Re: Skłócony z życiem

From: "Ania" <a...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Skłócony z życiem
Date: Tue, 5 Jun 2001 19:40:33 +0200

Użytkownik "DeStroyer" <d...@r...com.pl> napisał w wiadomości :
> Wprawdzie masz wiele racji, ale nie dziw sie temu poczuciu winy.
> Kazdy naiwnie sadzi, ze samobojstwom mozna jakos zapobiec i
> zawsze zadaje sobie pytanie - co zrobilem (albo - czego nie zrobilem)
> zeby jemu/jej pomoc. Prawda jest jednak taka, ze czego by sie nie
> zrobilo, to zahamowac zadze samodestrukcji jest trudno, zwlaszcza
> kiedy warunkiem koniecznym dla samobojcy zeby mogl dalej zyc
> jest np. bycie z nim jakiejs osoby, ktora tego nie chce.
>
> Jesli dorosli ludzie nie rozumieja, ze wlasnie samobojstwo - a nie
> zycie - pozbawia ich wszelkich szans, to coz... droga wolna. Ja
> [...]

A propos poczucia winy u wciąż żyjących, to coś Wam opowiem. Mój chłopak
bardzo się kiedyś źle w stosunku do mnie zachowywał (przezwiska, nawet
bicie). Zerwałam z nim, choć go kochałam (a może jego obraz, który sobie
wytworzyłam w wyobraźni?).
On najpierw przepraszał, błagał, płakał... W końcu zaczął straszyć
samobójstwem. Proszę nie piszcie tylko bzdur o tym, że "kto mówi, ten zwykle
nie robi" i że to były tylko czcze pogróżki, bo to tak naprawdę zależy od
konkretnego człowieka. Parę razy na siłę zciągałam go z okna. Dzwonił też w
środku nocy i mówił do słuchawki, że mam słuchać jak leci w dół... Przeszłam
prawdziwe piekło. Zgodziłam się z nim być, bo nie hciałam być odpowiedzialna
za jego życie. Minął rok. Nie jest już może tak źle jak przed próbami
samobójczymi, ale czuję, że on mnie w ogóle nie szanuje, wciąż mnie obraża.
Mam wrażenie, że nie mam 20 lat, a jakieś 50... Swoją nienawiść odwrócił od
siebie w moją stronę - powiedział, że zniszczy mi życie, jak od niego
odejdę.
Czasem sobie myślę, czy nie lepiej byłoby gdyby skoczył... Może i jestem
potworem, ale czuję się wyprana z wszelkich uczuć przez te emocjonalne
szantaże człowieka, którego już dawno nie kocham...
Poza tym jak tu zacząć coś nowego z takim bagażem?

Czy naprawdę sądzicie, że to ja byłabym winna jego samobójczej śmierci?
Ania.