Rola wyglądu fizycznego w miłości

1. Data: 2000-11-19 18:57:00

Temat: Rola wyglądu fizycznego w miłości
Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przytocze wyniki badań podane w książce "Psychologia
miłości" prof. Bogdana WOjciszke (str. 51).
Potwierzdzenia prawdy o dominującej roli wyglądu fizycznego dostarczyły
badania w których kilkaset studentów i studentek poproszono na zabawę
taneczną. Warunkiem udziału w zabawie było wypełnienie szeregu
kwestionariuszy mierzących liczne cechy osobowości, samoocenę,zdolności
intelektualne itp. Wyniki każdej osoby zostały wpisane do komputera i na tej
podstawie, jak powiedziano badanym, komputer miał wytypować pary. W
rzeczywistości pary były kojarzone losowo, a dodatkowym czynnikiem
uwzględnianym przez badaczy była fizyczna atrakcyjność każdego z uczestników
(dyskretnie oceniana przez grupę studentów obługujących badania). Badaczy
interesowało co decyduje o akceptacji "komputerowo" przydzielonej partnerki
czy partnera. Pytali więc uczestników zabawy, jak dalece partner czy
partnerka im sie spodobali, jak dalece chcieliby się ponownie spotkać, i jak
często faktycznie się spotkali (o to ostatnie pytano po 6 miesiącach). Żadna
z licznych cech osobowościowych czy intelektualnych, pracowicie zmierzonych
u studentów, nie wpływała na to, jak spodobali się swoim partnerom. Wpływ
wywierała natomiast jedna cecha - atrakcyjność fizyczna. Im bardziej
atrakcyjna była partnerka tym bardziej zadowolony był partner, tym bardziej
chciał się z nią dalej spotykać i tym częściej faktycznie to robił.
Identycznie zachowywały się badane dziewczęta. Podobne wyniki przyniosło
wiele innych badań nad kryteriami wyboru "romantycznego" partnera (miłość
romantyczna jest wg. autora początkowym stadium miłości, dość krótkotrwałym
zresztą). Tak mężczyżni jak i kobiety starali się wybierać partnerów
maksymalnie atrakcyjnych fizycznie. Także wtedy, gdy mieli pełną jasność że
ich wybór może się spotkać z odzruceniem.
Wszystkie te wyniki okazały się sprzeczne z oczekiwaniami badaczy, którzy
podejrzewali, że ludzie będą się kierowali bezpieczną i sprawiedliwą zasadą
dopasowania atrakcyjności partnera do poziomu wlasnej atrakcyjności. Skoro
ja nie jestem Robertem Redfordem, nie będę wymagał od ciebie że będziesz
Julią Roberts. Badani ni wykazywali takiego rozsądku i niezmiennie pożądali
partnerów o maksymalnej atrakcyjności.
Inna grupa badań sugeruje jednak, że ludzie faktycznie stosują się do zasady
dopasowania atrakcyjności. Mianowicie liczne badania nad rzeczywiście
istnijącymi zwiazkami zgodnie wykazują korelację między międzya
atrakcyjnością obojga partnerów: im ona jest piękniejsza tym on jest
bardziej przystojny. Co więcej korelacja ta jest tym silniejsza im bardziej
zaawansowany jest związek. Nawet jeżeli wszyscy wybierający kierują się
jedynie kryterium maksymalizacji urody partnera, rezultaty ich wyborów
wyglądają tak, jakby kierowali się zasadą dopasowania urody.

A jednak najważniejsza przynajmniej na początku tworzenia się związku jest
uroda. Potem oczywiście liczą się inne rzeczy które umożliwiają lub nie
przetrwanie związku.
hans1

1. Data: 2000-11-19 20:23:00

Temat: Re: Rola wyglądu fizycznego w miłości
Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

hans1 wrote:
[..]
> [...]
> uroda. Potem oczywiście liczą się inne rzeczy które umożliwiają lub nie

Hę!? Po kiego oni wydali tyle szmalu?
Wystarczyło mnie zapytać i powiedziałbym im dokładnie to samo bez tych badań.
Wystarczy trochę pożyć na tym świecie i dobrze się jemu przyglądać by to wiedzieć.

pozdrawiam
Arek

--
100 złotych nagrody na http://www.eteria.net !
Po prostu wpisz szukane słowo w naszej wyszukiwarce i popatrz na liczbę

1. Data: 2000-11-19 21:46:50

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
badań.
> Wystarczy trochę pożyć na tym świecie i dobrze się jemu przyglądać by to

Ale pozniej w tej ksiazce mozna wyczytac, ze i tak ludzie sie dopasowywuja
do poziomu wlasnej atrakcyjnosci.
bye

--
spider
s...@c...pl

1. Data: 2000-11-19 21:57:57

Od: "kewyck" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Tak mężczyżni jak i kobiety starali się wybierać partnerów
> maksymalnie atrakcyjnych fizycznie. Także wtedy, gdy mieli pełną jasność
że
> ich wybór może się spotkać z odzruceniem.

