Re: (Sorry) Kamil Dziobek - fundament wszechświata?

Data: 2001-11-06 19:43:13
Temat: Re: (Sorry) Kamil Dziobek - fundament wszechświata?
Od: "Piotr Wołowik" <p...@p...com>

> Kiedy czytam, jak czlowiek Zachodu pisze o Wschodzie, najczesciej mam
> niejasne przeczucie, ze cos upraszcza.
> A do analizy proponuje Ci np. fenomen zbiorowego gwaltu. Przyjmij
odpowiedni
> punkt odniesienia i przedstaw go w bieli pls.

odpowiem znowu slowami Junga aby to nie pochodzilo ode mnie: "od glebokiego
urazu psychicznego i stanu neurotycznego jest taki sam krok -do przezycia
mistycznego ,ktore moze odmienic calkowicie nasze zycie jak i taki sam krok
w kierunku choroby psychicznej"

> Ach jaki Ty jestes wyzwolony ze 'stereotypów' myslenia, Matko Bosko
> Kolorowa! :-)

to rzekles TY czy Twoj kompleks 'niedowartosciowania' ? :)))

> ktore
> Cienia,
>
> To bardzo ciekawa teza.;-) Wynika z niej, ze wszyscy, którzy nie zachowuja
> sie po chamsku i chamstwa u innych nie lubia, byli nimi kiedys (lub maja
> w swoim repertuarze), tylko to stlumili.

ta 'teze' Ty na podstwawie swoich przemyslen napisales, ja nic takiego nie
powiedzialem

> Ze ci którzy nie lubia nieuczciwosci, stlumili swoje przemozne pragnienie
> bycia nieuczciwym.

nalezy rozroznic to co w nas wywoluje emocjonalny stosunek od tego co jest
sprzeczne z oglnie przyjetym systemem moralno- etycznym

> Itd. itd.
>
> A jednak, jezeli ktos nie posiada pewnego zachowania w swoim repertuarze,
> nie musi to oznaczac, ze je stlumil, tylko ze np. nigdy go nie rozwinal.

nie twierdze ze nie, wyszedles poza to co napisalem , ja "wszystkiego" w
paru zdniach nie powiedzialem

> Poza tym, reakcje na cudze zachowania nie musza wynikac z naszej wlasnej
> konstrukcji, lecz równiez z empatii z osobami, których nieakceptowane
przez
> nas zachowanie dotyka.

rozbudowujesz moja wypowiedz na rzeczy ktorych ja przeciez nie negowalem
poprzednio

> Tak. Bo jak wiadomo tylko z powodu kompleksów czlowiek sie wkurwia. (vide
> Chrystus w świątyni - ja wiem, wkurwiło go bogactwo handlarzy (i to w domu
> jego ojca), bo sam był biedny (i to w domu swego ojca), tak?)

aby rozumiec Chrystusa to trzeba choc miec troche jego swiadomosci, to wtedy
sie pojmie dlaczego on robil to co robil i jak to robil . Nikt kto nie
zajmuje sie mistycyzmem nie pojmie "zwatpienia" Jezusa w ogrodzie
Getsemanii, tylko bedzie tworzyl rozne domysly na podstawie swojego
ograniczonego doswiadczenia i spojrzenia na ta sprawe o co moglo
rzeczywiscie chodzic.

> Czy czlowiek zdrowy psychicznie musi byc mdly?

wg Ciebie jest mdly i Twoich kryteriow oceny, ale wez pod uwage ze na Twoim
zdaniu i opinii swiat sie nie opiera....i twoja 'racja' wcale nie musi byc
ta jedynie najmadrzejsza.