Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada

Date: Wed, 19 Aug 2015 15:54:26 +0200
From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
<1wdhdhv0ifs5i.jgyesq703k4r$.dlg@40tude.net> <mqu7iv$ftb$1@dont-email.me>
<srps4yykpbyx.1pfhtvtdej77t$.dlg@40tude.net> <mqvoii$qev$1@dont-email.me>
<1hmyyvq38xrx7$.1oyrk8evmg4lu$.dlg@40tude.net>
<55d39263$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
<17sxd77zukq43.1wc07y28z8u2s$.dlg@40tude.net>
<t9udxgfb8w20$.1h2tadhi58uvl.dlg@40tude.net> <mr0ek5$p0s$1@dont-email.me>

W dniu 2015-08-19 o 01:22, Pszemol pisze:
> [...]
imatyzacja-manualna-od-automatycznej/

za-klimatyzacja-manualna-czy-automatyczna/

> Dobrze że nie masz climatronica, bo przy każdym dodaniu gazu
> odłączałby sprzęgło klimy i zaziębiałabyś się natychmiast, kilka razy
> dziennie :-)
>
> A tak poważniej - ta akurat funkcja przydaje się w słabych
> samochodach, gdzie na napędzanie klimy zużywa się istotny procent mocy
> silnika, który przydaje się np. przy wyprzedzaniu - więc warto w
> czasie manewru wyprzedzania odłączyć na parę sekund sprężarkę klimy od
> silnika aby nie spowalniać niepotrzebnie osiągów samochodu.

Nie tylko wtedy. Ja się nie ścigam, ale skręcam nadmuch, żeby mi nie
hałasowało zbytnio, kiedy słucham muzyki albo rozmawiam. Nie lubię szumu
(chyba że bardzo mi zależy na szybkim schłodzeniu).
Jednak największym dobrodziejstwem automatycznej klimatyzacji jest
możliwość ustawienia i utrzymywania stałej temperatury w środku. Przy
manualnej właśnie można doznać szoku termicznego, jak się w środku
schłodzisz na maksa, do kilkunastu stopni, a potem nagle wyjdziesz na
38st.C (podobno były przypadki zawałów w takich sytuacjach). Cóż z tego,
że kontroluje się siłę nadmuchu, jak nie ma się pojęcia, jaka
temperatura jest w środku. A zmysły są zdradliwe, bo przez godzinę,
dwie, do niższej temperatury się przyzwyczaisz. Nie biorę pod uwagę
oczywiście tych, którzy wożą ze sobą termometr. Najlepiej rtęciowy.

Ewa