Re: Skutki uboczne picia wody mineralnej...

From: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Skutki uboczne picia wody mineralnej...
Date: Tue, 8 Jul 2003 21:57:22 +0200

Adamus napisał:

> Ropny posmak? Albo napiles sie wody zanieczyszczonej ropą naftową (...)

Kiedyś w jednej z restauracji w Czeskim Cieszynie czekając na obiad
próbowałem
zamówić wodę mineralną. Kelnerka poproszona o "wodę mineralną" robiła
zdziwione oczy (nie znam niestety czeskiego). Nie wiedziała, co to jest
"woda"
ani "mineralna". Angielskiego ani niemieckiego też nie znała i już wydawało
się,
że nie da się zamówić wody. Ale wtedy przysłuchujący się zamawianiu,
siedzący obok Czech zdenerwował się i wyjaśnił kelnerce, co to jest "woda".
Otóż "woda" po czesku nazywa się "voda", natomiast "woda mineralna"
- "mineralka".

Po chwili dostałem tę wodę. I przekonałem się, że smakuje właśnie benzyną!

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr