Re: Skąd wziąć dzieci?

From: m...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Skąd wziąć dzieci?
Date: 15 Mar 2006 21:28:08 +0100

Ja

> Tylko po cóż w takim razie kupować obecnie jednostki "Arki" ? Skoro i
> tak będą musieli później pracować ? Lepiej teraz przehulać.

Rzecz właśnie w tym, że mając taką kasę, nie będą MUSIELI pracować. Mając taką
kasę, będą też dosyć silnie zainteresowani finansowaniem badań, które postawią
kropkę nad "i" jeśli chodzi o ICH WŁASNE starzenie się (mam na myśli odkrycie
lub wynalezienie skutecznego WEKTORA genu telomerazy lub wektora samej
telomerazy, umożliwiającego jej wprowadzenie do tych komórek somatycznych,
które są już bliskie osiągnięcia limitu Hayflicka). No i - przede wszystkim (a
może raczej - po tym wszystkim), mając taką kasę, będą w stanie stworzyć w
pełni AUTONOMICZNIE FUNKCJONUJĄCY SYSTEM EKONOMICZNY.

> Mówisz do dyplomowanego inżyniera biomedycyny. I zapewniam Cię że nie
> jest tak różowo. Zresztą głównie z powodu drastycznego niedoinwestowania
> tej dziedziny. Finansiści uwazają ją za zbyt ryzykowną i zamiast w
> biomedycynę wszystkie pieniądze pakują w entertainment.

Jeśli szczęście mi dopisze, za 20 lat TEŻ BĘDĘ finansistą i moim priorytetem
stanie się wówczas finansowanie (możliwe, że nawet moich własnych) badań w
dziedzinie gerontologii stosowanej (czyli SKUTECZNEJ). Suma sumarum: płodząc
dzieci - zerujemy ich zegar biologiczny w momencie poczęcia (ponieważ plemniki
syntetyzują aktywną telomerazę), ale tracimy TOŻSAMOŚĆ (nasze dzieci to już NIE
MY, mimo iż na ogół nas przeżywają). Ja zajmuję się poważnie projektem
badawczym zmierzającym do wyzerowania tego zegara Z ZACHOWANIEM TOŻSAMOŚCI
(hamowanie procesu starzenia się). Ta dziedzina może i jest niedofinansowana,
ale na szczęście nie wszędzie. A jeśli MNIE się nie uda, to i beze mnie świat
sobie poradzi z tym zagadnieniem, a postęp nauk, również biomedycznych, i tak
jest nieuchronny. Przytoczę kilka przykładów z historii:

1. Pod koniec XVIII wieku ówczesny papież zakazał stosowania szczepionki
przeciw czarnej ospie ("zaraza to dopust boży. Nie godzi się stawiać Bogu
wyzwań" - tak wówczas powiedział). Jakież szczęście miał Jenner, że był
Szkotem...

2. Pod koniec XIX wieku Ignatz Philip Semmelweiss postulował wprowadzenie
ANTYSEPTYKI przy operacjach chirurgicznych. Został zaszczuty przez ówczesny
establishment medyczny, niemniej jednak dziś antyseptyka to STANDARD.

3. Trwają kontrowersje wokół inżynierii genetycznej, antykoncepcji typu "after-
pill" i wielu innych spraw. Pragmatyzm mówi mi, że losy tej batalii będą takie
same jak w dwóch poprzednich przypadkach, ponieważ "historia lubi się
powtarzać".

> A walec byłby zły ?

Walec byłby też niezły. Chodzi generalnie o to, żeby przekrój pionowy miał
kształt zbliżony do prostokąta.

Pozdrawiam

Matti