Re: SPRAWDZONY sposob na chleb

From: "MarekF" <m...@n...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: SPRAWDZONY sposob na chleb
Date: Sat, 11 Feb 2012 23:27:11 +0100

Użytkownik "Majka" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:jh5l0l$818$1@inews.gazeta.pl...
> Proszę,
> możecie zacytować tutaj swoje sposoby przepisy na chleb?
>
> "Swoje" - więc sprawdzone.
> Mogę wpisać w google "chleb przepis", ale nie mam ochoty na
> ekseprymentowanie i wypiekanie gniotów.
>
> Jeszcze jedna prośba: PROSTE, lub w miarę proste. Dla kogoś, kto jeszcze
> chleba nie piekł sam. Do piekarnika, nie do automatu.
> Dla rodziny 2+2.
>
> Bardzo dziękuję, Majka
Chleb na zakwasie. Przetestowany wielokrotnie w piekarniku.
Zakwas(rozczyn?): w duzym sloju, maka zytnia
1 dzien-szklanka maki, szklanka wody
2 dzien -szklanka maki, szklanka wody
3 dzien-szklanka maki, szklanka wody
Mozna tak dodawac w tych proporcjach codziennie. Zakwas w cieplym miejscu
pracuje, babelki itp, ladnie pachnie. Rosnie.
Najpierw robilem w sloju 1,5 litra, musialem wziac wiekszy sloj 6 litrow.
Po 5 dniach zaczyn nadawal sie do zrobienia chleba.
Wylewam z 3 litry zaczynu do michy, dodaje maki: zytniej i jak chce miec
pszenno-zytni to wroclawskiej. Proporcje obojetne. Maki dodaje "do
odpowiedniej konsystencji" ciasta. Wyrabiam najpierw kopystka drewniana w
misie, pozniej recami na blacie.
Wyrobione ciasto:
1. wkladam do foremek wylozonych papierem do pieczenia(do polowy wysokosci
foremki)
2. robie kulke(jakby mial byc to okragly chlebek)
Odstawiam na jakis czas do wyrosniecia(1 godz w cieplym miejscu)
Wyrosniete ciasto w foremkach, nacinam, pedzelkuje woda, posypuje makiem,
wkladam do nagrzanego piekarnika(z 200st)
Piecze sie to z 1,5 godz.
Do piekarnika wchodza mi 4 foremki. Chleb z tej foremki wazy z niecaly kg.
Butla gazowa propan/butan zasilajaca moj piekarnik kosztuje 60zl. Wystarcza
na 4 wsady.(Rozgrzanie piekarnika + pieczenie wsadu to tak z 2 godz).
Drogi chleb, ale smaczny.
Pozdr