Re: Sos boloński

From: "Wkn" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Sos boloński
Date: Wed, 20 Mar 2002 15:03:32 +0100

Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...
. Od tej pory, kiedy mam czas - a to
> bardzo ważne, bo sos gotuje się przynajmniej 2,5 - 3 godziny - przyrządzam
> garnek sosu, rozlewam do pojemniczków po margarynie i mrożę.
> Potrzebny będzie spory garnek o grubym dnie ( ja używam szybkowara). Na
dno
> należy nalać 6 łyżek oliwy z oliwek, albo oleju. Posiekać 1 średnią
cebulę,1
> marchewkę,1 łodygę selera naciowego ( albo dwie -trzy zielone łodygi
selera
> bulwiastego, korzenia nie zaleca się używać) i pęczek zielonej pietruszki.
> [...]

dokładnie, ja też tak robię, tylko nie używam selera naciowego, czy on się
całkiem rozgotowuje podczas gotowania?
W każdym razie taki sos jest nawet lepszy na drugi dzień. I ja zamiast
pietruchy dodaję często mieszanek różnych ziół, np bazylii, majeranku czy
oregano, itp.

skórka cytrynowa jest dla mnie nowością, musze spróbować. hmmmm, najchętniej
jeszcze dzisiaj, bo mam nawet lazanię, ale pewnie stanie na sobocie albo
niedzieli.

Tymczasem pędze modyfikowac przepis na pizzę na stronie swojej, bo wczoraj
zrobiłam i mąż orzekł, że nawet lepsza niż w pizzerii. To już kwestia gustu,
ale ciasto wyszło pycha :-)

Wkn