Pewnie kazdy wybiera cos co daje mu maximum zadowolenia a na poczatku tylko
wyglad daje sie w pelni ocenic

> [...]
> jedynie kryterium maksymalizacji urody partnera, rezultaty ich wyborów
> wyglądają tak, jakby kierowali się zasadą dopasowania urody.

Nie potrzeba badan by to stwierdzic im wieksze dysproporcje co do urody
partnerow w zwiazku tym wieksza szansa ze partnerem atrakcyjniejszym
zainteresuje sie ktos rownie atrakcyjny jak on a to spowoduje napiecie i
postawienie przed wyboram lepszego i wspomniana wczesniej dysproporcja
powoduje ze im jest wiksza tym wieksza tez sznsa ze partner postawi na
zmiane .... i dlatego takie zwiazki sa nietrwale

Kewyck

1. Data: 2000-11-20 06:09:06

Od: r...@p...onet.pl (Paul Radetzky) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Nov 2000 19:57:00 +0100, "hans1" <h...@p...onet.pl>
wrote:

>przytocze wyniki badań podane w książce "Psychologia
>miłości" prof. Bogdana WOjciszke (str. 51).

Jasne jak slonce. Na poczatku tylko atrakcyjnosc. Po czasie byc moze
jedni moga tracic, zas inni moga zyskiwac. I wcale nie oznacza to ze
ladne osobniki(czki) beda tracic :))))))) Ale i tu rowniez czynnikiem
wplywajacym na szybkosc tych procesow jest uroda danej samicy/samca.

--
Paweł Radecki r...@p...onet.pl UIN25481040 http://www.gole.w.pl

<! Wiadomosc aprobowana przez http://centralne.szpiegostwo.org >

1. Data: 2000-11-20 06:47:36

Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Astec SA" >
> [...]
badań.
> Wystarczy trochę pożyć na tym świecie i dobrze się jemu przyglądać by to

hans1: Ale my Polacy tak przywiązani do tradycji chrześciajnskiej a może z
innego powodu raczej oficjalnie staramy się mówić że miłość to uczucia,
poświęcenie, troska o innego człowieka, ciepło, inteligencja itd. A tu nie -
liczy się tylko czysty żywy seks.
hans1

1. Data: 2000-11-20 06:51:45

Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kewyck>
> [...]
> powoduje ze im jest wiksza tym wieksza tez sznsa ze partner postawi na
> zmiane .... i dlatego takie zwiazki sa nietrwale

hans1: Ale jaki z tego morał. Czy szukając partnera należy najpierw samemu
spojrzeć w lustro i się obiektywnie ocenić a potem szukać partnerki zgodnej
ze swoim wyborem?
A może należy nie przejmować się swoim wyglądem i kierowoć swoją ofertę
(podrywać) do wielu kobiet w tym bardzo atrakcyjnych i wybrać tę która
będzie najbardziej atrakcyjna z poznanych i która odwzajemni nasze uczucia?
hans1

1. Data: 2000-11-20 06:55:03

Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paul Radetzky"
> [...]
> ladne osobniki(czki) beda tracic :))))))) Ale i tu rowniez czynnikiem
> wplywajacym na szybkosc tych procesow jest uroda danej samicy/samca.

hans1: Ostatnio dziewczyna zwróciła mi uwagę, że jak coś jest ładne to wielu
osobom się podoba. Miała na myśli że ona jest ładna i dlatego ma powodzenie.
Czyli powiedzenia "każda potwora znajdzie swojego amatora" i "o gustach się
nie dyskutuje" to takie usprawiedlienia, wątpliwe zresztą, aby nie starcić
poczucia własnej wartości.
hans1

1. Data: 2000-11-20 08:52:17

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

hans1 wrote:
> [...]
> poświęcenie, troska o innego człowieka, ciepło, inteligencja itd. A tu nie -

No tu to już trochę się zagalopowałeś. Nie tylko. Wygląd ma decydujące znaczenie,
seks musi być udany, ale na samym seksie związku nie zbudujesz jakkolwiek by
partner był atrakcyjny i dobry w łóżku.

pozdrawiam
Arek

1. Data: 2000-11-20 10:46:58

Temat: Re: Rola wyglądu fizycznego w
Od: Vicky Bonus <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Astec SA <b...@a...pl> napisał / wrote:

> [...]

KAŻDY SĄDZI PO SOBIE

Z pozdrowieniami
Wiktoria

Rak? albo nie?
szukam...
Jak to się teraz robi ?
pytanie
Prowokacja jako metoda odkrywania dyskutanta.