Re: Roundap na drzewa

From: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Roundap na drzewa
Date: Fri, 01 Oct 2004 17:05:37 +0200

Basia Kulesz wrote:

> O, kolejny fajny wątek. Czy właściciel ogrodu albo ktoś inny ma obowiązek
> ewidencjonować drzewa i krzewy? Kto mu dowiedzie - i jak - że ściął drzewo
> (krzew), o wieku kwalifikującym się już pod pozwolenie?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Właściciel ogrodu niczego ewidencjonować nie musi. Ale gmina ma
zaznaczone drzewa na swoich mapach geodezyjnych. Jeśli występuje się o
pozwolenie na budowę domu, to trzeba dołaczyć mapkę geodezyjną. Geodeta
nanosi na nią drzewa znajdujące się na działce. A ponieważ geodeta
odpowiada za zgodność mapy ze stanem faktycznym, więc nie bardzo jest
skłonny do ustepstw.
Tak jak pisałam, gmina sama z siebie nie krąży po okolicy i nie
sprawdza. Natomiast wystarczy, ze ktoś doniesie a kontrolerzy znajdą
pień po ściętym drzewie, albo donosiciel zrobi zdjęcia, jak drzewa
jeszcze rosły, itp.
Teraz nie wolno ścianać drzew starszych niż pięć lat, więc praktycznie
każde większe drzewo się kwalifikuje.

Pozdrawiam
Bea