Re: Smardze i ślimaki (chwalę się i pytam)

Data: 2004-04-24 20:47:06
Temat: Re: Smardze i ślimaki (chwalę się i pytam)
Od: o...@p...onet.pl

.htm

> Ponieważ na grzybach nie znam się zupełnie, chciałabym wiedzieć, czy są
> jakieś grzyby łudząco podobne do tych, ale trujące ?
Prawdę mówiąc trudno według mnie pomylić jadalne gatunki smardzy z trującą
piestrzenicą kasztanowatą (ta wygląda jak mózg)
Wszystkie wymienione gaunki smardzy są jadalne zarazem w Polsce pod ochroną
Smardz półwolny http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga163.htm
Smardz jadalny http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga207.htm
Smardz stożkowaty http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga67.htm
Smardzówka czeska też jest jadalna i w tym roku dość licznie wystąpiła w
Polsce – nie jest pod ochroną
Smardzówka czeska http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga169.htm
Koledzy z klubu Darz Grzyb znaleźli w tym roku bardzo dużo tych grzybów na
Słowacji http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/pierwsze_smardzo
wki.htm
Tu trzeba uważać na pomylenie z trującą piestrzenicą.
Trująca piestrzenica kasztanowata http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga64.htm
Jadalna piestrzenica olbrzymia http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/ga825.htm
radzę jednak nie zbierać jej możliwa pomyłka z trującą piestrzenicą
kasztanowatą
Myślę że gdy zwiedzisz te strony poczytasz opisy nie pomylisz jadalnych smardzy
z trującą piestrzenicą.
Pozdrawiam
Zenit – Grzyboznawca i jak napisała Basia NGI