Grochówka bez grochu...

1. Data: 2015-09-28 17:36:52

Temat: Grochówka bez grochu...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...lub z minimum grochu to bardzo smaczna zupa, przeznaczona dla tych,
którym właśnie grochu zabrakło albo nie mogą go jeść.
Przyrządza się ją identycznie jak oryginalną zupę grochową, tyle że zamiast
grochu pojawiają się w niej ziemniaki w dużej ilości, które częściowo się
rozgotowują i zagęszczają ją, a częściowo pozostają w kawałkach. Jak wyżej
napisałam, samego grochu dajemy ledwie garstkę (namoczonego oczywiście i
gotujemy go do częsciowego rozpłynięcia się w zupie)dla wyglądu i pozoru,
albo i wcale. Dodatek wędzonki i przyprawy - jak w oryginalnym przepisie.
Smak zupy niemal identyczny z grochową-grochową.

2. Data: 2015-09-29 20:08:49

Temat: Re: Grochówka bez grochu...
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-28 o 17:36, Ikselka pisze:
> [...]
> albo i wcale. Dodatek wędzonki i przyprawy - jak w oryginalnym przepisie.
> Smak zupy niemal identyczny z grochową-grochową.

W Wielkopolsce taka zupę nazywają kartoflanką..;-)

3. Data: 2015-09-29 22:43:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Sep 2015 20:08:49 +0200, Trybun napisał(a):

> W Wielkopolsce taka zupę nazywają kartoflanką..;-)

Oczywiście, jednak nie każdą kartoflankę przyprawia się jak grochówkę, nie?
:-)

4. Data: 2015-09-29 22:46:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

A w Krakowie ziemniaczaną :-)

> Oczywiście, jednak nie każdą kartoflankę przyprawia się jak grochówkę,
> nie?
> :-)

Czy grochówkę charakteryzuje dodatek wędzonki i przyprawy?
Czy może raczej obecność grochu, jako jej głównego składnika?

5. Data: 2015-09-29 23:05:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Sep 2015 15:46:10 -0500, Pszemol napisał(a):

> A w Krakowie ziemniaczaną :-)

> Czy grochówkę charakteryzuje dodatek wędzonki i przyprawy?
> Czy może raczej obecność grochu, jako jej głównego składnika?

Może uważnie przeczytaj - "przyprawia się JAK grochówkę". Nie wiem, jak Ty,
ale ja do grochówki obowiązkowo dodaję majeranek i cząber. Do kartoflanki
ich nie dodaję.

6. Data: 2015-09-29 23:41:45

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Może uważnie przeczytaj - "przyprawia się JAK grochówkę".

Z czego wnioskujesz, że nieuważnie czytałem?
PIsałem wszak o przyprawach i wędzonce, że grochowej nie czynią.

> Nie wiem, jak Ty, ale ja do grochówki obowiązkowo
> dodaję majeranek i cząber. Do kartoflanki ich nie dodaję.

Cokolwiek dodajesz: nie przyprawy robią z zupy grochówkę
tylko właśnie groch. A jak w ziemniaczanej nie ma grochu
tylko czuć ją majerankiem to niestety nie jest to grochówka :-)

7. Data: 2015-09-30 12:06:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Sep 2015 16:41:45 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
> tylko właśnie groch. A jak w ziemniaczanej nie ma grochu
> tylko czuć ją majerankiem to niestety nie jest to grochówka :-)

Nigdzie nie twierdzę, że jest.

8. Data: 2015-09-30 23:46:19

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-30 o 12:06, Ikselka pisze:

> Nigdzie nie twierdzę, że jest.

ciekawa dyskusja, która prowadzi na manowce.Pewne rzeczy się rozgotowują
i tak ma być. Doprawiać można wszystkim

9. Data: 2015-10-01 00:15:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Sep 2015 23:46:19 +0200, iwanos napisał(a):

> ciekawa dyskusja, która prowadzi na manowce.Pewne rzeczy się rozgotowują
> i tak ma być. Doprawiać można wszystkim

A jasne :-)

10. Data: 2015-10-01 09:37:16

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na razie groh jest młody, lżej strawny, godzinkę gotowany w szybkowarku nie
jest ciężkostrawny i można bez problemu jeść zwykłą, bez oszustw.

Najprostsza forma to ugotowany groh, + 2 razy tyle wody co grohu,
+ sul, piepsz, majeranek i koniecznie cząber (prawie tyle co majeranku) .
Można też dodać na tależu odrobinę świeżo pokrojonego czosnku i tłuszczu
(masełko lub oliwa ). I gotowe. Można też, jeśli ktoż inaczej nie może, ale
nie koniecznie, dodać jakiejś posiekanej zeszklonej na oliwie cebulki.

Groh ma wiele zbawiennyh właściwości. Wiadomo powszehnie, że to stałe danie
w wojsku, bo zmniejsza popęd płciowy, ale i dla dziewczyn może być zupą
bardzo dobrą. Ma właściwości wspomagające gojenie, i nie jest zły na nerki.
Dlatego można go jeść na razie, dopuki nie wysehł na piepsz i łatwo się
gotuje.
Dlatego też na razie nie rozdyma, nie powodując na razie (o tej poże roku)
sensacji na jelicie i żołądku.

Oczywiście łatwość gotowania zależy też od gatunku, czego nie widać kupując
paczkę w supermarkecie i najlepiej sprawdzać po prostu testując.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Wypiekacz do Chleba Zelmer - sprzedawca NEONET
Matiasy - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie
Diabelskie papryczki chili :-)
bezglutenowy chleb z ograniczeniami
nadciąga dynia...