Serdeczna prośba o pomoc!

31. Data: 2015-10-09 11:48:39

Temat: Re: Serdeczna prośba o pomoc!
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-08 o 16:08, Ikselka pisze:

> Dokładnie. Podobnie jak WOŚP - dla kogo innego. Jeśli datki - to tylko dla
> osób, które sama znam.
> A znam. I daję.

Ja też nie jestem obojętny na ludzka niedolę, np. nigdy nie odmówię
skacowanemu facetowi datku na piwo, czy ćpunowi na "działkę". Datki na
"chore dzieci" to już inna para kaloszy, i ja w takim procederze ( z
powyższych powodów) nigdy nie będę uczestniczył.

> I to rozumiem, to jest szczerość i racjonalność.
> Jeśli argentyńska, to owszem, bardzo specyficzna. No ale polska?

Akurat gdy wczoraj to pisałem to wylądował przede mną wielki talerz
wypełniony po brzegi wołowym gulaszem.. Tak jestem ofiarą swojego braku
szczerości... Gdy poznawałem swoja obecną sympatię, nie chcąc jej urazić
z wielkim zachwytem wtórowałem jej gdy wyrażała się w samych
superlatywach o smaku wołowego mięsa. No i teraz stanowczo za często
jestem daniami z tego mięsa, (którego wręcz nie cierpię) "uszczęśliwiany"..
W kwestii wołowiny to ja nie bardzo rozróżniam, jednak doświadczenie z
innymi produktami żywnościowymi każe przypuszczać że polska na pewno
jest lepsza.

32. Data: 2015-10-09 12:10:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-09 o 11:48, Trybun pisze:

> Ja też nie jestem obojętny na ludzka niedolę, np. nigdy nie odmówię
> skacowanemu facetowi datku na piwo, czy ćpunowi na "działkę"

Nie dziwię się. Chętniej pomaga się tym, z których problemami łatwiej
się utożsamić.

Ewa

33. Data: 2015-10-09 12:40:01

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-09 o 12:10, FEniks pisze:

> Nie dziwię się. Chętniej pomaga się tym, z których problemami łatwiej
> się utożsamić.
>
> Ewa

Nic podobnego, na chore dzieci to ja płacę podatki. a więc nie poczuwam
się do tego abym na coś miał płacić podwójnie. Druga sprawa - Arłukowicz
i cała szajka jego kumpli od koryta przechodzi na pensje wysokości
średniej krajowej, oddają służbowe wypasione bryki, następnie podają
wysokość niedoborów w kasie brakujących do leczenia dzieci, to sama
zobaczysz że poproszę Krzyżaka o nr konta na które można wpłacać datki
na leczenie Kubusia.

34. Data: 2015-10-09 12:54:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-09 o 12:40, Trybun pisze:

> Nic podobnego, na chore dzieci to ja płacę podatki.

Na ćpunów i alkoholików myślisz, że nic nie idzie z tych podatków?

Ewa

35. Data: 2015-10-09 13:23:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Oct 2015 11:47:20 +0200, Trybun napisał(a):

> Na grupie dyskusyjnej trudno od kogoś wymagać aby milczał, zwłaszcza w
> kwestiach które w jakimś stopniu go interesują.
> A co do wulgaryzmów, no cóż, "wersalu" w usenecie raczej nie należy się
> spodziewać.

Ale podgryzać bokiem można - vide bbjk 3-]

36. Data: 2015-10-09 13:35:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Oct 2015 11:48:39 +0200, Trybun napisał(a):

> Ja też nie jestem obojętny na ludzka niedolę, np. nigdy nie odmówię
> skacowanemu facetowi datku na piwo, czy ćpunowi na "działkę".

Żartujesz.

> Datki na
> "chore dzieci" to już inna para kaloszy, i ja w takim procederze ( z
> powyższych powodów) nigdy nie będę uczestniczył.

