Re: STOP finansowaniu banderyzmu przez Polskę!

Data: 2019-02-01 08:28:15
Temat: Re: STOP finansowaniu banderyzmu przez Polskę!
Od: Kviat

W dniu 2019-01-31 o 19:11, Ilona pisze:
> [...]

U nas też takich celebrują:
https://www.tygodnikprzeglad.pl/58176-2/

"Trzy dni później dowodzona przez rtm. Zygmunta Szendzielarza 5.
Wileńska Brygada AK zabiła 21 cywilów w zamieszkanych głównie przez
Litwinów Dubinkach. Partyzanci ,,Łupaszki" nie ograniczyli się do tej
wsi, zabijali też w okolicy. Szacuje się, że łącznie zabili nie mniej
niż 66 osób. Czyn polskich partyzantów był nie mniej okrutny niż mord
dokonany przez litewskich policjantów.
Akcja odwetowa 5. brygady była zbrodnią wojenną, a ta nie podlega
przedawnieniu. Podkomendni ,,Łupaszki" nie podjęli walki z litewskimi
policjantami, nie zaatakowali bezpośrednich sprawców zbrodni w
Glinciszkach ani ich siedziby w Podbrzeziu, ale dokonali mordu na
ludności cywilnej, i to na tej, która nie miała nic wspólnego z
mordercami z Glinciszek. Atak polskich partyzantów miał uderzyć w
litewskich osadników wojskowych, ale nie oni byli głównymi ofiarami,
lecz kobiety i dzieci."

"W III RP zrodził się niesamowity wręcz kult ,,Łupaszki". Choć IPN jest
największym jego propagatorem i najgorliwszym realizatorem polityki
historycznej prawicy, gloryfikującej takie postacie jak Zygmunt
Szendzielarz, to w heroizacji ,,Łupaszki" nie był i nie jest sam. Zawsze
może liczyć na wsparcie radykalnych zwolenników prawicy, również
zasiadających w parlamencie. W 2006 r. Sejm, któremu marszałkował Marek
Jurek, podjął uchwałę uznającą Zygmunta Szendzielarza za symbol walki
,,żołnierzy wyklętych". 11 listopada 2007 r. Lech Kaczyński pośmiertnie
odznaczył ,,Łupaszkę" Krzyżem Wielkim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne
zasługi dla niepodległości kraju."

"O przerażającej głębokości tej demoralizacji najdobitniej świadczy brak
zahamowań sprawców obu zbrodni przed mordowaniem małych dzieci oraz
kobiet w ciąży. Wyraźnym przejawem deprawacji niektórych partyzantów 5.
Brygady AK było zgwałcenie przed śmiercią jednej z kobiet w Dubinkach."

> Powiedz co robić, by można było uczciwie rozmawiać z nimi o przyszłości
> w oparciu o faktyczne wydarzenia,

Nie obwiniać o zbrodnie ludzi, którzy tych zbrodni nie popełnili. Czyli
np. potomków zbrodniarzy, bo to nie jest dziedziczne.

> bo jak dotąd, narracja moskiewska z
> okresu II wojny, skutecznie blokuje jakikolwiek dialog?

Nikt cię nie zmusza do postępowania zgodnie z narracją moskiewską.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr