

> Sporo kur na wybiegach widzialem i ani razu aż tak łyso nie było.
> Najbliżej do takiej łysosci to w kojcu 2x2m który jakiś psiur
> zamieszkiwał widziałem.

Poprzednio było, że "parukrotnie". Ja widziałem wiele razy, zazwyczaj
wyglądało to dokładnie tak, jak na załączonym obrazku.

> Z drugiej strony nawet jakby kuraki wyżarły zielenine to czy
> pożadany jest efekt uboczny w postaci smrodku i much?

To ma być akcja jednorazowa. A potem odkurzacz.

--
Jarek

69. Data: 2017-09-07 11:19:11

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 5 września 2017 22:06:56 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> Poprzednio było, że "parukrotnie". Ja widziałem wiele razy, zazwyczaj
> wyglądało to dokładnie tak, jak na załączonym obrazku.

Juz 30-ty rok wsi doświadczam. Aż takiego biednego wybiegu nigdy nie widziałem.
Jak już to klepisko i jakies chwasty rosnące tu i ówdzie.
Ale wiesz, my to kury karmimy więc na byle co sie nie rzucają.

A nie sądze aby pozytywną metodą było tutaj tak kure/kaczke/gęś traktowac aby żarła z
głodu wszystko jak leci...

A liściasty chce mieć ładny trawnik. Jego celem nie jest utrzymanie areału w formie
marsjańskiej, tudzież księżycowej tylko ładna trawa.
Ubicie zielska do zera za pomocą kur jest bez sensu, trwac będzie długo, kury będą
udręczone, goła ziemia sie zdegraduje.
A potem i tak trzeba skopać, zasiać i kosić, kosić, kosić.

Prościej przykryć geowłókniną, poczekać, zalać wodą, miekką ziemie skopać, chwasty
wybrac przy kopaniu, zgrabić i zasiac trawe.

I wtedy krowe/lame/owce tam wprowadzic. Wtedy jest nominalna sytuacja win-win.

70. Data: 2017-09-07 11:44:55

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...com pisze:

> Juz 30-ty rok wsi doświadczam. Aż takiego biednego wybiegu nigdy nie
> widziałem. Jak już to klepisko i jakies chwasty rosnące tu i ówdzie.
> Ale wiesz, my to kury karmimy więc na byle co sie nie rzucają.

Może karmicie tylko tak dla jaj. Liściastemu chodzi o coś więcej.

> A nie sądze aby pozytywną metodą było tutaj tak kure/kaczke/gęś
> traktowac aby żarła z głodu wszystko jak leci...

Ani te z załączonej dokumentacji fotograficznej, ani te co je czasem
widuję, nie wyglądają na specjalnie zabidzone ani wygłodniałe.
Powyżej pewnego stopnia zakurzenia tak widać być musi. A czy to jest
pozytyna metoda? Ci, co kupują jaja z niskim nunerkiem oznaczjącym
"z wolnego wybiegu" chyba uważają, że tak.

> A liściasty chce mieć ładny trawnik.

Chce mieć duży warzywnik (pisał o tym). Chce sadzić cisy (również była
wzmianka). Trawnik też, chociaż nie wspomniał, że chce ładny. Pewnie
ma jeszcze wiele skrytych marzeń, którymi się z nami nie podzielił.

> Jego celem nie jest utrzymanie areału w formie marsjańskiej,

Jego celem z perspektywą wrześniową jest znalezienie ratunku w groźniej
sytuacji, kiedy teściowa chce go zrandapować. Na razie tyle wiemy.

--
Jarek

kaczkobator
plaga