Re: STOPY SIE POCĄ - co na to poradzić?

Data: 2001-12-21 10:28:32
Temat: Re: STOPY SIE POCĄ - co na to poradzić?
Od: "Andrzej Kowalczyk" <a...@b...pl>

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3C230ADE.1ABF7231@poczta.onet.pl...
> Chyba to nie jest tak.
> Efekty zapachowe wcale nie pojawiaja sie w kazdym obuwiu.
> Nie pojawiaja sie w butach 100% skorzanych, gdy nosimy 100% bawelniane /
> welniane skarpety.
> Pojawiaja sie natomiast w butach plastuikowych, sztucznych, klejonych a
> nie zszywanych,
> czyli w butach , ktore maja gorsza jakosc, do produkcji ktorych uzyto
> gorszej jakosci materialow.
>
> A najwiecej tych zapachow od butow sportowych, ktore wykonano w 100% z
> tworzyw sztucznych i w ktorych nie ma cyrkulacji powietrza i wkladka pod
> [...]
Witaj Jacku.

Nie do kńca się z tobą zgadzam.

Masz rację, że obuwie z syntetycznych materiałów bardzo wzmaga proces
pocenia się stóp co prowadzi do rozwoju bakterii i w wyniku do
nieprzyjemnego zapachu.
Jednak nawet stosowanie obuwia w 100% naturalnego i 100% naturalnych skarpet
nie zapewni ci takiej wentylacji, że twoje stopy będą suche i bakterie się
nie namnożą. Wiem to z własnego doświadczenia. Od 2 lat stosuję wyłacznie
(no może poza zimą i deszczowymi dniami) obuwie skórzane - całe: cholewka,
wnętrze buta i podeszwa. Faktem było, że noga mniej się pociła, ale mimo to
nieprzyjemny zapach występował. Od kikedy zacząłem stosować kosmetyki do
stóp, to problem sam się rozwiązał.

Powstawanie nieprzyjemnego zapachu jest wyniekiem rozwoju bakterii, które na
spoconych stopach mają doskonałą pożywkę. Kosmetyki do stóp spełniają z
reguły dwie funkcje (obie jednocześnie lub jedną z nich):
- zmniejszają ilość wydzilanego potu - antyperspiranty,
- blokują rozwój flory bakteryjnej - zawierają środki niszczące bakterie.

Wniosek:
Obuwie w pełni skórzane i bawełniane (wełniane) skarkety są jak najbardziej
godne polecenia, ale w cięższych przypadkach (jak mój) trzeba do tego
wszystkiego dołożyć kosmetyki do stóp.

Należy jeszcze pamiętac o dwóch sprawach:
1. Unikaj przemaczania butów - np. skórzane podeszwy są bardzo podatne na
wilgoć: łatwo ją wchłaniają. Pamiętaj, aby przemoczone buty wysuszyć przed
powtórnym uzyciem.
2. Dbaj, by skarpety na twoich nogach zawsze były suche.

Pozdrowienia,
Andrzej