Re: Siła przesunięcia paradygmatu

From: Stalker <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Date: Thu, 11 Feb 2010 23:59:40 -0800 (PST)
<hkom56$h9d$1@news.onet.pl> <hkoole$qll$1@news.onet.pl>
<hkop0l$rpm$1@news.onet.pl> <hkoplv$tsr$1@news.onet.pl>
<hkoqjq$12t$1@news.onet.pl> <hkosit$90j$1@news.onet.pl>
<hkostk$a60$1@news.onet.pl>
<1...@b...googlegroups.com>
<hkp0ii$lp6$1@news.onet.pl> <hl0ui8$kmh$11@nemesis.news.neostrada.pl>
<hl0vla$4m6$1@news.onet.pl> <s23ycoduqqyh.vo18e1b4i55a$.dlg@40tude.net>
<hl11aj$92j$2@news.onet.pl> <w0szjwnyweqw.aihyszs9wg38$.dlg@40tude.net>
<hl1t19$ol4$1@news.onet.pl> <r64s647njhm3.mjz0d2evt3kc$.dlg@40tude.net>
<hl1ue6$sbp$1@news.onet.pl> <kz1dhtnlvhwj.iqv1374vvp24$.dlg@40tude.net>
<a...@1...googlegroups.com>

On 12 Lut, 08:13, Stalker <t...@i...pl> wrote:

> No i prosze, jak to milo w piatkowy poranek sie zgodzic z Ikselka :-)
> To co napisalas w pelni sie zgadza z moja teoria milosci malzenskiej,
> zwana w skrocie zasada pieciu palcow, zasada prawej reki, wzorem
> pieciu filarow
> (musze sie w koncu na nazwe zdecydowac :-) ), ktora tu swego czasu
> bylem, popelnilem
> i w zartobliwej formie przedstawilem :-)
>
> Stalker, piec palcow, znaczy piatka, czyli czolg :-)

Chociaż teraz jak tak patrzę na ten wzór, to bym chyba pewne rzeczy
poprzesuwał pomiędzy kategoriami, żeby lepiej pasowały
i po ostatnich dyskusjach na temat zdrady dolożył jeden filar: moralno-
etyczny. Ale usunąłbym socjologiczny, a jego elementy dał gdzie
indziej, więc nadal byłoby 5 palców. A zresztą kto powiedział że ma
być pięć palców? :-) Może to być w końcu reguła dwóch rąk :-)

Stary wzór:

-----
Otóż:

U = k1*S + k2*E + k3*P + k4*So + k5*G + k6*I

Gdzie:

U = Uczucie

k1..6 = Wagi, czyli współczynniki ważności fundamentu (dopasowania)
zależne od konkretnego małżeństwa

S = dopasowanie seksualne, czyli:
iloczyn napięcia seksualnego pomiędzy małżonkami i natężenia stosunków
między nimi

E = dopasowanie ekonomiczne, czyli
sumaryczny strumień środków finansowych dostarczanych do spółki przez
oba podmioty przemnożony przez stosunek ambicjonalny podmiotów

P = dopasowanie psychologiczne (emocjonalne), czyli
stosunek czułości do czasu trwania związku i masy tęsknoty do
odległości
między małżonkami

So = dopasowanie socjologiczne, czyli
iloczyn masy teściowej i oporu teścia

I = dopasowanie intelektualne, czyli
natężenie rozmów na tematy interesujace obie strony pomnożony przez
stosunek wykształecenia małżonków

G = dopasowanie gospodarcze, czyli
masa ugotowanej mężowi zupy razy ilość skarpetek męża odłożonych bez
narzekania razy ilość gwoździ wbitych w ścianę przez męża pomnożona
przez metry kwadratowe pomalowanych wspólnie ścian plus liczba dzieci
przemnożona przez ich wiek

Niektórzy naukowcy określają ten wzór regułą pięciu fundamentów, bądź
regułą 5 palców jednej ręki, mimo że jest ich 6 (bo puryści fundament
ekonomiczny i gospodarczy uważają czasami za tożsamy)

I teraz najważniejsze: Wg wzoru wylicza się U, po czym wynik daje sie
do
oceny małżeństwu. Jeśli małżeństwo jest zadowolone z wyniku, bez
względu
na jego wartość, to jest to MM, czyli Miłość Małżeńska :-D

Prace nad nowym, uwzględniającym najnowsze naukowe ustalenia - w
toku :-)

Stalker