Re: Sen. Czy mozna oszukac organizm?

From: dogma25 <d...@N...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Sen. Czy mozna oszukac organizm?
Date: Sat, 18 Jun 2005 03:43:48 +0200

IP napisał(a):
> Z tego co wiem/czytalem/slyszalem to ilosc snu potrzebnego czlowiekowi
> jest uwarunkowana genetycznie.
> Jedni potrzebuja 6godzin snu na dobe inni 10.
> Podobno wszelkie proby oszukania organizamu w celu skrocenia czasu
> potrzebnego na sen nie maja sens, bo wczesniej czy pozniej organizm sam
> upomni sie o odebrany mu odpoczynek(sen).
> A co jesli ktos kto normalnie spal by 8 godzn/doba spal przez ostanie
> 10lat po 7godzin na dobe, pozniej ma okazje spac dluzej czy teraz bedzie
> spal przez kolejne 10 lat po 9 godzin?
> Ja ostanio mam okazje spac "do oporu". Pomysllem sobie ze teraz sie
> [...]

oszukac jasne ze mozna...kwestia przestawienia i teraningu...ale nie
wiem jakie to bedzie mialo konsekwencje, moze nawet nie w tej chwili ale
kiedys...
pamietam jak zaczelam sypiac 4h na dobe na studiach, pierwsze tygodnie
byly straszne, z czasem zaczelam sypiac w ciagu tych 4 godzin bardziej
ekonomicznie, przestalam sie budzic co 30 min. i zrekac na zegarek ile
mi jeszcze czasu do wstania zostalo...
wszystko pieknie, ale po kilku miesiacach zaczelam wygladac jak wiecznie
niewyspana, chociaz sennosci jako takiej nie czulam, mialam klopoty z
koncentracja, choc nadal po 4h sie budzilam i wyskakiwalam z lozka...
teraz juz wiem, ze potrzebuje wiecej, ze musze spac przynajmniej 7
godzin...w koncu ilosc potrzebnego snu to sprawa indywidualna...
pozdrawiam
dogma