Re: Sos do gotowanego/duszonego schabu

From: AgataW <a...@g...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Sos do gotowanego/duszonego schabu
Date: Tue, 22 Jan 2002 14:09:08 GMT

Mich <M...@c...pl> wrote:
>Proszę o pomoc w sprawie...sosu. Takiego prostego, zwyczajnego sosu do
>np. gotowanego/duszonego schabu.

1. sos tradycyjny - wyjmij mięso z garnka i wykorzystaj sos z
duszenia, dodaj mąki nie za wiele około 2 łyżek i pogotuj chwilę
ciągle mieszając. Teraz ewentualnie dodaj szklankę bulionu z
kury - dość esencjonalnego. Niech zawrze i dobrze wymieszaj.
Dopraw np. pieprzem

2. do duszącego się mięsa warto dodać łyżkę konfitur z borówek,
z żurawiny, albo samoróby z piwnicy np. jarzębinę. Poddusić z
tym a uzyska się doskonały słodkawy sos...

3. ostatnio na bazie przepisu Grzesia z Gotowanietosztuka -
żeberka w sosie miodowo, pomidorowo, sososojowo, czosnkowo i
paprykowo zrobiłam mięso. Najpierw się pomacerowało, potem
obsmażyło a potem piekło, dusiło w sosie. Dodałam też jabłko w
kawałkach i zagęściłam lekko mąką. Wyszło genialne...!

AgataW.