Re: Rurki gazowe i wodne - pytanie

Data: 2004-03-19 21:56:42
Temat: Re: Rurki gazowe i wodne - pytanie
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl>

Dnia 19.03.2004 10:05, Użytkownik juzek72 napisał :

> Wielka plyta, trasy rur wytyczone przez pijanych budowlancow i...
> chcialbym to jakos uporzadkowac :-)
Przeróbki instalacji gazowej (teoretycznie) wymagają wykonania
projektu, przedłożenia go (bodaj) w urzędzie gminy i czekania czy gmina
nie zgłosi zastrzeżeń.

> Jakiej najmniejszej srednicy moga byc rurki gazowe doprowadzajace gaz
> do piecow za licznikiem. Piece sa 2, jeden to lazienkowy junkers,
> drugi to standardowy piec kuchenny.

Zadałem to pytanie _fachowcowi_, który serwisuje mi przepływowy
ogrzewacz wody (Saunier Duval Opalia C11E) bo u mnie podłączenie było
tak jak u Ciebie. Stwierdził, że spokojnie może być 1/2" a na 3/4" to on
podłącza duże kotły o nieporównywalnie większej mocy/zapotrzebowaniu na gaz.

> Ciekawi mnie tez jakie najciensze rurki mozna zastosowac miedzy
> glownym zaworem mieszkania a licznikiem.
To masz to rozdzielone ? Zwykle zawór jest przed samym gazomierzem.
Jakakolwiek zmiana przed gazomierzem raczej nie przejdzie bez procedury
administracyjne wymienionej na wstępie bo Ci gazownia nie zaplombuje
licznika a niezaplombowany to kary za nielegalny pobór :-( Dodatkowo
instalacja do licznika należy do tzw. części wspólnych budynku - zmiana
wymaga zgody wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni i oczywiście
zamknięcia gazu w całym pionie - sąsiedzi Cię ... ukrzyżują ;-)

> Wiem
> juz prawie na pewno, ze rurek gazowych nie mozna trwale zaslaniac i
> zabudowywac,
Zabudowa rurek była omawiana na grupie już kilkukrotnie -> sprawdź w
archiwum, ktoś nawet dosyć szczegółowo opisywał jakie zabudowy są
uważane za trwałe (tj. niedopuszczalne) a jakie można.

> a co z rura odprowadzajaca spaliny z junkersa?
Ona może się rozgrzewać. Do jakiej temperatury nie wiem ale obudowa z
płyt g-k mogłaby być dobra tzn. dostatecznie odporna na ciepło ale
musiałaby dawać się jakoś zdejmować (serwisowanie, naprawy ogrzewacza) i
nie zasłaniać cyrkulacji w obudowie pieca.

> Jakich rurek uzyc do rozprowadzenia [...] i odprowadzania sciekow z
> umywalki i wanny? Plastiki, miedz? Jakie srednice?

Jakie odcinki od pionu kanalizacyjnego ? Jeśli nieduże to umywalkę
podłączyłbym na 33mm (z zastosowaniem spadku), wanna bez 55 mm się
raczej nie obędzie - oczywiście rury plastikowe.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl