Robakks gada ze zdumionym o 1'0

1. Data: 2010-02-05 15:32:23

Temat: Robakks gada ze zdumionym o 1'0
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

było: Re: (.) punkt = wyobrażenie ?

Date: Sun, 24 Jan 2010 21:28:01 +0100

Date: Wed, 27 Jan 2010 20:27:01 +0100

Date: Thu, 4 Feb 2010 11:15:48 +0100

Date: Thu, 4 Feb 2010 11:19:01 +0100

Date: Thu, 4 Feb 2010 13:09:14 +0100

Date: Thu, 4 Feb 2010 13:50:17 +0100

Date: Thu, 4 Feb 2010 16:33:28 +0100

Date: Thu, 4 Feb 2010 18:05:28 +0100

Date: Thu, 4 Feb 2010 18:10:27 +0100

Date: Fri, 5 Feb 2010 10:49:23 +0100

Date: Fri, 5 Feb 2010 15:44:41 +0100

> Nie jesteś w stanie wskazać absurdów prawdziwej matematyki. Ten absurd wynika z
Twoich założeń, w

Date: Fri, 5 Feb 2010 15:34:55 +0100

++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++

> Nie, 0,(9) to DOKŁADNIE 1

> Mam TYLE SAMO cyfr, mianowicie nieskończenie wiele.

Czy 0,(9) / 0,(1) jest zawsze równe 9 ? :-)

0,99999999...
---------------------- = 9
0,11111111...

Tak?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~ c:psf,psp | apm
miłośnik mądrości i nie tylko :)

2. Data: 2010-02-05 15:40:10

Temat: Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy 0,(9) / 0,(1) jest zawsze równe 9 ? :-)
> 0,99999999...
> ---------------------- = 9
> 0,11111111...
> Tak?
> Edward Robak* z Nowej Huty

Tak, bo 1/(1/9)=9

3. Data: 2010-02-05 15:48:09

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Tak, bo 1/(1/9)=9

Z tego ułamka dziesiętnego 0,(9) wolno odjąć jedną cyfrę, prawda?
0,(9) - 9/10 = 0,09999999...
Czy po odjęciu 1 cyfry 9 ubyło cyfr w tym rozwinięciu 0,99999999... ?
Czy 0,99999999... ma tyle samo cyfr co 0,09999999... ?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

4. Data: 2010-02-05 16:12:15

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy 0,99999999... ma tyle samo cyfr co 0,09999999... ?
> Robakks

Znowu nie dojdziemy do porozumienia, cyfr jest tyle samo - nieskończenie wiele

5. Data: 2010-02-05 16:23:17

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Znowu nie dojdziemy do porozumienia, cyfr jest tyle samo -
> nieskończenie wiele

Czy tych cyfr jest tyle samo co odcinków w krzywej Peano?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

6. Data: 2010-02-05 16:30:49

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy tych cyfr jest tyle samo co odcinków w krzywej Peano?
> Edward Robak* z Nowej Huty

Odcinków w krzywej Peano jest nieskończenie wiele, ale nie jestem pewien ile
dokładnie, zdaje się że nawet nie Alef0 ale continuum

7. Data: 2010-02-05 16:38:30

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl> news:hkhh3n$3ah$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Odcinków w krzywej Peano jest nieskończenie wiele, ale nie jestem
> pewien ile dokładnie, zdaje się że nawet nie Alef0 ale continuum

A wolno każdemu odcinkowi na krzywej Peano przyporządkować
cyfrę 9 i zapisać te cyfry w szeregu uporządkowanym 0,(9)
0,99999999... ?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

8. Data: 2010-02-05 16:44:55

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wolno każdemu odcinkowi na krzywej Peano przyporządkować
> cyfrę 9 i zapisać te cyfry w szeregu uporządkowanym 0,(9)
> 0,99999999... ?

A jak chciałbys zrobić taką bijekcję. Jeżeli chodzi o punkty odcinka <0,1> to nie
można im przyporządkować liczb naturalnych a krzywa Peano gdy ma nieprzeliczalną
ilość odcinków to nie da się.

9. Data: 2010-02-05 16:56:23

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> [...]

> <0,1> to nie można im przyporządkować liczb naturalnych a krzywa
> Peano gdy ma nieprzeliczalną ilość odcinków to nie da się.

Nie mówię o bijekcji ale o zmianie nazwy.
Nazwę "odcinek" zamieniam na nazwę "9".
Czy wówczas krzywa Peano nie będzie uporządkowanym
zbiorem kolejno po sobie następujących nazw 9 ?
Zero przed zapisem ma tylko służyć temu, by nazwy dziewięć
występujące w tym szeregu były liczone tak jak miejsca
po przecinu od numeru 1.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

10. Data: 2010-02-05 16:57:49

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zero przed zapisem ma tylko służyć temu, by nazwy dziewięć
> występujące w tym szeregu były liczone tak jak miejsca

Równie dobrze można by zmieniać punkty odcinka <0;1> na dziewiątki ale tak się nie da
:-)

zagadka na piątkowe popołudnie
bez WOKa ani kroka...
Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0