Samaczne przedwojenne ksiazki

1. Data: 2001-08-02 09:21:32

Temat: Samaczne przedwojenne ksiazki
Od: cezary gmyz <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos wczoraj pisal o stronie z zupami przedwojennymi ale nie moge sie
dogrzebac tego postu wiec jakby zaczynam nowy watek. Zajrzalem na
www.pkwm.republika.pl i oniemialem. Umieszczenie Praktycznego Kucharza
Warszawskiego na stronach to swietny pomysl, to cos czego brakowalo na
polskich stronach. Przeciez przedwojenne ksiazki kucharskie sa rewelacyjne a
maja te zalete, ze nie trzeba placic praw autorskich. Ach gdyby jeszcze tak
Ochorowicz-Monatowa i Cwierciakiewiczowa oraz cala masa innych znalazla
swoje miejsce na stronach www. Marzenie.
Moze by spisac te ksiazki w ramach wolontariatu czlokow grupy? Troche nas
jest a w kupie sila. Skorzystalibysmy wszyscy. Co w na to?
Czarek
P.S. Tak nawiasem mowiac z Praktycznym Kucharzem Warszawskim jest zwiazana
fajna historyjka. Polska jak wiadomo, kiedy wydawano te ksiazke, byla wtedy
jeszce pod zaborami i wydawcy czasem sobie podkradali ksiazki ktore wyszly w
innych zaborach. Tak tez byl z PKW, ktory bodaj w Poznaniu przy prawie
niezmienionej tresci ukzal sie jako bodaj Kucharz Polski czy wtez
wielkopolski. Oba egzemplarze do obejrzenia i porownania w Bibliotece
Narodowej

1. Data: 2001-08-02 09:40:01

Temat: Re: Samaczne przedwojenne ksiazki
Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cwierciakiewiczowa oraz cala masa innych znalazla

Jestem szczesliwa posiadaczka ksiazki autorstwa wyzej wymienionej Pani i
chetnie zglaszam sie do opracowania ( jak nie calej to na pewno w
odcinkach ) ksiazki. Czy byliby zainteresowani? A moze ktos by sie
przylaczyl?

pozdrawiam
Dagmara

1. Data: 2001-08-02 18:58:14

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Moze by spisac te ksiazki w ramach wolontariatu czlokow grupy? Troche nas
> jest a w kupie sila. Skorzystalibysmy wszyscy. Co w na to?
> Czarek
Niezly pomysl :-) Tylko nie wiem, czy sie dosc chetnych znajdzie - niesety
nie posiadam zadnej z tych ksiazek na wlasnosc ale pize sie na wklepywanie.
Jestes pewien, ze nikt nie przejal praw autorskich do tych ksiazek ?
Herbatka

1. Data: 2001-08-02 19:34:46

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:010f01c11b85$1c6d25c0$0200a8c0@BeataMoryl...
> [...]
wklepywanie.
> Jestes pewien, ze nikt nie przejal praw autorskich do tych ksiazek ?
Musi uplynac 70 lat od ostatniego wydania.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-02 19:59:10

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Moze by spisac te ksiazki w ramach wolontariatu czlokow grupy? Troche nas
> jest a w kupie sila. Skorzystalibysmy wszyscy. Co w na to?

Hejka;-))

Ze starych ksiazek lubie sobie poczytac "Wspolczesna kuchnie domowa" Aliny
Gniewkowskiej... Lubie jej przepisy i rady jak prowadzic dom;-) Szczegolnie
jak czytam, izmam wziac 6 dziewek kuchennych do roboty;-)))))))))))
Moge przepisac jakies przepisy, ale nie jestem przekonana co do praw
autorskich...
Pare dni temu znalazlam na polce ksiazke "Poradnik dla mlodych matek" z
1901, rewelacja... rady dotyczace jedzenia w stanie brzeminnym sa
interesujace... Jak kogos bedzie interesowala to wklepie jakis
fragmencik;-)))

Pozdrawiam,

Kaliope

Barbara Laczna
k...@p...krakow.pl
ICQ 73558372

1. Data: 2001-08-02 21:31:18

Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> napisal

> 1901, rewelacja... rady dotyczace jedzenia w stanie brzeminnym
sa
> interesujace... Jak kogos bedzie interesowala to wklepie jakis
> fragmencik;-)))

O to ja poprosze, bom brzemienna :-)
Moze byc ciekawie .. albo zeskanuj odpowiednie strony, zeby nie
meczyc sie wklepywaniem. Dysponuje Recognita to moge zamienic na
tekst .

pozdrawiam
Monika

1. Data: 2001-08-02 21:39:34

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eponina" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
03.jasien.gda.pl...

> [...]
> Moze byc ciekawie .. albo zeskanuj odpowiednie strony, zeby nie
> meczyc sie wklepywaniem. Dysponuje Recognita to moge zamienic na

Hejka!

Nie ma sprawy;-)) Tylko daj mi 3 dni to bedzie zrobione;-)))

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-08-03 04:28:21

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Herbatka <b...@d...com.pl> wrote:

> [...]

Na poczatek moge przyslac kilkanascie przepisow z Monatowej
zeskanowanych kiedys w ramach cwiczen z OCR. Tylko nie proscie mnie bym
wiecej skanowal -- naprawde nie mam czasu, a ponadto pracuje na
macintoshu, a na ten komputer nie ma akurat dobrego programu do
rozpznawania polskich tekstow.

Wladyslaw

1. Data: 2001-08-03 09:34:42

Od: "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie tylko na ktorej stronie umieszczac te przepisy. Wysylanie ich na
grupe jest chyba niezbyt dobrym pomyslem bo nawet jak trafia do archiwum to
przpisy znikna na stronach. Proponuje wykorzystac jakis serwer darmowych
stron lub podlaczyc sie do istniejacych strony
Czarek
P.S. Chyba z tymi 70 latami od ostatniego wydania to nie tak bo wiem, ze za
Sienkiewicza sie placi jedynie tzw. marweusza a i to dobrowolnie
c.

----------

1. Data: 2001-08-03 10:05:24

Temat: Re: Samaczne przedwojenne ksiazki - sprostowanie
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cezary gmyz <c...@z...media.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9kdr77$kou$...@n...onet.pl...
[...]
> [...]
za
> Sienkiewicza sie placi jedynie tzw. marweusza a i to dobrowolnie
Przepraszam, nie wiem dlaczego tak napisałem, oczywiście, że chodziło o
lata po śmierci autora. Do jesieni ub. roku obowiązywało 50.
pozdr. Jerzy

Zupa ze swiezycg ogorkow
Re: Patisony
Gdansk gdzie zaparkowac