Re: SZCZEPIONKI MMR

Date: Thu, 23 Nov 2006 11:40:29 +0100
Subject: Re: SZCZEPIONKI MMR
From: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze

On Thu, 23 Nov 2006 11:10:31 +0100, Harun al Rashid <a...@o...pl>
wrote:

> Pytanie jest inne - komu szczepionka zaszkodzi i jak wychwycić zagrożoną
> grupę. Zdecydowana większość dzieci nie reaguje na nią źle a korzyści są
> oczywiste. Z drugiej strony każde zachorowanie na autyzm to nie
> statystyka a konkretna osoba/rodzina dotknięta problemem. Powinny być
> jakieś badania, które pozwolą okerślić, czy dziecko jest w grupie ryzyka.

To są IMHO pytania adresowane do różnych odbiorców. Przypuszczam, że
badania które sugerujesz gdzieś ktoś prowadzi, zwłaszcza że są przesłanki
do ich prowadzenia (podwyższony poziom przeciwciał u dzieci z autyzmem -
informacja z linku KASI). A moje pytanie to jest przypomnienie po jaką
cholerę w ogóle tę szczepionkę wymyślono. Niestety najbardziej oczywiste
powody pewnych działań są najłatwiej zapominane i pomijane. Prawda umiera
pierwsza, czy jakoś tak.

Poza tym widzę pewną sprzeczność w tym co napisałaś - z jednej strony
"każde zachorowanie na autyzm to nie statystyka" a z drugiej "większość
dzieci nie reaguje na nią źle a korzyści są oczywiste" - korzyści tej
większości to właśnie statystyka. Albo ją odrzucasz, albo nie - a nie raz
statystyka jest cacy, a raz be ;)

I słusznie, tanie były :)

Borek
--