Rzućcie jakiś ciekawy temat ;-)

31. Data: 2005-03-03 11:42:54

Temat: Re: Rzućcie jaki? ciekawy temat ;-)
Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka <M...@M...pl> napisał(a):

> Margit Sandemo " Saga Ludzi Lodu"

O. W ciąży to czytałam... Mam sentyment ;)

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

32. Data: 2005-03-03 11:43:17

Temat: Re: Rzućcie jakiś ciekawy temat ;-)
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

puchaty napisał(a):

> że nieopacznie użyłem dopełniacza dla rzeczownika "wątek" na wzór tego,

Chyba nieopa_trznie_ , panie kolego ;-).
Nieopatrznie od słowa "opatrzność", opacznie od "na opak". Częsty błąd.

Pozdrawiam
Ewa

33. Data: 2005-03-03 11:43:44

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow
kropka pl a t...@t...zmyłka> napisał w wiadomości

> Kundera "Nieznośna lekość bytu"
> Remarque "Łuk triumfalny"
> Bohl "Zwierzenia klowna"
>
> filmy:
> "Once upon a time in Amerika"
> "Casablanca"
> "Pulp fiction"

No dooobra, skoro muszę wybrać:
Halina Poświatowska "Opowieść dla przyjaciela"
Anna Kamieńska "Wielkie małe rzeczy" (od dzieciństwa za mną chodzi i nigdzie
nie mogę trafić drugiej części, która nazywała się chyba "Marianna dorasta")
Tadeusz Nowak "A jak królem, a jak katem będziesz"

W kryzysach życiowo-zdrowotnych Musierowicz na przemian z Sienkiewiczem plus
Dostojewski

Filmy:
Smażone zielone pomidory
Kamasutra
serial "Nad Niemnem"

(ależ ja mam mało wyszukanych ulubieńsów hyh)

Margola

34. Data: 2005-03-03 11:56:21

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl>
> napisał
> w wiadomości "
> nigdzie
> dorasta")
>

> Margola, to o Mariannie i (m.in.) wybijaniu okna w pokoju, laleczce z
> krochmalu itp ?
>
> Jeśli to to, to za mną też ta książka chodzi od dzieciństwa tylko nie
> wiedziałam co :(

Monika, tak, to ta. O bracie wyjadającym cukier,o ojcu, który wybił okno w
pokoju i zaraz potem umarł.... niesłychany świat.

Kupiłam w antykwariacie, a teraz sprawdziłam w sieci (Andrzeju G. - to
dzięki Tobie), że ta druga część to "Świat się ciągle zaczyna" i będę
polować na allegro. Upolowałam też ksiażkę, którą skradziono mi we wczesnej
podstawówce "Orle Gniazdo", wydanie z 1969 w płóciennej oprawie z
ilustracjami Szancera. Piękna rzecz.

Andrzeju, raz jeszcze dzięki za odświeżenie paru wzruszeń...

Margola

35. Data: 2005-03-03 12:00:51

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

krochmalu itp ?

Jeśli to to, to za mną też ta książka chodzi od dzieciństwa tylko nie

pozdr

Monika

36. Data: 2005-03-03 12:02:30

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> napisał(a):

> Kupiłam w antykwariacie, a teraz sprawdziłam w sieci (Andrzeju G. - to
> dzięki Tobie), że ta druga część to "Świat się ciągle zaczyna" i będę
> polować na allegro.

Margola, ja to mam!
STRASZNA książka, wpędzała mnie w dziecięcą depresję...
Poszukać na strychu?

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

37. Data: 2005-03-03 12:04:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Garapich napisał(a):

> Kundera "Nieznośna lekość bytu"
> Remarque "Łuk triumfalny"
> Bohl "Zwierzenia klowna"
>
> filmy:
> "Once upon a time in Amerika"
> "Casablanca"
> "Pulp fiction"

Podziwiam naprawdę, bo ja nie potrafię wybrać. Obawiam się, że co dzień
lista TOP3 byłaby inna :-). Łatwiej by mi chyba było podać tytuły, które
wywołały u mnie duże emocje. No to na przykład:

"Imię róży"
"Mistrz i Małgorzata"
"Dzieje grzechu" (które czytałam w stanie beznadziejnego zakochania; a
końcówkę, kiedy Ewa Pobratymska zamyka na zawsze swe oczy wpatrzone w
ukochanego Łukasza, czytałam masochistycznie przez tydzień, zanosząc się
artystycznym szlochem i rzucając książką o podłogę :-)).

Jeśli chodzi o filmy, to trochę mi łatwiej będzie:
"Przełamując fale"
"Jedyna prawdziwa rzecz" (przepiękny film z Meryl Streep, którą w ogóle
uwielbiam)
"Gladaiator" (za cudowną muzykę i śpiew Lizy Gerard))

I wiele, wiele innych

Pozdrawiam
Ewa

38. Data: 2005-03-03 12:05:52

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Margola, ja to mam!
> STRASZNA książka, wpędzała mnie w dziecięcą depresję...
> Poszukać na strychu?]

Błagam, poszukaj!
Zawsze wiedziałam, ze jestem nieco skrzywiona, niewykluczone żę przy tej
lekturze zaczęłam obgryzać paznokcie. Ale sentyment dla tamtego świata mi
został i dlatego np. książki Nepomuckiej z cyklu "Kobieta..." (zamężna,
zdradzona i tak jakoś) pochłonęłam, bo klimat ten sam. Mam wrazenie, że
spotkanie z Marianną nauczyło mnie bardzo wiele i do dziś pozwala mi patrzeć
innymi oczami na świat dzieci. Podziwiam Kamieńską za to, ze umiała być
trzyletnią dziewczynką i ośmiolatką idącą do szkoły. Bardzo mądra książka.

Margola

39. Data: 2005-03-03 12:06:52

Temat: Re: RzuÄ?cie jakiďż˝ ciekawy temat ;-)
Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli chodzi o filmy, to trochę mi łatwiej będzie:
> "Przełamując fale"

O, zapłodniłaś mi umysł (mimo kodowania odczytałam) - przecież ja uwielbiam
film "Ksiażę przypływów"!

Margola

40. Data: 2005-03-03 12:12:37

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> napisał(a):

> Błagam, poszukaj!

Od czasu wyniesienia na strych minęło ze dwadzieścia lat, więc nie
obiecuję sukcesów, niemniej książek się u mnie w domu nie wyrzuca, jak
monterzy aster-city nie ukradli to jest ;)

> [...]
> trzyletnią dziewczynką i ośmiolatką idącą do szkoły. Bardzo mądra książka.

A ja mialam wrażenie, że tonę czytając tę książkę. Musiała na mnie
zrobić jednak potężne wrażenie, bo nawet pamiętam jakimi słowami się
kończy (głupia, głupia -- woła siostra przez okno, do biegającej po
deszczy bohaterki). Miałam wrażenie, że świat się rzuca na nią. Taki
bezwład, bezwolność. Koszmar. Nie cierpiałam tego, ale przeczytałam
(jak wszystko) kilka razy.
Nie mówię, że to niemądra książka. Ale klimat zupełnie mi nie pasował.
Wolałam "Nawiedzony dom" Chmielewskiej. A z przedwojennych (sporo w
domu jest) np. Podlotka.
To było za ponure. Brrr, że też musicie mi takie rzeczy przypominać...

--
.:: JID:s...@j...org ::.

Re: Do idealnych rodziców!
Gdzie zgłasza się zaniedbanie dzieci ?