Sos grzybowy

1. Data: 2003-10-13 19:16:29

Temat: Sos grzybowy
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widze ze tu tydzien dobroci dla leniuchow ;) A ja wlasnie nie mam czasu na
przejrzenie dokladne archiwu. Szukam przepisu na sos grzybowy, najchetniej
pieczarkowy, bo nic poza nimi w okolicy nie dorwe. Myslalam o pieczarkach w
smietanie, ale jak sie je robi? Wystarczy poddusic i dodac smietany i
przypraw? Smietana sie nie zwarzy? I jaka dac? A moze jakis inny? Ma to byc
do pierogow, albo kopytek. Macie jakies propozycje?

pozdrawiam
Zosia

1. Data: 2003-10-13 20:08:36

Temat: Re: Sos grzybowy
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zofia Gebert napisał:
> Widze ze tu tydzien dobroci dla leniuchow ;)
>[...]
? A moze jakis inny? Ma to byc
> do pierogow, albo kopytek. Macie jakies propozycje?

Oto konkret, czas szukania -ok, 30 sekund ;) Sklej sznurek :)
http://groups.google.pl/groups?q=sos*grzybowy&hl=pl&
lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=
356547CC.AC73CDA4%40zsi2.zsi.pwr.wroc.pl&rnum=3

--
pa. BasiaBjk

1. Data: 2003-10-13 20:33:43

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zofia Gebert" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
byc
> do pierogow, albo kopytek. Macie jakies propozycje?

dokladnie tak,jakmowisz, a smietana najlepiej z tych ponad 30%,kremowka
bo super zageszzca ten sos, nie dodaje sie zadnej maki ani innych ustrojstw
zageszczajacych

mozesz tez podlac to troche rosolem np jesli nie ma byc mocno gesty, a
przyprawy.. ja stosuje soli pieprz czarny:)

aha, pieczarki najpierw podduszam z cebula (cebule mozna tez zezlocic
wczesniej)

a sos grzybowy - ojej, znowu siweta mi sie marza...:)) - grzyby( prawdziwki,
podgrzybki) (ilosc w zaleznosci ile sie chce sosu .. doprawdy nigdy nie
wazylam, wrzucam do "stalego" garnka na oko) do garna, zalewam woda i
zostawiam na noc, potem gotuje, coby miekkie sie zrobily
w samym wywarze grzybowym zostawiam ich tylko pare (4-5) reszta zostaje
wykorzystana do farszu na pierogi i uszka

wywar gotuje
dodaje czosnku - zabki przekrajam w osemki, doprawiam pieprzem, sola,
podlewam smietana
jesli jest to zwykla taka do zaprawiania zup, trzeba ja wymieszac troche z
maka, zeby zagescic, jesli doda sie tej wiekszoprocentowej sos zgestnieje
sam

jelsi jest zbyt aromatyczny,mozna podlac rosolem

Czym czuć tanie sery pleśniowe?
Herbata
babeczki z budyniem
ziemniaki z pieca