Owszem, hasło "daj dla chorych dzieci" działa na mnie jak płachta na byka.
Niedawno w odpowiedzi na zgłoszenie córki jako pot. dawczyni szpiku -
zwrócono się korespondencyjnie do niej o wpłacenie 200 zł na przyszłe
badania (ofiaro)dawcy, na które oczywiście fundacji nie stać i ta opłata ma
być właśnie częścią pomocy, bo umożliwi wykonanie tych badań. Odebrałam ja,
bo córka nie przebywa w miejscu zameldowania i mam od niej upoważnienie,
żeby otwierać korespondencję oficjalną/urzędową i zawiadamiać ją o jej
treści. I szlag mnie trafił. Nazwy już nie pomnę, to była jakaś fundacja
"dla chorych dzieci" - nie Poltransplant, bo ten to wiarygodna firma.
Sprawdziłam w necie, ludzie piszą o niej, że otrzymują stamtąd prośby od
nich, wpłacają te 200 zł, po czym zapada milczenie 3-]
Dobrze, że sprawdziłam w necie. Moją szlachetną córkę objechałam za
naiwność i ona teraz już też wie swoje o tego typu "dobroczynności".

> [...]
> W kwestii wołowiny to ja nie bardzo rozróżniam, jednak doświadczenie z
> innymi produktami żywnościowymi każe przypuszczać że polska na pewno

Mój Dziadek ze strony Mamy hodował byki mięsne. Odstawiał je do rzeźni.
Mama mówiła, że takiej wołowiny byle kto wtedy nie jadł - trafiaa na pewno
"tam", na górę 3-)
Ale dziś mam źródła świetnej wołowiny, nie wyobrażam sobie, żebym musiałam
z niej zrezygnować. I nie jest to to, co sprzedają w hipermarkecie, o nie.

37. Data: 2015-10-09 13:38:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Oct 2015 12:40:01 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> wysokość niedoborów w kasie brakujących do leczenia dzieci, to sama
> zobaczysz że poproszę Krzyżaka o nr konta na które można wpłacać datki

Hołk.

38. Data: 2015-10-09 16:57:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-09 o 13:35, Ikselka pisze:
> [...]
> przyszłe badania (ofiaro)dawcy, na które oczywiście fundacji nie stać
> i ta opłata ma być właśnie częścią pomocy, bo umożliwi wykonanie tych

Dała się nabrać na jakąś supermarketową akcję. Ja raz o mały włos też
bym, gdyby nie zobaczyła, ile przy okazji wrażliwych danych osobowych
trzeba podać.

Ewa

39. Data: 2015-10-09 17:50:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Oct 2015 16:57:18 +0200, FEniks napisał(a):

> Dała się nabrać na jakąś supermarketową akcję. Ja raz o mały włos też
> bym, gdyby nie zobaczyła, ile przy okazji wrażliwych danych osobowych
> trzeba podać.

Owszem, to chyba powszechne - wyłudzanie danych w takich "przybytkach
dobroczynności". W innych także. RAZ połakomiłam się na promocję mojego
ulubionego pudru transparentnego Max Factor w jednej z sieciowych
drogerioaptek. W sumie może kilkanaście złotych mniej do zapłacenia, ale
fajny zestaw puder plus coś tam, w ładnym pudełeczku prezentowym. Sroka się
we mnie odezwała i tyle. Trzeba było "tylko" wypełnić ankietkę przy kasie.
Tzn wypełniała ją pani, a ja miałam podawać dane. Czyli oczywiście GŁOŚNO,
czyli mogli je słyszeć wszyscy w promieniu kilku metrów. No dobra, nie
wstydzę się nazwiska ani imienia, no ale kiedy padło pytanie o mój nr
PESEL, no to już mnie krew zalała, no nie obyło się bez awantury. Na koniec
spytałam, czy zgłosili do odpowiednich organów, że zbierają dane osobowe.
Popłoch.

40. Data: 2015-10-11 08:59:50

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-09 o 12:54, FEniks pisze:

> Na ćpunów i alkoholików myślisz, że nic nie idzie z tych podatków?
>
> Ewa

No jasne że nie. Nie maja oni swojego ministra i praktycznie żadnych
ofert wsparcia poza dobrocią ludzką wyżebraną na ulicy.

Kombucha.
ogóreczki na ostro zrobione
Knedle ze śliwkami :-)
Grochówka bez grochu...
Wypiekacz do Chleba Zelmer - sprzedawca NEONET