Sos do gotowanego/duszonego schabu

1. Data: 2002-01-22 13:23:26

Temat: Sos do gotowanego/duszonego schabu
Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Na wkupne nie podam w tej chwili żadnych przepisów bo marny ze mnie
kucharz:(
Czasami cos mi wychodzi ale jak do tej pory sprawdzam tradycyjne, proste
przepisy. Daleko mi do mistrzow z tej grupy:)

Proszę o pomoc w sprawie...sosu. Takiego prostego, zwyczajnego sosu do
np. gotowanego/duszonego schabu. Staralam sie i jednak nic z tego.
Moja druga polowka stwierdzila, ze dalo sie zjesc "ale jakie bylo to
sama wiesz":(
Zasmutalam sie potwornie.

Pozdrawiam,
Mychia

1. Data: 2002-01-22 14:09:08

Temat: Re: Sos do gotowanego/duszonego schabu
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mich <M...@c...pl> wrote:
>Proszę o pomoc w sprawie...sosu. Takiego prostego, zwyczajnego sosu do
>np. gotowanego/duszonego schabu.

1. sos tradycyjny - wyjmij mięso z garnka i wykorzystaj sos z
duszenia, dodaj mąki nie za wiele około 2 łyżek i pogotuj chwilę
ciągle mieszając. Teraz ewentualnie dodaj szklankę bulionu z
kury - dość esencjonalnego. Niech zawrze i dobrze wymieszaj.
Dopraw np. pieprzem

2. do duszącego się mięsa warto dodać łyżkę konfitur z borówek,
z żurawiny, albo samoróby z piwnicy np. jarzębinę. Poddusić z
tym a uzyska się doskonały słodkawy sos...

3. ostatnio na bazie przepisu Grzesia z Gotowanietosztuka -
żeberka w sosie miodowo, pomidorowo, sososojowo, czosnkowo i
paprykowo zrobiłam mięso. Najpierw się pomacerowało, potem
obsmażyło a potem piekło, dusiło w sosie. Dodałam też jabłko w
kawałkach i zagęściłam lekko mąką. Wyszło genialne...!

AgataW.

1. Data: 2002-01-22 17:16:57

Temat: Re: Sos do gotowanego/duszonego schabu - OT
Od: "Nea" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Na wkupne nie podam w tej chwili żadnych przepisów bo marny ze mnie
> kucharz:(

witaj
sie nie martw poczytasz troche grupe to sie nauczysz gotowac tak ze
hej:))))))
a mezowi szczeka opadnie wtedy;)))

pozdroofka
Nea

1. Data: 2002-01-23 10:25:25

Od: "Rafał Wylociński" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

A moze zwykly prosty, latwy, ale smaczny sosik koperkowy:
szklanka bulionu, zasmazka z maki i masla, szklanka jogurtu naturalnego lub
gestej, slodkiej smietanki z mlekiem i peczek koperku. Do smaku sol, i
pieprz bialy.

lub chrzanowy:
zamiast koperku 2-3 lyzeczki chrzanu
Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2002-01-23 10:56:53

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam i od razu SERDECZNIE wszystkim dziekuje za

przepisy, ktore postaram sie przetestowac w kuchni:))))
Postaram sie zrobic nawet te na slodko (z zurawina) chociaz jakos
trudno mi sobie wyobrazic ich smak. Do glosu dochodzi tradycyjne wychowanie
i kuchnia mojej mamy gdzie nie pojawialy sie ananasy czy rodzynki w salatce
a tym bardziej sosy. Kiedys musi byc jednak ten "pierwszy raz":)

Moja druga polowka (jeszcze nie maz:)) raczej chwali moje poczynania
w kuchni. Tym razem mial troszke racji (sama mialam podobne odczucia ...ale
nie bede przeciez sama siebie krytykowac na glos::). Dlatego tez moze nie
pojdzie
do resocjalizacji ale pare kilogramow ziemniakow poobiera z pewnoscia:))
Dobrze jednak wiedziec, ze cos sie zrobilo zle. Czlowiek nie bedzie brnal dalej
pelen wiary w doskonalosc swoich kuchennych wyczynow tylko
zwroci sie po pomoc do fachowcow....np. z tej grupy:))

Dziekuje:)
Pozdrawiam
mychia

Re: Sos do gotowanego/duszonego schabu