Ropne zapalenie spojówki

1. Data: 2004-01-10 11:20:49

Temat: Ropne zapalenie spojówki
Od: "Patryk Wójcik" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pewien problem. Otóż w środę zacząłem mieć przekrwione spojówki.
Odczekałem dzień ale nic się nie zmieniło, poszedłem więc do
okulisty na ostrym dyżurze. Pani doktor stwierdziła, że mam
ropne zapalenie spojówek (nie wiem skąd się to wzieło,
nigdy wcześniej nie miałem najmniejszych oproblemów z oczami).
Przepisała antybiotyk w kroplach Tobrex. Kazała stosować go
co pięć godzin. Tak też robię, jedna kropla co pięć godzin.
Mam tak robić przez tydzień.
Problem jest jednak taki, że wydaje mi się, że zamiast się poprawiać
to sytuacja tylko się pogarsza, tzn. zaczynam mieć łzawienie z oka,
swędzi mnie rogówka (uczucie jakby mi coś do oka wpadło)
spojówki są nadal tak samo intensywnie czerwone, po wstaniu
rano ropy na oku jest jakby więcej.
Moje pytanie więc jest, czy mimo wszystko leczenie jest ok i powinienem
być bardziej cierpliwy (po ilu dniach normalnie widać poprawę?),
czy może jednak lepiej iść ponownie do okulisty?

Dziekuję za pomoc i pozdrawiam
Patryk Wójcik

2. Data: 2004-01-10 11:28:05

Temat: Re: Ropne zapalenie spojówki
Od: "Patryk Wojcik" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego zagadnienia.
Czy mając tę dolegliwość można bez żadnych problemów
pracować przed komputerem (siedze prawie cały dzień, po 14, 16 godzin)
oraz wychodzić na zewnątrz biorąc pod uwagę obecną pogodę, a więc
niską temperaturę i czasami silny wiatr?

Pzdr
Patryk

3. Data: 2004-01-10 12:30:14

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być bardziej cierpliwy (po ilu dniach normalnie widać poprawę?),
> czy może jednak lepiej iść ponownie do okulisty?

obawiam sie, ze zalecenie moglo brzmiec 5x dziennie a nie co 5 godzin.
Sprobuj zwiekszyc czestotliwosc zakrapiania. Jezli stan sie nie zacznie
poprawiac - idz w poniedzialek do kontroli.
powinienes zrobic przerwe w pracy przy komputerze, rowniez unikac
przegrzania oczu, zmian temperatury. Mroz, a zwlaszcza wiatr nie sa tez
korzystne. Najlepiej siedz w domu i przede wszystkim bardzo dbaj o higiene.

casus

4. Data: 2004-01-10 13:45:23

Od: "Patryk Wójcik" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> obawiam sie, ze zalecenie moglo brzmiec 5x dziennie a nie co 5 godzin.

Oczywiście masz rację, źle napisałem, natomiast stosuję prawidłowo.

> Sprobuj zwiekszyc czestotliwosc zakrapiania. Jezli stan sie nie zacznie
> poprawiac - idz w poniedzialek do kontroli.

Ok, tak zrobię.

> powinienes zrobic przerwe w pracy przy komputerze, rowniez unikac
> przegrzania oczu, zmian temperatury. Mroz, a zwlaszcza wiatr nie sa tez
> korzystne. Najlepiej siedz w domu i przede wszystkim bardzo dbaj o higiene.

A więc bez względu na stan będę musiał pójść do lekarza po zwolnienie:(

Dziękuję za rady
Patryk Wójcik

5. Data: 2004-01-10 14:12:20

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

..
> Odczekałem dzień ale nic się nie zmieniło, poszedłem więc do
> okulisty na ostrym dyżurze. Pani doktor stwierdziła, że mam
> ropne zapalenie spojówek

kup w aptece krople Sulfacetamidum i zakraplaj,przejdzie napewno.
p,.>
http://www.gazeta.pl/usenet/

6. Data: 2004-01-10 14:32:29

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

btp18r$1bo$...@a...dialog.net.pl,
pamana <p...@w...pl>:
> ..
>
> kup w aptece krople Sulfacetamidum i zakraplaj,przejdzie napewno.
> p,.>

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ???

--
Robert

7. Data: 2004-01-10 15:17:06

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kup w aptece krople Sulfacetamidum i zakraplaj,przejdzie napewno.
> p,.>

powtorze za Robertem - na jakiej podstawie tak twierdzisz?
na marginesie - sulfacetamidum to najslabszy stosowany do oczu
chemioterapeutyk - jego skutecznosc jest bardzo, bardzo mala.

casus

8. Data: 2004-01-10 16:50:26

Od: "Izabela" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> ..
>
> kup w aptece krople Sulfacetamidum i zakraplaj,przejdzie napewno.
> p,.>

Słowo daję,jakaś fanka sulfacetamidum- wszystkim poleca nie zważając jakie
mają objawy i jakie leki przyjmują.I do tego nie ma racji.

Izabela

9. Data: 2004-01-10 17:59:14

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słowo daję,jakaś fanka sulfacetamidum- wszystkim poleca nie zważając jakie
> mają objawy i jakie leki przyjmują.I do tego nie ma racji.
>
> Izabela

Nalezy dodac jedna rzecz - sulfacetamidum jest na recepte. Niestety wiele
aptek sprzedaje go bez recepty traktujac go jako kropeli do plukania oczu.
Niestety Sulfonamidy moga zrobic duzo szkody, jezeli podamy je bez
konsultacji z lekarzem.
Ja mam osobiscie dosc negatywne zdanie o tych kroplach, zwlaszcza z powodu,
ze w chwili obecnej zauwaza sie praktycznie brak dobrego ich dzialania na
stany zapalne. Prawdopodobnie populacja u nas zyskala duzo odpornosc na ten
slaby sulfonamid. Niezaleznie od tego nie jest dobrym zwyczajem zalecac
komus uzywanie lekow recepturowych bez konsultacji lekarskich, o co
blagalnie czesto tu prosimy.

casus

10. Data: 2004-01-10 18:11:11

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

btpehi$523$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]
> powodu, ze w chwili obecnej zauwaza sie praktycznie brak dobrego ich
> dzialania na stany zapalne. Prawdopodobnie populacja u nas zyskala

Nie tylko u nas zauwaza sie jego niska przydatnosc terapeutyczna. Np. w UK
nie ma zadnych kropli z sulfonamidem w lekospisie.

> Niezaleznie od tego nie jest
> dobrym zwyczajem zalecac komus uzywanie lekow recepturowych bez
> konsultacji lekarskich

Delikatnie powiedziane ;)

--
Robert