Smaki

71. Data: 2017-08-08 01:19:40

Temat: Re: Smaki
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-08 o 00:36, stefan pisze:

> [...]
> i zwilżanie ust i języka jak aby cały czas były wilgotne, aby organizm
> przyjmował rozpuszczony cukier - bo glukozy w płynie to raczej nikt
> nie nosi. Powiadomienie Pogotowia obowiązkowe
> Przy hiperglikemii nawodnienie (litr płynu - woda czysta niegazowana)
> i jeśli jest możliwość 10 minut wysiłku fizycznego (o ile nie ma ciał
> ketonowych - w warunkach polowych sprawdzić zapach moczy nie powinien
> pachnieć acetonem. Może przydać się sprawdzenie objawów udarowych.
> pozdr
> Stefan - cukrzyk zaawansowany 120 j. insulin /doba
Jesteś szczuply, czy utyleś?
Koleżanka mojej córki tak się spasła, że nie wytrzymalam i ją zapytałam
dlaczego się tak upasła (bąblowała piwska dużo) to powidziała, że że ma
cukrzycę. Powiedziałam jej, że moja matka też miała cukrzycę i z dnia na
dzień była coraz chudsza.

--
animka

72. Data: 2017-08-08 03:06:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"tandoori.curry" <t...@g...com> wrote in message
> Jak łączyć smaki ?
> Wiadomo że niektóre produkty dobrze się ze soba komponują np:
> pomidor+bazylia, godziki+czosnek itp a inne nie.
> Na czym to polega wg Was ? Myślę tu głównie o umięjętności czy jakiegoś
> rodzaju wyobraźni kulinarnej która powoduje że z kilku różnych smaków
> otrzymujemy nowy.

Na przykład groch i wieprzowina, prawda? :-)

73. Data: 2017-08-08 03:09:14

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Fenylotiokarbamid to taki związek organiczny, niezbyt skomplikowany,
> z jednym pierścieniem benzenowym. Jego smak jest odczuwany jako
> mocno gorzki albo zupełnie obojętny. A zależy to tylko od jednego
> genu, który można mieć lub nie. Smaków jest wiele, nie wszystkie
> są w tak prosty sposób uwarunkowane, ale niewątpliwie mamy to
> zapisane w genach. Różnie u różnych populacji, do czego dołącza
> się jeszcze zmienność osobnicza.

Czy to ten związek chemiczny nadaje przypieczonej spodniej skórce
od chleba wyjętego z tradycyjnego pieca ten charakterystyczny smak?

74. Data: 2017-08-08 03:13:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wróćmy do PTC i okolic, oraz do uwarunkowań genetycznych. Zmysł
> ten mógł bezkarnie uwstecznić się u ludów mięsożernych. Z Eskimosem
> źle się o rozkoszach podniebienia gada, każda foka smakuje tak samo,
> subtelność doznań nie zwiększa szans na przeżycie. Ludy żywiące się
> roślinkami mają odwrotnie. W Europie upośledzenie odczuwania PTC
> jest powszechne, wśród czarnych mieszkońców Afryki niespotykane.

Mówisz że dla nich wszystkie foki smakują tak samo...
A co powiesz ze smakiem surowego tuńczyka dla Japończyków?
Też im smakują tak samo? Czy są w stanie delektować się
subtelnościami smaku surowego mięsa, których my nie rozpoznamy
nawet?

75. Data: 2017-08-08 04:42:48

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 00:36 stefan <s...@w...pl> pisze:

> [...]
> pozdr
> Stefan - cukrzyk zaawansowany 120 j. insulin /doba

Mniej pisz, więcej _czytaj_
Informacje z linku nie kłamią.
Każdy cukrzyk powinien mieć przy sobie jakieś słodycze.
Będzie wiedział, co z ty zrobić.

Jak z nim postępować - czytajcie w podlinkowanym artykule.
Nikt nie będzie wąchał moczu nieprzytomnego cukrzyka, zapewniam!
Mogą cię Dtefan najwyżej ciepłym moczem potraktować.

Ja pitolę, syndrom ikselki na grupie :)

--
Trefniś

76. Data: 2017-08-08 09:33:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> [...]
> Też im smakują tak samo? Czy są w stanie delektować się
> subtelnościami smaku surowego mięsa, których my nie rozpoznamy

Mówię, że dla łowcy smak nie ma znaczenia przy zdobywaniu pożywienia.
Nie ma tak, że upoluje fokę, nadgryzie i wyrzuci, bo okazała się być
jeszcze zielona. A tak jest przy zbieraniu owoców czy innego pokarmu
roślinnego.

--
Jarek

77. Data: 2017-08-08 09:34:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Czy to ten związek chemiczny nadaje przypieczonej spodniej skórce
> od chleba wyjętego z tradycyjnego pieca ten charakterystyczny smak?

Nic mi o tym nie wiadomo. Mam wrażenie, że ten smak jest po prostu
wynikiem karmelizacji, ale nigdy wcześniej nad tym się nie zastanawiałem.
PTC jest związkiem syntetycznym (ale być może też powstaje gdzieś
w sposób naturalny).

--
Jarek

78. Data: 2017-08-08 09:51:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mówię, że dla łowcy smak nie ma znaczenia przy zdobywaniu pożywienia.
> Nie ma tak, że upoluje fokę, nadgryzie i wyrzuci, bo okazała się być
> jeszcze zielona.

Nie?
Hint - coroczna rzeź fok w Kanadzie.
Myślisz, że zanim zabiją, to prześwietlają?
:->

79. Data: 2017-08-08 13:57:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie ma tak, że upoluje fokę, nadgryzie i wyrzuci, bo okazała się być
> jeszcze zielona. A tak jest przy zbieraniu owoców czy innego pokarmu

Rozbawiłeś mnie tym swoim "upoluje fokę, nadgryzie i wyrzuci, bo okazała się
być jeszcze zielona" - dzięki za poranny uśmiech :-))))

80. Data: 2017-08-08 15:06:46

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-08 o 04:42, Trefniś pisze:
> [...]

> Nikt nie będzie wąchał moczu nieprzytomnego cukrzyka, zapewniam!
> Mogą cię Dtefan najwyżej ciepłym moczem potraktować.

Nie mam zamiaru z tobą się sprzeczać. Jako wieloletni cukrzyk i
wieloletni pacjent prof. Jacka Sieradzkiego (zerknij na bibliografię)
przeczytałem dużo więcej niż dość chaotycznie przepisany poradnik.
Z całego serca ci życzę, abyś nie zachorował na cukrzycę ani nie musiał
opiekować się chorym.
EOT
Stefan

Upał.
Kiszenie
Lody domowe
Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem