Sens montowania wentylatora do łazienki ?

21. Data: 2007-11-22 13:29:58

Temat: Re: Sens montowania wentylatora do łazienki ?
Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:fi397m$796$1@inews.gazeta.pl...
> w takim razie wentylacja grawitacyjna powinna
> (teoretycznie...) działać dobrze bez potrzeby
> żadnych własnych pomysłów;

tylko łazienka jest specyficznym miejscem, gdzie czasami potrzeba intensywnego
wietrzenia w krótkim czasie a tego grawitacja nie zapewni

22. Data: 2007-11-22 17:41:31

Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Lipnicki napisał/a:

> § 154. 1. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z
> urządzeniami gazowymi pobierającymi powietrze do spalania z
> pomieszczenia i z grawitacyjnym odprowadzeniem spalin, a także jeżeli
> powietrze do spalania dostarczane jest z zewnątrz bezpośrednio do
> paleniska z zamkniętą komorą spalania szczelnym kanałem, stosowanie
> mechanicznej wentylacji wyciągowej jest zabronione.

To ja się podepnę: Czy dobrze rozumiem że jeżeli w mieszkaniu mam dwa
własne, tylko dla siebie kominy (blok z cegły, lata 50) i nie mam gazu
(w bloku jest, ale świadomie zrezygnowałem w swoim mieszkaniu) to mogę
bez żadnych przeszkód zamontować w łazience taki mechaniczny wyciąg?

--
caldeiro

23. Data: 2007-11-22 19:26:12

Od: "AnUbIs" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żadnych własnych pomysłów;
>
> żeby działał dobrze "wywiew" powinien być
> i nawiew stosowny; masz kratkę w drzwiach

Tak

24. Data: 2007-11-23 22:58:54

Od: 4...@o...pl (4xChmiel) szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego mój wentylator wyposażyłem we własny sterownik, który
> m.in. włącza go dopiero po zgaszeniu światła. I włącza go na małe
> obroty :-)

Czolem,

Czy mozna kupic wentylator z wbudowanym czujnikiem, ktory wlaczalby sie PO
zgaszeniu swiatla i jeszcze dodatkowo mial wlacznik w postaci np. lancuszka,
by mozna go bylo go wlaczyc "ekstra" plus do tego nastawiany wylacznik
czasowy plus zaluzje.

Znalazlem cos takiego, ale wlacza sie gdy zaswiece swiatlo, a ja potrzbuje
oczyscic powietrze np z pary wodnej po kapieli gdy wyjde z lazienki - wedlug
mnie logiczne.

A tak na marginesie co sadzicie o wentylatorach z zaluzjami? Dylemat polega
na tym, ze jak beda zaluzje, to zamkna wentylacje i nie bedzie
grawitacyjnego wyciagu wilgoci. Z drugiej zas strony. jak nie bedzie
zaluzji. to cieplo (zwlaszcza w okresie zimowym) bedzie sobie spokojnie
uciekalo w komin.

Pozdrawiam,

chmielu

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

25. Data: 2007-11-23 23:19:56

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

4xChmiel <4...@o...pl> wrote:

> [...]
> postaci
> np. lancuszka, by mozna go bylo go wlaczyc "ekstra"

Takiego, który włączałby się dopiero po wyjściu nie spotkałem, co
było własnie jedną z przyczyn wykonania własnego sterownika.

> A tak na marginesie co sadzicie o wentylatorach z zaluzjami?

Wg mnie zbędne całkowicie. W łazience jako pomieszczeniu które
niemal zawsze powinno być wentylowane zasłanianie czymkolwiek
wentylacji to nieporozumienie. Teściowa moja ma kratkę z ręczne
sterowana żaluzją, żaluzja od zarania dziejów jest w pozycji
"otwarte". Uciekania ciepła przez komin nie stwierdzono.

J.

26. Data: 2007-11-23 23:21:13

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grawitacyjnego wyciagu wilgoci. Z drugiej zas strony. jak nie bedzie
> zaluzji. to cieplo (zwlaszcza w okresie zimowym) bedzie sobie

są żaluzje higrosterowane; nie wiem, jak sprawdzają się
w praktyce (wg producenta są wspaniałe:);
mam nawiewniki higrosterowane - nie zauważyłem
działania, choć może uszkodzili je poprzedni
użytkownicy;

g.

27. Data: 2007-11-24 11:04:03

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: 22 Nov 2007 00:14:39 +0100, name: Krzysiek.B:

> Nie chce się spierać,tylko dowiedzieć.Mieszkam w bloku 4 piętrowym 53 rok cegła
> co nie ma pewnie znaczenia, oczywiście z piecykiem,ale moja babcia
> mieszkała długo,a wentntylator był z 15 lat i nikt sie nie zatruł teraz
> mieszkam ja i po remoncie tez założyłem wentylator i jakoś wszystko pieknie
> działa i zaparowanych luster w łazience nie ma,koaminarze byli powiedzieli żeby
> zdemotować,no,ale jak to u nas olałem gosci.proszę o konkrety.

Lepiej nie kuś losu dla odrobiny wygody. Jeśli się ktoś w końcu
zatruje (np sąsiad, twoje dziecko, tfu tfu) to następne 15 lat
spędzisz w celi bez wentylatora :(
No i jeśli masz komin wspólny z którymś z sąsiadów to zapytaj go czy
ma ochotę podjąć to ryzyko dla twojej wygody.

Pozdrawiam
Miroo

28. Data: 2007-11-25 18:17:32

Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A jak nie ma pieca gazowego to też nie powinno się pozwalać na montaż takich
rzeczy bo może dmuchać w obie strony do wspólnego przewodu wentylacyjnego,
co spowoduje że wywiew nie będzie działać u sąsiada. Szczególnie na niskich
pietrach, gdy odległość i opór powietrza do wylotu jest duży, dmuchanie w
dół może być większe jak w górę. Dodatkowo sąsiad może zostać wtedy
przytruty wyziewami z tego mieszkania z wentylatorem, jeśli jego mieszkaniec
bawi się rozpuszczalnikami albo jest jakaś awaria w czasie jego
nieobecności.

29. Data: 2007-11-25 18:34:12

Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli sąsiedzi we wspólnym pionie mają spalanie gazu w mieszkaniu, to nie
można, bo ich spaliny twój wentylator przepchnie do innego mieszkania.

30. Data: 2007-11-25 20:32:07

Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

humanista (mruczus) napisał/a:

> Jeśli sąsiedzi we wspólnym pionie mają spalanie gazu w mieszkaniu, to nie
> można, bo ich spaliny twój wentylator przepchnie do innego mieszkania.

OK, przepraszam, nie wyraziłem się dokładnie.
Blok ma 2 piętra, 3 mieszkania w pionie. Każde mieszkanie ma swój
własny komin do łazienkowej wentylacji. Piecyków gazowych nie ma -
jest CO i CW z sieci miejskiej.

Kanały wentylacyjne w kuchniach są oddalone od łazienkowych o dobre 3
metry.
W tym układzie też nie mogę zamontować elektrycznego wyciągu do
szybkiego wietrzenia/odparowania łazienki?

--
caldeiro

obłóg na blat kuchenny z drewna ???
Wąska pralka do 1000 zł co radzicie?
Co to za pralka Whirlpoola ?
WC bez odpowietrzenia - przestalo dzialac (?!)
odkurzacz parowy