Re: Rozrywkowo...

Data: 2017-06-23 12:56:07
Temat: Re: Rozrywkowo...
Od: FEniks <x...@p...fm>

W dniu 23.06.2017 o 01:37, Pszemol pisze:

> Jakie wrażenie?

Takie jak opisałam wcześniej - wojujesz z tym, w co ktoś wierzy i
wyśmiewasz. Tego dowodzą expressis verbis Twoje posty w tym wątku w
stylu: "Nie, ja myślę że Wasz bóg nie mógł być jednocześnie
nieśmiertelny i umrzeć na krzyżu - macie błędy logiczne w swojej teologii.
Mówisz o śmiechu wartych 10 przykazań?
Jasne. Na przykład zagoni do nich huragan, który zwali im dach
kościoła na głowę... :-))) Jak można wierzyć w takie bzdety?"

Chyba wystarczy cytatów? Na więcej szkoda mi czasu.

Oczekujesz logicznych uzasadnień wiary. Nie wiem, jak to możliwe, żeby
człowiek z nastawieniem naukowym w ogóle czegoś podobnego oczekiwał.

Jeśli rzeczywiście o to Ci chodzi, to trzymaj się tematu w swoich
wypowiedziach.

> Wiesz, ksiądz na ambonie opowie jakiś wyciskacz łez o chłopczyku co mu
> bomba urwie nóżkę i już wszyscy na tacę rzucają więcej uciułanych
> dukacików.
>
> Tak mi się skojarzyło z tematem polecanej przez Ciebie lektury.

A co może mieć wspólnego jakieś kazanie księdza (być może interesowne) z
obserwacjami psychiatry z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem
poczynionymi w różnych warunkach, także tych skrajnych? - tego już
doprawdy nie wiem. Zrzucam to na karb wielkiej chęci zdyskredytowania
lektury, o której się nie ma zielonego pojęcia. Ale oczywiście nie
zamierzam Cię dłużej do niej przekonywać, nie mam od tego żadnych
profitów. Ani zresztą autor, który już nie żyje.

> Jaki dysonans, Twoim zdaniem, miałaby we mnie wywołać opowiedziana historia
> z czasów wojny, skrajne przypadki, zupełnie nieprzystające do dzisiejszej
> sytuacji?

W sytuacjach skrajnie trudnych, choć niekoniecznie od razu obozowych,
wbrew pozorom ludzie znajdują się częściej niż Ci się wydaje.

Ewa