Śluzówka

11. Data: 2002-02-04 17:24:24

Temat: Re: Śluzówka
Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

jotem <j...@p...com> wrote:

> Oczywiście że tak, ale trzeba koniecznie wyjaśniac, że reklamowy slogan
> "tabletki zielone - gardło wyleczone" ma charaktewr nieuzasadnionej
> promocji, bo działanie jest wyłącznie objawowe.

Primo: sugerowalem uzycie w postaci nebulizatora (przy bolesnej sluzowce
ssanie tabletek przynajmniej na paczatku powodowalo by silny ból).

Secundo: jakos tak niechetnie dobieram leki na podstawie reklam, z
przyczyn blizej nieznanych mam wieksze zaufanie do innych zrodel
informacji ;)

Tertio: o zastosowaniu benzydaminy napisalem w kontekscie: "laryngolog
może przepisać". Może - jako środek zmniejszający ból, a nie zastępujący
właściwe leczenie.

Zreszta nie zgodze się z Tobą że Tantum Verde jest środkiem jedynie
przeciwzapalnym. Podane miejscowo wykazuje działanie znieczulające i
odkażające. Ostatnio "modne" jest w chirurgi szczękowej oraz
otolaryngologii.

--
cezar
CYBER Service

12. Data: 2002-02-04 18:52:38

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

jotem napisał(a):

> Oczywiście że tak, ale trzeba koniecznie wyjaśniac, że reklamowy slogan
> "tabletki zielone - gardło wyleczone" ma charaktewr nieuzasadnionej
> promocji, bo działanie jest wyłącznie objawowe.

Mnie na anginę pomaga Tantum Verde. Antybiotyków już nie biorę 3 lata.
Jednak nie dopuszczam do powstania anginy. Jak tylko mnie zaczyna swędzieć
i pobolewać gardło, to sobie psiuknę tym lekarstwem i mam spokój. Teraz już
się nawet nie boję jedzenia lodów.

Kaja

13. Data: 2002-02-04 20:27:10

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Cezar Cichocki wrote:

> Secundo: jakos tak niechetnie dobieram leki na podstawie reklam, z
> przyczyn blizej nieznanych mam wieksze zaufanie do innych zrodel
> informacji ;)

To bardzo słusznie, ale trzeba pamiętac że większość konsumentów
czerpie wiedzę z reklam, a reklama telewizyjna jest szczególnie
efektywna.

. Tertio: o zastosowaniu benzydaminy napisalem w kontekscie: "laryngolog
> może przepisać". Może - jako środek zmniejszający ból, a nie zastępujący
> właściwe leczenie.

I słusznie, ale ja nie kwestionowałem samego zastosowania.

> [...]
> przeciwzapalnym. Podane miejscowo wykazuje działanie znieczulające i
> odkażające. Ostatnio "modne" jest w chirurgi szczękowej oraz

A co do tego (działanie odkażajśce), niestety nie mogę się zgodzić.
Takie twierdzenie jest wykorzystywane regularnie w promocji
preparatu,ale potwierdzenia takiego działania nie ma w materiałach
informacyjnych aprobowanych przez organy rejestracyjne wiłeszości krajów
(nawiasem mówiąc, w USA jest to lek aprobowany wyłącznie do stosowania
miejscowego w popromiennych oparzeniach sluzówki). W piśmiennictwie
medycznym (Medline) jest jedna praca wykonana w 1992 r in vitro, gdzie
ogólnikowo stwierdzono,¨ze benzydamina działała odkażająco w stężeniach
0.1 i 0.05% (w butelce jest stężenie 0.15%). Jednak efektywne stężenie
na śluzówce po zastosowaniu preparatu jest oczywiście wielkrotnie
mniejsze, ponieważ czas kontaktu jest ogreaniczony. Zadnego
potwierdzenia by dzialanie to miało charakter znaczący klinicznie nie ma
(bardzo wiele związkow działa odkażajżco in vitro, a in vivo działania
takiego nie wykazuje). O rzekomym dzialaniu odkażającym nie ma ani słowa
w materiałach amerykańskich (Micromedex), brytyjskich (EMC) ani
francuskich (Vidal), zawiera je natomiast polski Pharmindex. Nie
dyskwalifikuję objawowego działania preparatu, ale przypisywanie mu
właściwosci leczniczych ma charakter czysto marketingowy.
jotem

owlosnienie
Bordeline
wyczuwalna watroba ?