Re: Re:mleko

Data: 2001-06-13 09:14:09
Temat: Re: Re:mleko
Od: Jacek <p...@p...onet.pl>

> Wszystko pięknie i nawet prawie prawdziwie, ale pomyśl w końcu logicznie i po
> kolei.

Zawsze mysle logicznie. Moj profesor od logiki powstarzal ze jestem lepszy z logiki
od niego.

> Człowiek robił to wszystko (zasadzki, zamknięte miejsca) dla MIĘSA, bo do tamtej
> pory wiedział, tak jak wie to każdy inny ssak mięsożerny, że z zabitego
> zwierzęcia tylko ono jest mu potrzebne.

ale to jest jedynie twoja demagogia
pewnie wiesz, ze mieso sie latwo psuje, ulega procesom gnijnym
i trzeba go albo nasolic, albo suszyc, albo zamrozic
suszyli mieso Inkowie, indianie
ale po co zabijac od razu, gdy mozna miec zywe zwierze i swieze mieso i teraz i
pozniej ?

> I dlatego zaczšł "hodować" (w
> zasadzkach), a potem hodować (przy domu) zwierzęta. I dalej masz rację. Przy
> okazji, przez przypadek zobaczył, że krowa poi swe młode mlekiem.

to akurat nie byl przypadek, gdyz to byla pierwotna wiedza, taka jak karmienie
swoich dzieci

> Odważył się
> spróbować, zasmakowało mu, okazało się, że doskonale zaspokaja głód, łatwo je
> zdobyć, jest dostępne niemal "bez przerwy" i tak już zostało.

tyle ze to fantazja

> Ale nie możesz
> mówić, że ta hodowla zaczęła się bezpośrednio z powodu mleka. Bo nie ma i nie
> było żadnego naturalnego powodu (tak jak naturalnym powodem polowań była chęć
> zdobycia mięsa - pożywienia), dla którego jeden ssak miałby pić mleko innego
> ssaka i z tej przyczyny rozpoczšć jego hodowlę. Czy teraz to rozumiesz?

to jest kolejna fantazja
> : i wtedy przeczytasz, ze czasy, kiedy na terenie Polski, w lasach bylo wiecej

> : zwierzat niz ludzi, to zadna tam prehistoria.
>
> A jak to się ma do mojego pytania? Bo pytałam dlaczego ludzie teraz jednak
> hodujš krowy, świnie, kozy a nie polujš na zwierzęta, skoro twierdzisz, że to
> takie proste i zawsze tak było?

raz jeszcze, bo niestety inteligencja nie grzeszysz.
maz kuzynki jest lesnikiem czy nawet byl dyrektorem parku narodowego
i po co on/oni chronia zwierzeta przed upolowaniem ?
no wlasnie dlatego, ze upolowac jest je latwo, a ilosc zwierzostanu jest w lasach
taka,
ze mysliwi mogliby wybic wszystkie sztuki w kraju, w ciagu miesiaca.
Bo to jest takie latwe.
I dlatego wprowadzono okresy ochronne, zezwolenia na odstrzal, licencje itd.

> : Po prostu jestes leniwa i nie znasz sie na historii, stad te dyletanckie
> : pytania.
>
> Wiesz, znajomość historii to nie wszystko. Czasem trzeba jeszcze logicznie
> pomyśleć :->

to sie pytam, dlaczego myslisz nielogicznie ?
> A czy jest tam odpowiedź na pytanie, na które jakoś nie mogę doczekać się

> odpowiedzi? Dlaczego akurat krowie, a nie inne mleko jest takie "zbawienne" dla
> człowieka?

podobne lepsze wlasciwosci ma mleko kozie (kuzynka ma hodowle 30 koz), tyle ze jest
trudniej dostepne, bo koza daje 1-2 litry a krowa 10-20 litrow
zatem jest to mleko sprawdzone, jak i dostepne.

Ale mozesz napisac do Holandii, zeby przestali hodowac bydlo mleczne, a zaczeli
hodowac na mleko malpy, psy, konie i inne zwierzaki,
nikt przeciez nie mowi, ze to bedzie bez sensu,
tyle tylko,ze tak sie sklada, ze krowa zapewnia dostateczna podaz mleka.
Mleko kozie czy od owiec jest chyba jednak malo rozpowszechnione.

Ale mozesz to zmieniac.
Jacek