Re: Słodka dopytka do emigrant?w :-)

Data: 2004-01-03 21:45:22
Temat: Re: Słodka dopytka do emigrant?w :-)
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com>

rena wrote:
> magdo, a masz moze przepis, tylko na takie karmelowe?...ja mam fiola na
> punkcie karmelu, choc staram sie koncentrowac na karmelowych herbatka
> lub...mydlach, bo jak bym tak ciagle jadla karmel: lody i ciasta, to bylaby
> grubsza niz jestem:))))

Karmelowy fudge robi sie mniej wiecej tak: ugotowac kaimak w garnku o
grubym dnie(1/2 kg cukru (w tym waniliowy) 1/2 litra mleka gotowac
czesto mieszajac, az kropla skapnieta na talerzyk jest miekka po
wystygnieciu, ale nie wyplywa po bokach, gdy sie ja nacisnie -
113°C/236°F/sof-ball stage)
Zdjac z ognia, dodac 2 lyzki masla (28 gr/1 oz) i ubic mikserem, az
bedzie gesty jak krem. W tym momencie mozna dodac 1-2 szklanki
posiekanych orzechow wloskich lub laskowych. Przelozyc do prostokatnego
naczynia wysmarowanego maslem. Gdy zupelnie stezeje, pokroic w kwadraty
czy prostokaty.

MB